כל עסק צריך שיהיה לו מיתוג עסקי

מיתוג עסקי אומר שיש לעסק נראות אחידה, מעוצבת וייחודית.
בלי מיתוג עסקי, בלי זהות ויזואלית מזוהה, העסק עלול להיתפס כחובבני, חסר ייחוד (כמו כולם…) ולא ממש רציני.
עד לפני כמה שנים היו בעלי עסקים פונים למעצב או מעצבת גרפית כדי שיצרו עבורם את המיתוג של העסק. אבל בימינו זה כבר לא הכרחי.
מיתוג עסקי זה משהו שכל אחד יכול לעשות בעצמו בשביל העסק שלו.
עדיין יש הרבה מקום למעצבים, לכשרונם ויכולתיהם, אבל עסק קטן או בינוני, בהחלט יכול ליצור לעצמו את המיתוג של העסק שלו ולשמר אותו תוך כדי השיווק השוטף.

בעמוד הזה ניסיתי לתת מענה לרוב השאלות ששמעתי מבעלי עסקים ובלוגרים שמעצבים עבור העסק שלהם או רוצים להתחיל.

בניסוחים גיוונתי בין זכר לנקבה אבל כל השאלות והתשובות מתייחסות גם לגברים וגם לנשים.
אם יש לכם שאלה שלא עניתי עליה כאן, כתבו לי בטופס ואשמח לענות >>>

מיתוג עסקי

טוב… יש לי בעיקר 5 סיבות טובות:

  1. את יוצרת ומשמרת לעסק שלך נראות מעוצבת, מקצועית וייחודית.
    וכשהעסק שלך נראה ככה הוא בונה לך תדמית כזאת – של עסק אמין, איכותי, מקצועי ובעל ייחודיות.
  2. אתה חוסך כסף, כי אתה לא צריך לשלם למעצב גרפי על כל פעולה שיווקית.
  3. את לא תלויה באף אחד. את חופשיה ליצור ולשווק בכל זמן שאת רוצה וחופשיה לערוך שינויים והתאמות מבלי לחכות עד שהגרפיקאית (העסוקה) תיתפנה.
  4. אתה לומד תוכנות ואפליקציות חדשות, נהנה מחווית ההצלחה וגאה בעצמך ש… "עשיתי זאת" !!!
  5. את מביאה לידי ביטוי את היצירתיות שלך בשיווק של העסק והופכת אותו לחוויה הרבה יותר מהנה וקלה לביצוע.

בעלי עסקים שכבר מעצבים בעצמם אמרו לי שזה נתן להם:

"בידול ואותנטיות | הרגשה טובה | עיצוב מדויק בלי צורך להסביר למישהו אחר מה אני אוהבת | אהבה וכיף | עצמאות וזמינות | חוסך הלוך ושוב עם גרפיקאית | שליטה בזמנים | לא מביך לעשות שינויים כי לא 'מנדנדים' לאיש מקצוע על כל שינוי | מאד מהנה לשחק עם האופציות הקיימות | שליטה על הזמן שלי | עניין, עצמאותו יצירתיות | אתגר למידה וחווית הצלחה."

כמו כל דבר, גם עיצוב זה משהו שאפשר ללמוד ולא חייבים להירשם לבצלאל ל-4 שנים בשביל זה.
רמת עיצוב בסיסית עם הבנה של כמה עקרונות מהותיים בהחלט מספיקה כדי ליצור לעסק תדמית ויזואלית איכותית וייחודית.
אני מלמדת את הלקוחות שלי בדיוק את מה שצריך בשביל זה ולא מדובר בתורה מסיני…

עם הזמן והעיסוק בעיצוב, לומדים לשים לב לפרטים ומשתפרים מעיצוב לעיצוב.

בשנים האחרונות התפתחו אתרי עיצוב נהדרים שמיליונים כבר משתמשים בהם ברחבי העולם וגם בישראל.
אפשר להיכנס אליהם מכל מחשב, ליצור ולעצב כמעט כל מה שצריך לעסק, ואפילו בעברית.
האתרים האלו מאד ידידותיים למשתמש ולא צריך שום ידע מוקדם כדי ללמוד ולעצב בהם.
ריכזתי את העיקריים שבהם פה.

