פעם או פעמיים בחודש
אני מעלה לאתר פוסט או הדרכה חדשים. הרשמו וקבלו את המידע החדש ישירות למייל שלכם.

מבטיחה לשמור על המייל טוב טוב ולא להשתמש בו לשום מטרה אחרת.

מאגר האתרים
והתוכנות הגדול
לבעלי עסקים​

הקורס המקיף
לעיצוב ב'קנבה'

שיעור עיצוב 1:1 אונליין

פוסטים אחרונים

איך להכין לבד פלייר מעוצב

איך להכין לבד פלייר מעוצב

"... עבודתך האמיתית היא להעריך את מה שיש. מקצועך העיקרי הוא להיות ברור."
זה חלק מציטוט מאת ביירון קייטי שמלמדת אנשים איך להשתחרר ממחשבות שגורמות סבל.

בטח תשאלו, מה הקשר של ביירון קייטי והציטוט ל…'איך להכין לבד פלייר מעוצב'?
אז ככה…
אני לוקחת ברצינות את המסר של 'להיות ברור'.
זה טוב ונכון למערכות יחסים, זה טוב ונכון לפרסום ולשיווק של העסק וזה נכון גם לגבי יצירת פליירים שיווקיים.

לדעתי ולהבנתי, הן מצד המעצבת והן מצד הלקוחה, מה שהכי חשוב בפלייר זה – שהוא יהיה ברור ומובן. שהצופה יבין בפשטות ובמהירות במה מדובר ומה מציעים לו בפיסת הנייר או בעמוד שנמצא אל מול עיניו.
שהוא ירגיש שלא מתחכמים אתו, לא מעמיסים עליו ולא מבלבלים לו את המוח עם סיפורים מסביב.

אני מודה ומתוודה…
כשאני רואה פלייר, בין אם הוא דיגיטלי או מודפס, ואני לא מבינה מה אומרים לי, או שהוא עמוס במסרים שיווקיים והמידע בו מועט – אני מתעצבנת ונוטשת (או זורקת לפח…).
אני מניחה שאני לא היחידה.
רובנו נהיינו די חסרי סבלנות לתכנים ארוכים, לא ברורים ולמסרים שיווקיים מעייפים שחוזרים על עצמם שוב ושוב.

לעומת זאת, פלייר שיש בו את המידע החשוב והרלוונטי לגבי השירות או המוצר המוצעים בפלייר – מכבד ומעריך את קוראיו והם (אנחנו) מרגישים את זה.

בפוסט הזה אסביר לכם איך להכין לבד פלייר שיהיה גם מעוצב וגם יעביר את המסר בצורה הטובה ביותר.
הטיפ העיקרי שלי ליצירת פלייר הוא לא לרוץ ולחפש את העיצוב המבריק והמיוחד ביותר, אלא לתת את הדעת על שלושת הדברים הבאים:

  1. מסרים שיווקיים במידה (בשורה אחת, מה התועלת שתצא לקוראים)
  2. העברת המידע החשוב בצורה בהירה ומובנת (מה, מי, מתי, איך, איפה…)
  3. עיצוב שממשיך את המיתוג העסקי (צבעוניות, פונטים, סגנון)
הכללים האלו קריטיים וכדאי מאד להקפיד עליהם.
ודרך אגב… הכללים האלו נכונים מאד גם לגבי עמוד נחיתה.

מה הקטע של הפלייר הזה ולמי הוא מכוון = תכנון הפלייר

חייבים להתחיל עם תכנון. ממש לא כדאי להתחיל לעבוד על פלייר לפני שמתכננים אותו.
גם אם פונים למעצב שיעצב עבורכם, כדאי לתכנן ולחשוב מה שרוצים שיהיה בפלייר.

איך נתחיל?
נשאל את עצמנו שאלות ונענה עליהן בפשטות כדי שהן יעזרו לנו למקד את התוכן והעיצוב של הפלייר:

  1. מה המטרה של הפלייר, מה אנחנו הולכים לפרסם בו
  2. מי קהל היעד שלו, אל מי הוא פונה
  3. מה תהיה הכותרת הראשית שתעביר את המסר העיקרי
  4. איזו אווירה מתאימה לו ואיזה וויז'ואל יעביר את המסר בצורה טובה
  5. איזה עוד מידע ופרטים אנחנו רוצים שיופיעו בפלייר
  6. הנעה לפעולה – איזו פעולה נרצה שהצופה בפלייר יעשה

בהמשך הפוסט תראו דוגמה למענה על השאלות האלה…

איפה מפרסמים את הפלייר המעוצב, אילו מידות ואיזה סוגי קבצים

חשוב להחליט מראש איפה הפלייר הולך להתפרסם.
האם יודפס, יפורסם בפייסבוק, באינסטגרם, יישלח במייל או יועבר בוואטצאפ.
לכל סוג של פרסום פורמט ומידות אחרות.
אם רוצים את אותו הפלייר בפורמטים שונים, תמיד אפשר ליצור אחד נוסף במידות החדשות.
באנגלית קוראים לזה resize.

איך להכין לבד פלייר

מידות מקובלות:

  • פלייר מודפס יבנה בד"כ בגודל אי-4 (29.7×21 ס"מ), אי-5 (21×14.8 ס"מ) או גלויה (10×15 ס"מ).
  • פלייר לפייסבוק יכול להיות בכל גודל
  • פלייר לאינסטגרם – כדאי שיהיה ריבועי
  • פלייר לסטורי באינסטגרם (בנוי לגובה) ולוואטצאפ (אפשר לרוחב ואפשר לגובה) צריך להיות במידות של 1920 פיקסלים x 1080 פיקסלים.

עיצוב פלייר לבד - מה הכי חשוב?

כמו שכתבתי בהתחלה, הכי חשוב זה שהפלייר יהיה מובן וברור ולא עמוס מידי.

היררכיה
ליצור היררכיה של האלמנטים על הפלייר כדי שהעין תימשך, קודם כל, לאלמנט הבולט ביותר (כותרת ראשית, למשל) ואח"כ תמשיך לאלמנט השני בחשיבותו וכן הלאה.
אם כל המידע מוצג באותו גדול וצבע, נוצר חוסר עניין והעין לא יודע במה להיתפס.

פונטים וצבעים
אם יש לכם מיתוג כלשהו לעסק השתמשו באותם פרמטרים גם בפלייר.
אותם צבעים של המיתוג, אותם פונטים ואותה אווירה.
כך הפלייר שיצרתם יתחבר לנראות העסקית שלכם ויזוהה בקלות.

ויז'ואל מרכזי
אני ממליצה לשים ויזואל אחד מרכזי (תמונה, איור או צורה) ולא מספר תמונות קטנות.
מטרת הויז'ואל למשוך את תשומת הלב, לסקרן ולהוסיף לאווירה של הפלייר.
חשוב שהויז'ואל יהיה איכותי (לא מטושטש ולא מפוקסל) ומעניין.

עיצוב פלייר בקנבה
עיצוב פלייר בקנבה
עיצוב פלייר בקנבה

תתבוננו בדוגמאות האלו (מאתר קנבה שנדבר עליו בהמשך) ותשימו לב לאן העין שלכם נמשכת בהסתכלות הראשונה ולאן היא עוברת בהמשך.
שימו לב להיררכיה: גודל, עובי, צבע בולט שמממקדים את המבט ברגע הראשון.

איפה ומי מעצב

יש שתי אפשרויות עיקריות לעיצוב פלייר וההחלטה שלכם תלויה בזמן, בכסף ובסבלנות שיש לכם.
כל החלטה היא טובה !

א. לעצב באופן עצמאי

אפשר לעשות את זה בפאוור-פוינט או באחד מאתרי העיצוב אונליין כמו קרלו וקנבה.
היתרון של אתרי העיצוב הוא, מעבר לזה שמאד נעים ונוח לעצב בהם, שיש להם תבניות מעוצבות ואתם רק צריכים לבחור את זו שמוצאת חן בעיניכם ולערוך עליה את השינויים שאתם רוצים.

בהמשך הפוסט אני מראה בסרטון קצר איך עושים את זה בקנבה.

ב. לפנות למישהו שיעצב עבורכם

מן הסתם זה יעלה יותר אבל בהחלט משתלם אם אין לכם זמן וחשק לעצב בעצמכם.

אם אתם מחפשים מישהו שיעצב עבורכם במחיר לא גבוה, כדאי לכם לבדוק את המעצבים בפייבר.
יש שם מעצבים מכל העולם וגם מישראל שיכולים לעצב עבורכם בעברית.
היכנסו לפייבר, הקלידו בשורת החיפוש את מה שאתם צריכים, סננו ברשימת הספקים את דוברי העברית והנה… קיבלתם את ה'גיגים' הרלוונטיים עם המחיר שלהם.

ואם אתם רוצים להכיר עוד קצת את פייבר, היכנסו לכאן לפוסט בו עשיתי היכרות עם האתר הנהדר הזה.

ככה מחפשים בפייבר מעצבים דוברי עברית…

מתיאוריה לפעולה

בחלק הבא אדגים לכם איך יצרתי פלייר להרצאה בנושא של שמירה על תזונה בריאה לנשים עסוקות.

אלו התשובות שעניתי לעצמי לגבי פלייר הדוגמה שבסרטון:

מה המטרה של הפלייר, מה אנחנו הולכים לפרסם בו
הזמנה להרצאה בנושא של תזונה בריאה לנשים קרייריסטיות עסוקות ועמוסות

מי קהל היעד שלו, אל מי הוא פונה
נשים בגילאי 35-50, קרייריסטיות ועסוקות

מה תהיה הכותרת הראשית שתעביר את המסר
איך לשמור על תזונה בריאה גם באורח חיים עמוס

איזו אווירה מתאימה לו ואיזה ויז'ואל יעביר את המסר
לוק נקי ומודרני עם ויז'ואל של אוכל בריא ואשת עסקים כדי שיבינו מיד מי קהל היעד ובאיזה נושא מדובר

איזה עוד מידע ופרטים אנחנו רוצים שיופיעו בפלייר
– פירוט בכמה נקודות על תוכן ההרצאה
– תאריך, שעה, מקום ומחיר
– מי המרצה

הנעה לפעולה – איזו פעולה נרצה שהצופה בפלייר תעשה
תתקשר מיידית לשמור מקום (אפשר עם התראה שמספר המקומות מוגבל או מחיר מיוחד לחברות שבאות ביחד)

איך להכין לבד פלייר מעוצב באתר קנבה

בוידאו הבא אני מראה לכם איך מצאתי תבנית ב'קנבה' והתאמתי אותה לנראות ולמסרים של הפלייר:

איך לעצב פלייר לבד - התבנית מקנבה

התבנית שבחרתי

איך להכין לבד פלייר - גירסה בעברית

החלפת הטקסט לעברית

איך ליצור פלייר - שינוי תמונה

שינוי תמונה

דרך אגב, את הפתיח עם הלוגו שלי יצרתי באחת מהתבניות של האתר הזה.
אמנם זה עלה כסף, אבל זה פתיח שישמש אותי מעכשיו לעל הסרטונים שלי.
הוא כייפי, אני אוהבת אותו ובהחלט שווה את המחיר…

לסיכומו של עיצוב פלייר

הכי כיף (ודי קל) לעצב פלייר ב'קנבה' או ב'קרלו'.
אם אתם לא רוצים לעצב לבד תיפנו למעצב ואני מזמינה אתכם לפנות אלי.
דוגמאות לפליירים שעיצבתי תוכלו לראות כאן.
תוכלו גם לחפש בפייבר מעצבים שיתאימו לסגנון שאתם מחפשים ולמצב הכיס…

והעיקר, תזכרו:
לא להעמיס, לכתוב ולעצב בפשטות ובישירות ושיהיה בהצלחה !!!

מוזמנים לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה להתחיל לעצב בעצמך ל'עסק שלך?

הכנת לך מדריך קצר וממצה שיתן לך את המידע הראשוני על עיצוב עצמאי: למה כדאי, איך מעצבים ואיפה