עיצוב גרפי מקצועי שמעביר מסר ברור ומשדר אמינות למותג

למה עיצוב טוב הוא לא רק יופי, אלא הדרך להגיע לראש (וללב) של הקהל שלך

אז בואו נדבר רגע על משהו שנמצא מול העיניים שלנו כל יום, אבל לפעמים אנחנו לא ממש שמים לב אליו – עיצוב !!!

מכירים את הרגע הזה, שאתם נכנסים לאתר אינטרנט ותוך שניה וחצי מחליטים אם להישאר או לברוח?
או כשאתם רואים פרסום, של קונדיטוריה למשל, ומיד עוברת בכם המחשבה 'אני רוצה גם, זה נראה טעיםםםםם'

זה לא קסם – זה העיצוב.

המחשה ויזואלית של האופן שבו עיצוב טוב יוצר אמון בקרב לקוחות

נו באמת, מי צריך עיצוב? העיקר שהתוכן טוב, לא?

אם גם אתם חשבתם ככה פעם – אתם ממש לא לבד.
הרבה אנשים עדיין חושבים שעיצוב זה פשוט "להפוך משהו ליפה" או "לשים פה קצת צבע".

אבל בואו נהיה כנים לרגע…
האם אי פעם קניתם יין רק בגלל שאהבתם את התווית? (לי זה קורה תמיד…)
האם הורדתם אפליקציה כי הממשק שלה נראה יותר ידידותי מהמתחרים? (אני מוחקת מהר את אלו שלא נוחות לי בעין)
האם פעם הרגשתם שמותג מסוים פשוט "מבין אתכם" בלי שבכלל דיברתם איתם? (לי זה קורה כשאני מגיעה לאיקאה…)

עיצוב הוא לא רק איך דברים נראים, אלא איך הם מרגישים

תחשבו על זה ככה – העיצוב הוא כמו המבט הראשון בדייט עיוור.

יש לכם בערך 50 מילישניות (כן, בדקו את זה במחקרים!) לגרום למישהו להחליט אם הוא רוצה להמשיך לדבר איתכם או להמציא תירוץ על חתול חולה ולהיעלם.

אותו דבר קורה כשלקוחות פוטנציאליים פוגשים את העסק או הפרסום שלכם.
הם לא בהכרח יודעים להסביר למה, אבל הם "מרגישים משהו" – ולעיצוב יש תפקיד ענק בזה.

עיצוב שמעורר תחושות ורגש – כוחו של ויזואל חכם בשיווק

למה עיצוב טוב משפיע על המוח (לא רק על העיניים)?

הנה כמה סיבות למה עיצוב טוב הוא הרבה מעבר לרק "יפה":

1. עיצוב יוצר אמון תוך שניות

תארו לעצמכם שאתם מחפשים רופא שיניים. נכנסים לאתר הראשון – הכל נורא צבעוני ועמוס, הפונטים מתנגשים, והתמונות נראות כאילו הורידו אותן מהאינטרנט ב-1997.

עכשיו אתר שני – נקי, מאורגן, עם צבעים מרגיעים וטיפוגרפיה עקבית.

אצל מי תקבעו תור?
(ואל תגידו לי שזה לא משנה, כי אני יודעת שאתם לא רוצים שמישהו עם אתר שנראה חובבני יחזיק מקדחה ליד השיניים שלכם! )

2. עיצוב מכוון את המבט ותשומת הלב שלנו

קרה לכם שראיתם פרסום שהיה כ"כ מבולגן ולא הבנתם בכלל מאיפה להתחיל ומה רוצים מכם?
או שהסתכלתם על פרסומת ופתאום מצאתם את עצמכם בוהים בדיוק במקום שהמפרסם רצה (המסר המרכז, כפתור ההנעה לפעולה וכו')?

זה לא במקרה!
גם זה עיצוב.
עיצוב מקצועי מכוון את העיני הצופה לקרוא את המסר בסדר הנכון (ואז הוא מובן במהירות) ולמשוך למקומות המניעים לפעולה.

3. עיצוב מעביר מסרים בלי לומר מילה

חשבו על הלוגו של אפל – פשוט, נקי, חכם.
או על הצבעים של מקדונלד'ס – אדום וצהוב שגורמים לכם להרגיש… רעבים?
אלה לא צירופי מקרים.
צבעים, צורות וטיפוגרפיה (פונטים וסידור הטקסט)  מדברים ישירות אל המוח הרגשי שלנו, עוקפים את החלק הרציונלי ונוגעים ישר בלב.

"אוקיי, אבל אני לא אפל ולא מקדונלד'ס…"

נכון! ובדיוק בגלל זה עיצוב טוב חשוב לכם עוד יותר!

כשאתם עסק קטן או בינוני, או אפילו פרילנסר, אין לכם תקציבי ענק לפרסום ואין לכם מחלקות שיווק ענקיות.
אבל גם לכם, יש את ההזדמנות לעשות רושם ראשוני מעולה ומושך לעסק שלכם.

עיצוב טוב הוא ההזדמנות שלכם להגיד:

"היי, אני אולי לא תאגיד ענק, אבל אני מקצועי, אכפת לי מהפרטים, ואתה יכול לסמוך עליי."

השוואה בין עיצוב חובבני לעיצוב מקצועי – הדגמה להשפעה על המסר

עיצוב עמוס ומבולגן לעומת עיצוב נקי ומסודר. באיזו דוגמה המסר עובר יותר ברור?

אז איך נראה עיצוב שמדבר גם לראש וגם ללב?

עיצוב שעובד באמת הוא כזה ש:

  1. משדר את הערכים של המותג שלכם – אם אתם מוכרים מוצרי יוקרה, העיצוב צריך להרגיש יוקרתי. אם אתם עסק משפחתי וחמים, העיצוב צריך לשדר את החמימות הזו.
  2. מבין את הקהל שלכם – אם הלקוחות שלכם הם בני +60, כדאי שהפונטים יהיו קריאים והניווט פשוט. אם הקהל שלכם הם צעירים עירוניים, אתם יכולים להרשות לעצמכם להיות יותר נועזים.
  3. מוביל לפעולה – עיצוב טוב לא רק נראה נחמד, הוא גורם לאנשים לעשות משהו: להירשם, לקנות, להתקשר, לשתף.

לסיכום: עיצוב הוא לא מותרות, הוא צורך עסקי

בעולם שבו יש לנו פחות משניה לעשות רושם, עיצוב טוב הוא לא "נחמד שיש" – הוא הכרחי.

הוא לא רק עושה דברים יפים יותר, הוא עושה אותם אפקטיביים יותר.
הוא לא רק מדבר אל העיניים, אלא גם אל הלב והראש.

וכשאתם חושבים על זה…
האם אתם באמת יכולים להרשות לעצמכם לא להשקיע בזה?

אז בפעם הבאה שאתם חושבים על העסק שלכם, על המותג שלכם, על הנוכחות הדיגיטלית שלכם – תזכרו שעיצוב טוב הוא לא סתם "עוד משהו נחמד" ברשימה.
הוא הדרך שלכם להגיד למי שפוגש אתכם לראשונה:
"היי, שווה לך להישאר. יש פה משהו מיוחד."

ואם אתם צריכים עזרה בליצור את ה"משהו המיוחד" הזה?
בדיוק בשביל זה אני כאן >>>

אהבתם את הפוסט? שתפו את חבריכם:

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות

פוסטים אחרונים

"נעים מאוד, שמי שי לב ארי ואני מנהל יחד עם אשתי גלי חוג אנגלית ייחודי מסוגו בארץ שמשלב שיחות אונליין עם תלמידים מארה"ב.
החוג שלנו פועל שלושה עשורים ובמרוצת השנים נעזרתי במומחים רבים לשיווק החוג באמצעי המדיה השונים.

אני יכול לומר בבטחה, לאור הניסיון העשיר שצברנו, שמרגע שהכרנו את רונה והתחלנו לעבוד יחד, ראינו שינוי דרמטי ומפתיע שלא הכרנו בעבר.

בעבר הייתי שולח לגרפיקאית או ליוצר הסרטונים את מה שאני רוצה לפרסם והיינו משקיעים שעות עבודה רבות עד שהגענו למוצר המוגמר.
לא תמיד זה היה לטעמי והיה נדרש זמן עבודה נוסף לדייק את הסרטון או את המודעה.

כיום העולם השתנה ומי שמובילה את הקדמה ועשתה מבחינתנו מהפכה של ממש בעסק באמצעות תוכנת Canva זו רונה שהנה בעלת מומחיות שהדהימה את שנינו.

העבודה המשותפת, העלאת הרעיונות וגיבושם תוך כדי העבודה יחד מאפשרים לי לראות באופן מידי את התוצאה ולהחליט אם היא מתאימה או לא, ככל שעבדנו יחד, רונה הכירה לעומק טוב יותר את העסק והתחלנו ליצור כמות תכנים גדולה, כך למשל באינסטגרם, יצרנו שפה אחידה לפוסטים שלנו בצבע אחיד ששומרים על קו מגובש.

זה פשוט נהדר אין לי מילים לומר עד כמה התוצרים שקיבלנו כל כך איכותיים!

סוף סוף לאחר שנים רבות הגענו למקום שבו אנו כל כך מרוצים מהתוצאה. העבודה עם רונה כל כך נעימה ובנוסף להיבט המקצועי אנו מקבלים גם ייעוץ וגם חשיבה משותפת, אנו כך מרווחים מכל העולמות, פשוט תענוג. אני ממליץ לכם לעבוד עם רונה בחום רב."

דילוג לתוכן