דרך אגב… אני בעצמי, למרות שיש לי תוכנות מקצועיות של גרפיקאים, יוצרת את כל התוכן השיווקי שלי באתרי העיצוב האלו ומאד נהנית.

אוווווו…. המון המון דברים.
את יכולה לעצב את כל הויזואלים (פוסטים, קאברים, סטורי'ס ומודעות) לכל הרשתות החברתיות, את יכולה לעצב אלמנטים לאתר ולבלוג שלך, לדיוורים בניוזלטר, לעמודי נחיתה, את יכולה לעצב נייר מכתבים, פליירים, גלויות, פוסטרים, קולאז'ים, תמונות ואפילו וידאו ואנימציה.

פה אפשר לראות מה שתי בעלות עסקים נפלאות מעצבון בעצמן ופה אפשר לראות איך שלוש בלוגריות משתמשות בעיצובים לפרסום הבלוג.

זה חשש שאני מאד מבינה. גם אני שייכת לדור שלא נולד עם העכבר ביד…
ובכל זאת, לאתרים ולתוכנות שאני מלמדת לעצב בהם יש חווית משתמש ממש טובה, שזה אומר שהם לא מסובכים ואפשר ללמוד לעבוד בהם בכל גיל.

כל פעם אני מתלהבת מחדש מעוצמתה של חווית ההצלחה שחווים הלקוחות שלי שמאד חששו ופתאום ראו שהנה… הם יכולים.

מיתוג עסקי
מיתוג עסקי

רוב האתרים אכן כתובים באנגלית, אבל אחרי שלומדים ומכירים אותם תופסים את העקרון ולא חייבים להבין כל מילה.
אחת המטרות העיקריות שלי בעסק הוא להנגיש את האתרים האלו לדוברי העברית ואני מלמדת איך לעצב בהם בשפה הנהדרת שלנו.

אני לא כ"כ בטוחה…
כולנו נחשפים כל הזמן לתכנים ויזואליים (עיתונות, שלטי חוצות, טלוויזיה ואינטרנט, כמובן) ומגיבים אליהם גם אם אנחנו לא מודעים לזה.
העניין פה הוא יותר לפתח את תשומת הלב מאשר ללמוד איזה חומר אקדמי מעמיק וזה משהו שתמיד אפשר ומעניין לשכלל.

בעיית הבעיות. ולא רק בענייני עיצוב.
זה נכון שלעצב לבד לעסק מצריך זמן למידה וזמן יצירה.

תמיד זאת ההחלטה שלך אם לפנות לזה זמן או לא.
כמו כל תחום אחר בשיווק (כתיבה, צילום, עריכת וידאו) את זו שמחליטה אם לעשות בעצמך או להוציא לבעל מקצוע ובהתאם להחלטה גם חלוקת הלו"ז שלך.

אני, כמובן, מאד ממליצה לעצב בעצמך, בעיקר כי זה ממש מהנה וכיף.

לא מאמינה לך.
בכולנו יש יצירתיות.
יצירתיות באה לידי ביטוי בחיי היומיום לא רק בתחומים של יצירה ואם תחפשי קצת אני בטוחה שתמצאי לא מעט רגעים כאלו בהם עלה לך רעיון או פתרון לא צפוי.
הרבה מאיתנו מאמינים באמונה שלמה שאנחנו לא יצירתיים.
אבל זה לא נכון. נולדנו יצירתיים והיצירתיות נשארה גם אם היא פחות נוכחת בחיים שלנו עכשיו.
לפעמים האמונה הזו היא שחוסמת ומונעת מאיתנו אפילו לנסות.

אחת הלקוחות שלי, סוכנת ביטוח במקצועה, גילתה את היצירתיות שלה אחרי שלמדה לעצב ב'קנבה'.
מדהים ומרגש היה לראות איזה שטף של רעיונות עלו בה לכל מיני סוגים של עיצובים שהיא יכולה ליצור הן לעסק וללקוחות והן למשפחה.

