שפה עיצובית לעסק

איך לבנות שפה עיצובית לעסק

קרה לכם שראיתם פרסום של עסק מסוים ועלתה בכם המחשבה מממ…. ראיתי את זה כבר איפושהו קודם… זה נראה לי מוכר… ואם ראיתי קודם, ועכשיו שוב, בטח יש להם משהו חשוב לומר לי, מעניין מה כתוב שם…
זה נראה לי עסק רציני…
כל המחשבות האלו מתעוררות באופן אוטומטי כשאנחנו מזהים ויזואלית משהו מוכר. משהו שכבר ראינו, אפילו אם זה היה רק בזווית העין.

זאת רק אחת הסיבות למה כדאי שתהיה שפה עיצובית אחידה לעסק – כדי שיזכרו אתכם ויזהו מיידית.

מה שפה עיצובית, גרפית אחידה, למה כל עסק חייב שתהיה לו ואיפה אתם יכולים ליצור אותה בעצמכם עבור העסק שלכם – כל הטוב הזה מחכה לכם כאן.

מה זה שפה עיצובית –
ולמה כל עסק חייב שתהיה לו כזו

שפה עיצובית או שפה גרפית אחידה, היא נראות גרפית זהה לעסק – מה שאומר, שהפרסומים של העסק נראים בני אותה משפחה בכל הפלטפורמות בהן העסק מציג את עצמו ומפרסם:
בלוגו, באתר, ברשתות החברתיות, בדיוורים, במצגות, בפליירים, במודעות, בנייר המכתבים ועוד.

הרעיון הוא שמי שיראה את הפרסומים השונים שלכם יבין מיד שמדובר באותו העסק.
היות והקליטה הוויזואלית שלנו מאד מהירה – הנראות נקלטת מהר עוד לפני שבכלל התחלנו לקרוא מה כתוב ומה מציעים לנו, בחלקיק שניה העין קולטת ומזהה את מה שמוכר.

כשלעסק יש מיתוג ייחודי שמאפיין אותו ושפה עיצובית אחידה הוא מרוויח 3 דברים יקרי ערך:

1. נראות ייחודית שמשדרת את האופי המיוחד של העסק
הנראות מעבירה מסר מהיר על האופי והייחוד של העסק.
היא משדרת החוצה את הערכים שעליהם מושתת העסק ומשרה את האווירה המתאימה – זאת כדי שאנשים יראו וירצו להשתייך לדבר הזה/לעסק הזה שנראה כ"כ מתאים וטוב להם.

2. נראות מקצועית, אמינה ורצינית
אין מה לעשות.. עסק מעוצב וממותג משדר רצינות, מקצועיות, ומשרה אמינות ויציבות.
רואים שהוא השקיע חשיבה, מאמץ וכסף כדי להיראות טוב וכדי לתקשר טוב יותר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלו.

שימו לב שעסק לא מעוצב, בלי שפה גרפית עיצובית אחידה, נראה עסק חובבני או עסק ממש בתחילת דרכו שעוד לא יודע בדיוק מי הוא ומה הוא.

3. נצרב בזיכרון, כי רואים שוב ושוב ושוב…
המומחים אומרים שאחרי שאנחנו רואים משהו 7 פעמים הוא נטמע בזיכרון.
אנשים שראו פרסומים שלכם בפייסבוק, באינסטגרם, בעמוד הנחיתה, בכרטיס הביקור… העין שלהם קלטה שמדובר באותו עסק – ובאיזשהו שלב תיכנסו לזכרון של הצופים ותהיו מוכרים להם.

באינסטגרם אפשר לראות את זה יפה. הנה כמה דוגמאות של פידים שיש להם נראות עם שפה עיצובית אחידה. תראו איזה יופי זה:

מה הסוד? איך יוצרים שפה עיצובית אחידה

כדי לעצב על פי שפה גרפית עיצובית אחידה אתם צריכים שיהיה לכם מיתוג ויזואלי לעסק.
מיתוג הוא תהליך שכולל חשיבה, הגדרה ומיקוד שבמהלכו בונים את הבסיס הויזואלי כך שהנראות תתאים לאופי הייחודי של העסק.
את התהליך אפשר לעשות עם מעצב.ת גרפי.ת ובסיומו יש לכם לוגו, סקלת צבעים, פונטים וסגנון גרפי.

אלו האלמנטים שאיתם ממשיכים ומעצבים את כל העיצובים לעסק.
כשמתמידים ומעצבים הכל לפי הכללים האלו והעסק נראה אותו הדבר בכל מקום – נבנית לו אישיות ויזואלית מזוהה.

אז מה עושים עם היצירתיות ?

אז אם צריך לעצב כל הזמן אותו הדבר, זה לא משעמם? ומה עושים עם פרצי היצירתיות?

אני מודעת לפיתוי הזה. בדיוק כמו שקורה כשנכנסים לחנות צעצעועים ורוצים כל פעם צעצוע חדש.
בקנבה למשל יש המון פונטים זמינים והמון צבעים וצורות ותמונות וקל מאד להשתולל עם השפע הזה – 
אבל, צריך להיזהר ולא ללכת פיתוי אחרי הדחף להמציא כל פעם משהו חדש.

אנחנו פשוט עובדים, כמו תוכי, עם אותם הצבעים, אותם הפונטים ואותו הסגנון.

 

אבל !!!
אתם תגלו שבתוך ה'חוקים, הכללים והמסגרת' שבניתם לנראות יש לכם הרבה מקום לשחק, לשנות ולגוון.
פשוט משחקים עם אותם אלמנטים – מזיזים, מגדילים, מוציאים, מכניסים ויוצא מגוון גדול מאד של עיצובים שעדיין מדבר באותה שפה גרפית אחידה.

תראו למשל את ערכת התבניות שאני מציעה למכירה ותראו כמה עיצובים שונים יצרתי לאותה שפה גרפית.

איפה מעצבים ויוצרים את השפה העיצובית לעסק?

כמובן שבקנבה. שם הכי כיף וגם הכי קל.

שם אתם יכולים לעצב הכלללללל לעסק ושם גם יש לכם אפשרות להגדיר בדיוק את הפרמטרים שעליהם דיברנו (לוגו, סקלת צבעים ופונטים) בערכת המותג.
הנה סרטון ההדרכה שבו אני מסבירה על 'ערכת המותג' (פיצ'ר שאפשרי בחלקו למנויי החינם ובמלואו למנויי הפרו).

לסיכומו של דבר,

העיצוב לפי שפה עיצובית אחידה חשוב יותר מאשר שהעיצוב יהיה ברמה גבוהה או יצירתי במיוחד.
קשה בימינו להמציא את הגלגל כל פעם מחדש ודווקא האחידות היא שבונה לעסק את האופי הוויזואלי שלו.

עכשיו תבדקו איך נראה העסק שלכם.
האם יש לו מראה אחיד?
האם אתם מעצבים את הפוסטים לפייסבוק או לאינסטגרם באותו הסגנון?
האם הפיד שלכם נראה מקרי או כזה שהשקיעו בו חשיבה ועיצוב?

מוזמנים לשלוח לי לינק לפייסבוק או לאינסטגרם שלכם ואשמח לתת לכם פידבק.
ואם אתם רוצים לעשות תהליך מיתוג ביחד איתי, אתם מוזמנים להדרכה אישית ושם נעשה את זה ביחד.

אהבתם את הפוסט? שתפו את חבריכם:

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

סדנאות עיצוב

לבעלי עסקים

פוסטים אחרונים