איך לעצב מצגת מקצועית

איך לעצב מצגת שתגרום לכולם להקשיב – חלק 2

ברוכים הבאים לחלק השני של הפוסט על עיצוב מצגות!
אם קראתם את החלק הראשון, כבר יש לכם בסיס טוב לבניית מצגת ברורה וממוקדת.
עכשיו הגיע הזמן להכניס קצת יותר סטייל, עניין וחיים למצגת שלכם.

כי בואו נודה בזה – מצגת יכולה להיות עם תוכן מדהים, אבל אם היא נראית כמו משהו שנשאב מהמחשב של שנות ה-90… זה פשוט לא עובד.
אז איך גורמים למצגת שלכם להיות לא רק מעניינת אלא גם בלתי נשכחת?
הנה 5 טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה.

1. אחידות גרפית – לא רק בשביל היופי

  • שמרו על קו עיצוב אחיד
    צבעים, פונטים ואייקונים צריכים לדבר באותה שפה.
    זה לא רק נראה טוב יותר – זה גם עוזר לקהל להתמקד במסר.
    למשל, אם אתם מציגים נתונים פיננסיים, בחרו צבעים נקיים ומסודרים כמו כחול ואפור שמקרינים מקצועיות.
  • פלטת צבעים ברורה
    בחרו 2-3 צבעים מרכזיים שמשדרים את המותג או האווירה הרצויה. לדוגמה, למצגת בנושא יצירתיות, תוכלו להשתמש בגוונים חיים כמו טורקיז וצהוב לשדר אנרגיה וחדשנות.
  • שימוש עקבי בפונטים
    אל תעברו בין יותר מדי סוגי פונטים, זה מבלבל. פונט אחד לכותרות, ואחד לטקסט – זה מספיק. לדוגמה, שילוב של פונט בולט לכותרות ופונט פשוט ונקי לטקסט יוצר היררכיה ברורה.
  • שפה גרפית אחידה – לעסקים וארגונים
    ואם אתם עצמאים ויש לכם עסק, תשתמשו, כמובן, בשפה הגרפית שלכם.

2. תמונות שמעבירות חוויה

עיצוב מצגת מעניינת
  • תבחרו תמונות שמעוררות רגש
    תמונות שגורמות להזדהות, שמרגישות אמיתיות ולא כמו תמונות סטוק גנריות.
    לדוגמה, במקום תמונה של אנשים בלחיצת יד רשמית, נסו לבחור תמונה של צוות בעבודה משותפת עם חיוכים אמיתיים.
  • דינמיקה בתמונות
    אנשים בתנועה, מבטים חדים, סיטואציות שמספרות סיפור.
    למשל, תמונה של אדם שקופץ באוויר מרוב התרגשות תיצור תחושה של אנרגיה ושמחה.
  • קונטרסט נכון
    ודאו שהתמונה והטקסט לא "מתחרים" אחד בשני – טקסט כהה על רקע בהיר ולהפך.
    לדוגמה, טקסט לבן על תמונה כהה של שקיעה יבלוט בצורה ברורה.

3. אנימציות – כן, אבל במינון

  • פשטות זה המפתח
    מעבר עדין (Fade) לרוב יספיק. אין צורך ב"אפקטים" מיותרים שיסיחו את הדעת.
    לדוגמה, כשמוצגים נתונים חשובים, מעבר חלק יאפשר לקהל להתרכז בתוכן.
  • שימוש חכם באנימציה
    להדגיש נקודה חשובה או ליצור זרימה חלקה במצגת.
    למשל, ניתן להשתמש באנימציה קלה להדגשת נושא ספציפי כמו שאני מראה בסרטון הזה.
  • לא להפוך את המצגת לקרקס
    זכרו – האנימציה משרתת את המסר, לא להיפך.
    דוגמה: הנפשה של שורת טקסט אחת כדי למשוך את תשומת הלב ולהביע את חשיבותה.

4. הוסיפו "טוויסט" קטן – הפתעה שמרעננת את הקהל

עיצוב מצגות מקצועי
  • GIF משעשע (במקום הנכון)
    משהו קליל שמתחבר לנושא המצגת ויוצר חיוך.
    לדוגמה, GIF של חתול מקפץ כשמדברים על יצירתיות, כדי להוסיף נגיעה קלילה.
  • רקע דינמי עדין
    סרטון קצר של ים, שמיים זזים בעדינות או תנועה קלה ש"שוברת" את השגרה.
    לדוגמה, רקע של גלים נעים במצגת בנושא חדשנות יוסיף תחושת רעננות.
  • אלמנט דרמטי
    משהו שפתאום צץ ומושך תשומת לב ברגע מפתח.
    למשל, קופץ של נתון מפתיע בזמן הדגמת רעיון מרכזי.

5. שליטה בקצב עם העלאה בהדרגה

  • בנו מתח וסקרנות
    במקום להציג הכל בבת אחת, הוסיפו פריטים בהדרגה בלחיצת כפתור.
    לדוגמה, חשיפת שלבי תהליך עסקי אחד אחרי השני, כדי לשמור על עניין.
  • שליטה על הזרימה
    אתם קובעים מתי ואיך הקהל יראה כל פרט.
    למשל, הצגת נתון חשוב רק לאחר הסבר על הרקע שלו.
  • שימוש חכם
    לא בכל עמוד צריך את זה, אבל כשזה במקום – זה עובד מעולה.

תוספת השראה

רוצים לקבל השראה ורעיונות לעיצוב עמודים חזקים במצגת?
ליחצו על הדוגמה ותעברו לקרסולת הדוגמאות שהעליתי לאינסטגרם

ועכשיו אתם...

רוצים ליצור מצגת מהמממממת ומקצועית?
יש לי 2 הצעות שוות להציע לכם:
הקורס הדיגיטלי ליצירת מצגות בקנבה >>>
הדרכה 1:1 בה נבנה ונעצב ביחד את המצגת הבאה שלכם >>>

אהבתם את הפוסט? שתפו את חבריכם:

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות

פוסטים אחרונים

דילוג לתוכן