יש כל מיני דרכים ואני יכולה להציע כמה:
1. להיכנס לאחד האתרים (קנבה, למשל) ולנסות
2. לקרוא פוסטים בבלוג שלי
3. לצפות בהדרכות שלי ביוטיוב (ולהרשם למנוי)
4. לצפות במדריכים החינמיים שהכנתי בשבילך
5. לעשות איתי הדרכה אישית בה אתן לך את הבסיס למה שצריך

זה תלוי בכמה דברים כמו: הזמן שלך, המוטיבציה שלך להיכנס לעולם העיצוב, הכסף וסוג העסק שלך.

אין ספק שמעצב יעצב (בד"כ) בצורה יותר מקצועית ויותר ייחודית.
אבל זה עולה לא מעט כסף. אז תלוי אם וכמה את יכולה להשקיע בזה כרגע.
לא תמיד עיצוב של מעצב מקצועי הוא הכרחי. מאד תלוי באופי העסק, הסוג שלו, הקהל אליו את פונה והוותק.

לפעמים הכי מתאים זה, לעשות שילוב – להיעזר במעצב ליצירת הלוגו והשפה הגרפית לעסק ואח"כ להמשיך ולעצב לבד את התכנים השיווקיים השוטפים.

מיתוג עסקי
מיתוג עסקי

יכול מאד להיות שבהתחלה הוא, באמת, יראה חובבני.
אבל עם הזמן תלכי ותשפרי. תשימי לב ליותר דברים ותרגישי מה עובד לך טוב יותר ומה פחות.

תשאלי בלוגריות ותיקות והן יספרו לך על הפוסטים ה'איומים' שכתבו בתחילת הדרך.
אין מה לעשות, חייבים להתחיל מההתחלה ולהשתפר ולהתמקצע תוך כדי עשייה.

מיתוג עסקי יוצר לעסק זהות.
המיתוג הוא בקונספקט, באופי ובנראות.
כשעסק יש לו נראות אחידה, עם אותם האלמנטים ואותו הסגנון, נוצר לו מיתוג עסקי.

המיתוג משפיע על הדרך בה תופסים הלקוחות הפוטנציאליים את העסק ולכן הוא הכרחי.

בסופו של דבר (או בתחילתו) – צריך לבחור פונט אחד או שניים ואיתם להתמיד.
זה לא שלכל עיצוב צריך לבחור מחדש…

הרחבתי פה על נושא הפונטים ואתה מוזמן להיכנס ולקרוא.

את בחירת הסקלה הצבעוניות עושים פעם אחת ואח"כ שומרים על עקביות בכך שמשתמשים בדיוק באותם הצבעים.
יש לא מעט אתרים שיכולים לעזור בבחירת הסקלה.

בקרוב אעלה פוסט מקיף בנושא. 
בינתיים את יכולה לקרוא על צבעי הקיץ

נכון. לפעמים הכמות הענקית של התבניות שמוצעות באתרי העיצוב יכולה לשגע פילים.
הפתרון הוא – לחשוב ולהכין מראש מה את רוצה שיהיה בעיצוב (אופי, תוכן, טקסט, תמונה) ורק אח"כ להיכנס ולחפש תבנית שתתאים ותתמוך ברעיון.
אח"כ תעשי לתבנית שבחרת את ההתאמה לאופי העסק שלך.

ליצור מותג עסקי זה אומר, בעצם, ליצור אחידות ויזואלית של כל החומרים השיווקיים של העסק מבחינת הצבעוניות, הפונטים והסגנון.
החזרתיות וההתמדה – הן הסוד הגדול למיתוג.
גם אם העיצוב שלך מאד פשוט, אבל בכל מקום תחזור עליו שוב ושוב – יווצר לך מותג מעצמו…

בפוסט הזה אני מראה שאפשר גם לעצב לוגו לבד וממנו להמשיך את המיתוג של העסק (צבעוניות, פונטים, סגנון)

האמת היא ש… לא.
כל אחד יכול ליצור באתרים ובתוכנות האלו עיצובים יפים לאירועים משפחתיים, לאירועים חברתיים וסתם בשביל הכיף והיצירה.

בימי הקורונה פרסמתי פוסט שמראה מגוון אפשרויות ליצירה בזמן הסגר.

מה אומרים בעלי עסקים ובלוגרים שכבר למדו לעצב בעצמם: