איך יוצרים לעסק נראות עם אופי

ישבתי הבוקר עם כוס הקפה הראשונה של הבוקר והעליתי כהרגלי את הפוסט היומי לאינסטגרם.
כך אני עושה כל בוקר.
אני עובדת בצורה שיטתית ולקראת תחילת כל שבוע מכינה את ששת הפוסטים לשבוע הקרוב ואז מעלה אותם בנחת על כוס הקפה הראשונה מידי יום ביומו…

הפעם, בגלל שבדיוק הסתימה 2018 והתחילה 2019 העליתי ויז'ואל שבו ריכזתי כמה פוסטים שיצרתי השנה כדי לעשות מעין סיכום שנה בקטנה…
בעודי מהרהרת בשנה שחלפה גללתי את פרופיל האינסטגרם שלי אחורה עד לפברואר 2018 (אז התחלתי להיות פעילה ברשת הזו) והתרגשתי לראות את השינוי וההתקדמות שנשקפו אלי דרך 300 העיצובים שנמצאים שם.

התובנה החשובה שקפצה לי כתוצאה מהדפדוף הזה לאחור היא שיצירת שפה ויזואלית לוקחת זמן ושהיא מבוססת על עקביות והתמדה.
שמתי לב שעם הזמן, ההתמדה וההיכרות עם הרשת הנהדרת הזו, התגבש לי פרופיל עם מראה ייחודי ועם אופי ובעצם יצרתי לי שפה ויזואלית שכשאני מסתכלת עליה… הלב שלי מתמלא בגאווה.
אני גאה במה שעשיתי, במה שיצרתי, בתוצאה ובכלל… בעסק שלי.
תחושת הסיפוק והגאווה חיזקו בי את ההבנה על עצמתה של הנראות העסקית הרחבה, על יצירת שפה ויזואלית לעסק גם כלפי חוץ לקהל היעד וגם כלפי פנים, בתחושה הפנימית של בעל העסק.

הפוסטים שלי באינסטגרם שמסכמים את 2018

פתאום מבינים שכדאי להשקיע בנראות

רוב בעלי העסקים פוגשים את העניין הויזואלי בדרכם העצמאית בשלב כזה או אחר.
בתחילת הדרך, בוודאי, אבל לא רק. יש כאלו שדווקא לאחר שהתחילו כבר לשווק והעסק רץ מוצאים את עצמם מבולבלים ופתאום מגלים שיש להם עסק אבל בכל מקום הוא נראה אחרת… ומי שפוגש אותו בפייסבוק לא יזהה שמדובר באותו העסק כיגיע לאתר, או לאינסטגרם, או לעמוד נחיתה.

זו הסיבה שהחלטתי לכתוב את הפוסט הזה – פשוט כדי ליצור קצת סדר בבלגן.

מה זה אומר נראות עסקית רחבה

נראות רחבה של העסק זה, בעצם, מיתוג.
זה אומר שהעסק מזוהה בכל מדיה שהוא נמצא בגלל אלמנטים שחוזרים על עצמם ומשדרים את אותו המסר למי שרואה אותם.

איפה הנראות הויזואלית באה לידי ביטוי

הנראות הויזואלית הרחבה באה לידי ביטוי בכל מקום בו אתם משווקים את העסק שלכם, בין אם הוא אינטרנטי או פיזי.
זה יכול להיות עמוד נחיתה, אתר, לוגו, נייר מכתבים, מצגות, פייסבוק, אינסטגרם ועוד רשתות חברתיות שאתם פעילים בהן.
כל שטחי השיווק, הפרסום והנוכחות הללו צריכים לדבר בשפה ויזואלית אחידה.

נראות רחבה של ורדית פיזם, סוכנת הביטוח: לוגו, כרטיסי ביקור, נייר ממו וברכת שנה טובה

למה זה כל-כך חשוב

נראות עסקית אחידה, ממותגת, משדרת מקצועיות, בונה אופי וייחודיות לעסק ומזוהה מרחוק.
בדיוק כמו שהגדולים עושים – יכולים לעשות גם העסקים הקטנים.
בימינו, אפשר להיות קטן (יחסית) ולהיראות מקצועי, ייחודי ומרשים.

נראות מעוצבת ומקצועית שמשדרת אופי מזמינה את הלקוחות הפוטנציאליים להיות חלק מהדבר המוצלח הזה… היא מעוררת את הרצון להשתייך לסיפור הזה…

כדאי להשקיע בנראות העסקית גם בגלל מה שהיא משדרת כלפי חוץ (כלפי קהל היעד) וגם בגלל תחושת הגאווה והביטחון שהיא מייצרת אצל בעל העסק.

איך יוצרים נראות עסקית מקצועית עם אופי

עד לפני כמה שנים היו אלו המעצבים הגרפיים שזו היתה עבודתם והם עיצבו כל מה שבעל העסק היה צריך כדי ליצור את השפה הויזואלית של העסק שלהם. 

היום, בעידן הרשתות החברתיות, נוצרו כלים שבאמצעותם כל אחד יכול ליצור ולעצב בעצמו את התכנים היזואלים לעסק שלו ובדיוק כמו שבעלי עסקים לומדים לכתוב, לצלם, ולערוך וידאו – כך אתם יכולים ללמוד ולעצב בעצמם עבור העסק שלכם.

יתכן ותרצו שמעצב גרפי מקצועי יצור את השפה הגרפית של העסק שלכם, וזה מצויין. אבל אח"כ אתם תהיו אלה שתמשיכו לשווק את העסק שלכם ותמשיכו להשתמש באותה שפה גרפית וכך אתם תשמרו על הלוק הייחודי שנבנה לעסק.

נראות רחבה של רוית רדיאן, מאמנת מכירות: לוגו, באנרים לפרסום ולאתר, רול-אפ ושובר הטבה

איך משמרים נראות רחבה ועקבית

אז איך באמת משמרים את הנראות האחידה?
חזרה על שלושה מרכיבים בסיסיים, תשמור לכם על האופי הויזואלי:

  1. צבע
  2. פונט
  3. סגנון

תקפידו להשתמש באותה סקלה של צבעים, אותו הפונט בדיוק ואותו הסגנון ויש לכם עסק עם אופי.

חזרה על שלושת המרכיבים: צבעי הלוגו – כחול, כתום, צהוב ואפור | שימוש באותם פונטים וסגנון אחיד לתמונות

לסיכום

זה לא מסובך. זה לא קשה…
רק צריך התמדה והעסק שלכם מקבל אופי משל עצמו.

אהבתם את הפוסט? שתפו את חבריכם:

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות

פוסטים אחרונים

דילוג לתוכן