מיתוג עסקים קטנים

מיתוג עסקים קטנים – איך לעשות בעצמך

מיתוג עסקים קטנים – אפשר לעשות לבד

מיתוג עסקים קטנים זה תהליך שלא רק מעצבים גרפיים יכולים לעשות.
זה תהליך הכולל חשיבה וביצוע שגם אתם בעצמכם יכולים ליצור לעסק שלכם.

הביטוי מיתוג עסקים קטנים, או מיתוג עסקי בכלל, הוא תחום יותר רחב מאשר הנראות הגרפית של העסק.
הוא כולל את הקונספט של העסק, את השם שלו ואת קהל היעד.
בעניין שם העסק אירחתי בבלוג את טל אייזנמן שהתייחס בצורה נהדרת בדיוק לנקודה החשובה הזו.

אבל בפוסט הזה אני מתייחסת למיתוג הוויזואלי של העסק – לנראות הגרפית שלו.
אראה לכם ואסביר מה כולל התהליך כדי שתוכלו לעשות את זה בעצמכם.

מה ההבדל בין עסק ממותג לעסק לא ממותג

אבל רגע, לפני שאסביר את התהליך למיתוג עסקים קטנים, בואו נראה מה נותן המיתוג הוויזואלי לעסק.

היום וחלק ניכר מהפרסום שלנו הוא וויזואלי יש משקל קריטי לנראות של העסק.
שתדעו, אנשים קולטים ויז'ואל הרבה יותר מהר מאשר קריאת טקסט.
זותומרת, שכשהם יראו את הפוסט או הפרסום שהעליתם, יש להם רגע קצר אחד בלבד להחליט אם אתם מעניינים אותם, רלוונטיים לגביהם ואם כדאי להם להיכנס לקרוא את התוכן.
לכן, הנראות כל-כך כל-כך חשובה.
הנראות הגרפית מעבירה מסרים שגם טקסט יכול להעביר – אבל הרבה הרבה יותר מהר.

במיתוג עסקים קטנים אנחנו, בעצם, יוצרים לעסק שפה גרפית אחידה (אוטוטו ההסבר מה זה אומר) שגורמת לעסק:

  1. לשדר מקצועיות (ולא משנה באיזה תחום אתם)
  2. להיתפס כעסק רציני (שנמצא פה כדי להישאר…)
  3. להיראות מיוחד וייחודי ומבדלת אותו מהקולגות והמתחרים
  4. למשוך לקוחות פוטנציאליים ומתאימים
  5. לתקשר ישירות לרגש של הלקוחות הפוטנציאליים כך שירצו להשתייך אליו

הכיף הוא שהיום, עם הכלים והידע שישנם ברשת, גם עסקים קטנים יכולים להיראות ממותגים ומיוחדים מבלי להשקיע המון כסף במשרד פרסום או מעצב גרפי ואפילו, לעשות את זה לבד.

תבינו, עסק שאין לו שפה גרפית אחידה ומעלה עיצובים שונים לגמרי בכל פרסום, מבלבל את הלקוחות שלא מבינים מי הוא, מה הוא, מה הקטע שלו… ותופסים אותו כעסק חובבני או כעסק מתחיל.

מיתוג עסקים קטנים

גם עסקים קטנים יכולים להיראות מקצועיים (לוגואים שאני עיצבתי ללקוחות)

אז איך בונים שפה הגרפית לעסק שלכם בעצמכם ?

כמובן שאתם יכולים לפנות למעצב או מעצבת גרפית שיבנו לכם את המיתוג והשפה האחידה של העסק, אבל, אתם יכולים לעשות את זה ממש בעצמכם או עם קצת עזרה (שלי…) בהתחלה.

איך עובד התהליך?

1 > בשלב הראשון עונים על סדרה של שאלות שמבהירה ומגדירה לכם את אופי העסק שלכם.
האם הוא רשמי או קליל, האם הוא יוקרתי או בגובה העיניים, מה הערכים שהוא מושטת עליהם ואלו רגשות הוא מעורר אצל הלקוחות שלכם.

2 > בשלב הבא מתרגמים את המילים וההגדרות לוויז'ואל.
אפשר לקבל רעיונות ברחבי הרשת.
מחפשים תמונות ועיצובים שמעבירים, בצבע, בתמונה או בצורה, את האופי שהגדרתם לעסק שלכם.
פינטרטס הוא מקור נהדר לקבלת השראה וכיווני חשיבה שלא חשבתם עליהם בעצמכם.

3 > אחרי שמוצאים כיוונים שנראים מתאימים ומבטאים את המסרים והאופי של העסק, הופכים אותם לסקלה של צבעים, פונטים וסגנון עיצובי שיהוו את השפה הגרפית והקו העיצובי.

