כמעט כל עסק מגיע לשלב בו הוא צריך שיהיה לעסק – לוגו !!!
מבחינת העסק – זו קפיצה קדימה.
כי זה אומר שהעסק גדל ומתפתח והופך מעסק קטן
ומתחיל לעסק רציני.
יש פה אמירה: אני עסק !!! יש לי מה להציע !!! ולמכור.
כבר לא חובבן… כבר לא "רק מנסה…",
כבר לא "רק לחברים ומשפחה"…
לפעמים התהליך הזה מפחיד.
בדיוק בגלל קפיצת המדרגה.
מפחיד לעשות את הצעד הבא קדימה.
מוכר לכם?
אז אני רוצה לעודד אתכם ולספר לכם שיצירת לוגו הוא תהליך.
תהליך שלוקח זמן.
הלוגו נוצר ומתהווה תוך ניסיונות, חיפושים ומשחק פינג-פונג בין המעצבת ללקוח, שרואה, מרגיש ומגיב.
בסופו של תהליך, מתגבש הלוגו הנכון והמדויק (הנכון והמדויק לבעל העסק) ובעל העסק יוצא איתו לדרך, לשווק העסקי תוך שהוא גאה ואוהב את הנראות העסקית שלו.
התהליך והפחד…
כשאני מתחילה תהליך עיצוב לוגו עם לקוח, אני מעבירה לו שאלון מקיף עם שאלות על העסק, על קהל היעד ועל העדפותיו וטעמו האישי. אני גם מבקשת ממנו שישלח לי דוגמאות לדברים שהוא אוהב – כדי שאוכל לחוש את טעמו האישי ולהתייחס לכך.
כשהלקוח מקבל את הסקיצות הראשוניות לפעמים הוא נתקל בקושי. פתאום, אותה קפיצת מדרגה – מבהילה וכל מה שהוא קיבל בסקיצות לא מוצא חן בעיניו ולא מה שהוא רוצה…
במקרה כזה, אני מציעה לעשות 3 דברים:
להתרחק רגשית מהלוגו והסקיצות ולבחון אותם באופן ענייני. האם יש שם את מה שצריך: אלמנט גרפי שמאפיין את העסק, שם העסק, תיאור. האם האלמנטים הבסיסיים קיימים והאם האופן בו הם מופיעים – לטעמי.
להתבונן בלוגו ורק לתת למחשבות ולרגשות לעלות. רק לראות מה עולה שם. האם עולה שמחה, האם עולה פחד, האם עולה חוסר בטחון, האם עולה תקווה…
ועכשיו, לעצום לרגע את העיניים ולהתחבר לאינטואיציה הפנימית ולהקשיב למה שקורה שם…
ממליצה בשלבי עיצוב הלוגו להיות מאד קשובים לרצונות שלכם ולא לרוץ להתייעץ עם מיליון אנשים נוספים כיוון שכל אחד יש לו את הטעם והגישה שלו.
אם כן התייעצתם, בקשו מהחבר/ה שייתן לכם הסבר רציונאלי לדעתו.
מתי מגיע הזמן ליצור לוגו לעסק
הזמן מגיע כשבעל העסק מרגיש שהגיע הזמן. שהגיע הזמן להתקדם ולעבור לשלב הבא.
כפי שכתבתי קודם – לוגו לעסק מעיד על קפיצה קדימה !!!
מרגישים מוכנים? זה הזמן !!!
כמה עקרונות על עיצוב ובניית לוגו
לכל עסק יכולות להיות אינסוף אפשרויות ללוגו, אינסוף צורות, אינסוף צבעים ואינסוף פונטים.
על כן חשוב להתחיל את המסע עם כיוונים מוגדרים – אחרת אפשר ללכת לאיבוד.
לוגו יכלול בד"כ 3 אלמנטים:
1. אלמנט גרפי
2. שם העסק
3. שורת תיאור או הדגשת התועלת / יתרון של העסק
כל אלו יכולים להיות במגוון צבעים וסגנונות:
בניית הלוגו כוללת יצירת סקלת צבעוניות שתופיע בכל כל פרסומי העסק.
חשוב להבין שיש בעולם מיליונים של לוגואים וליצור לוגו שיהיה ווואאאווווו על כל האחרים זה בלתי אפשרי.
לכן חשוב לשים לב ש:
הלוגו יביא לידי ביטוי את תחום העסק כך שיהיה ברור במבט ראשון תחום העסק
בעל העסק יאהב ויתחבר אל הלוגו
הלוגו יוביל צבעוניות ואווירה שיופיעו בכל פרסום של העסק
איך עושים לוגו
1. באופן עצמאי – ברגע שכותבים את שם העסק בפונט וצבע קבועים, שחוזרים על עצמם – נהיה לעסק לוגו.
כדאי לבצע עיקרון זה מיומו הראשון של העסק.
כמו כן, יש אפשרות לעצב לוגו באופן עצמאי בעזרת תוכניות חינמיות שנמצאות ברשת.
2. אפליקציה – יש אפליקציות אינטרנטיות שמאפשרות לבחור אלמנט גרפי וליצור לוגו אונליין. זה יכול להיות בתשלום וברוב המקרים צריך יהיה להוסיף את העברית בנפרד.
3. אצל מעצב גרפי מקצועי – ואז אתם מקבלים לוגו מקצועי שמקפיץ אתכם קדימה.
איך משתמשים בלוגו
מוסיפים ושמים בכל מקום שרק אפשר (אופליין ואונליין)
משתמשים בסקלת הצבעוניות שלו בכל עיצוב וכל פרסום
צריכה להיות לכם במחשב תיקיה ובה הלוגו שלכם בסוגי קבצים שונים (גם כאלו שרק גרפיקאי יכול לפתוח), לוגו בגדלים שונים, לוגו בצבע מלא, לוגו בצבע אחד ולוגו בנגטיב.
שדרוג לוגו
גם עסקים ותיקים שיש להם כבר לוגו צריכים לשדרג אותו מידי כמה שנים תוך שנשארת הנראות הקיימת רק במראה יותר עכשווי.
אפשר לראות דוגמא מעניינית בגלגוליו של לוגו שטראוס
לוגו למוצר
עסקים שיוצאים עם מוצרים חדשים משתמשים בלוגו חדש למוצר עצמו וכך יוצרים לו זהות משל עצמו.
זהות זו יכולה להיות קשורה, ע"י צבעוניות ואופי, לנראות העסקית כך שתזוהה מיידית לאיזה עסק המוצר הזה שייך.
מרגישים שהגיע הזמן שיהיה לכם לוגו לעסק?
מרגישים שהלוגו הקיים כבר לא מדויק לכם?
יש לכם מוצר חדש ואתם צריכים לוגו למוצר?
דברו איתי: 052-5280511
או מלאו את הטופס לקבלת שיחת חוות דעת בחינם