4 > בשלב הבא מאגדים את כל הנתונים (מספרי הצבעים, הפונטים, סגנון התמונות והעיצוב הכללי) למסמך מסודר שיהוו את מסמך כללי העיצוב שבשפה מקצועית נקרא brand guidelines book (אפשר, אפילו, למצוא תבניות לזה בקנבה)

5 > בשלב האחרון, שמעתה והלאה ממשיכים איתו באופן שוטף – מעצבים את כל הפרסומים וכל מה שצריך לעסק על פי הכללים העיצוביים שהוגדרו במסמך.

אחרי תקופה של יצירת עיצובים באותה השפה הגרפית (לפייסבוק, לאינסטגרם, לאתר, למצגות, למסמכי PDF, לפליירים) הכל באותו הסגנון – אתם תיווכחו שהעסק שלכם קיבל נוכחות משמעותית, מורגשת ושאנשים יתחילו לזהות באופן מיידי את הפרסומים שאתם מעלים.

דוגמה לפוסטים מעוצבים לפי שפה גרפית אחידה (קרן אנגל, עברית מכל הלב)

לסיכום
אז אתם רואים?
מיתוג עסקים זה משהו שגם אתם יכולים ליצור בעצמכם.

התהליך הוא עוצמתי ומשמעותי כי עצם ההבהרה והדיוק של אופי העסק שלכם יעזרו לכם לשווק אותו יותר טוב.
ובסופו של דבר אתם תהיו מאד גאים בעצמכם על כל מה שעשיתם ויצרתם לבד.

אתם יכולים להתנסות בתהליך של מיתוג עסקים קטנים דרך הקורס החינמי שלי – איך ליצור בעצמך
את הזהות הוויזואלית של העסק שלך
.
ואתם יכולים לעשות את התהליך ביחד איתי, באמצעות סדנאות העיצוב שאני עושה עם הלקוחות שלי.

עשיתי את התהליך הזה עם קרן אנגל 'עברית מכל הלב', מורה לעברית, שעשתה איתי את תהליך המיתוג וזה מה שהיא אמרה לי בסיום:

"רונה יקרה, תודה רבה על ליווי אישי בתהליך עיצוב הלוגו שלי, הדף העסקי בפייסבוק והפוסטים השונים שפרסמתי.
כולם מפרגנים על העיצוב, והיום אחרי שיצרת לי ערכת מיתוג, קל לי לכתוב פוסטים ולעצב את המצגות שלי לבד."

אהבתם את הפוסט? שתפו את חבריכם:

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות

פוסטים אחרונים

"נעים מאוד, שמי שי לב ארי ואני מנהל יחד עם אשתי גלי חוג אנגלית ייחודי מסוגו בארץ שמשלב שיחות אונליין עם תלמידים מארה"ב.
החוג שלנו פועל שלושה עשורים ובמרוצת השנים נעזרתי במומחים רבים לשיווק החוג באמצעי המדיה השונים.

אני יכול לומר בבטחה, לאור הניסיון העשיר שצברנו, שמרגע שהכרנו את רונה והתחלנו לעבוד יחד, ראינו שינוי דרמטי ומפתיע שלא הכרנו בעבר.

בעבר הייתי שולח לגרפיקאית או ליוצר הסרטונים את מה שאני רוצה לפרסם והיינו משקיעים שעות עבודה רבות עד שהגענו למוצר המוגמר.
לא תמיד זה היה לטעמי והיה נדרש זמן עבודה נוסף לדייק את הסרטון או את המודעה.

כיום העולם השתנה ומי שמובילה את הקדמה ועשתה מבחינתנו מהפכה של ממש בעסק באמצעות תוכנת Canva זו רונה שהנה בעלת מומחיות שהדהימה את שנינו.

העבודה המשותפת, העלאת הרעיונות וגיבושם תוך כדי העבודה יחד מאפשרים לי לראות באופן מידי את התוצאה ולהחליט אם היא מתאימה או לא, ככל שעבדנו יחד, רונה הכירה לעומק טוב יותר את העסק והתחלנו ליצור כמות תכנים גדולה, כך למשל באינסטגרם, יצרנו שפה אחידה לפוסטים שלנו בצבע אחיד ששומרים על קו מגובש.

זה פשוט נהדר אין לי מילים לומר עד כמה התוצרים שקיבלנו כל כך איכותיים!

סוף סוף לאחר שנים רבות הגענו למקום שבו אנו כל כך מרוצים מהתוצאה. העבודה עם רונה כל כך נעימה ובנוסף להיבט המקצועי אנו מקבלים גם ייעוץ וגם חשיבה משותפת, אנו כך מרווחים מכל העולמות, פשוט תענוג. אני ממליץ לכם לעבוד עם רונה בחום רב."