כשעיצוב ופייסבוק נפגשים

את סער ברעם אני מכירה מארגון 'עסקים עושים עסקים'.

לאחר שהצטלבו דרכינו כמה פעמים קבענו מפגש 1:1 שהיה מאד מעניין בו הכרנו קצת יותר לעומק ולרוחב (שם למשל גיליתי שסער כותב באופן קבוע באתר hoops על ענייני אנ.בי.איי מה שהוסיף לו 'נקודות' אצלי כי ספורט עושה לי את זה…)

בהמשך השתתפתי בסדנת פייסבוק שבה סער לימד איך לשווק את העסק בעמוד העסקי והאישי ומאד נהניתי, למדתי דברים חשובים והתרשמתי עמוקות מהבחור הצעיר.

היות שמזמן כבר החלטתי שאני פותחת בבלוג שלי פינת אירוח, חשבתי לעצמי, שעכשיו זו הזדמנות מצוינת להחיות אותה ולהיכנס לקצב של אירוחים (התכנון… אחת חודשיים).

חודש דצמבר, שאותו הקדשתי לעיצוב לפייסבוק, מתקרב לסופו והחלטתי שהדבר המתאים ביותר יהיה לסיים אותו בראיון עם סער, איש הפייסבוק המדופלם.

כשעיצוב ופייסבוק נפגשים

אז רציתי לערוך ראיון אבל סער הציע שנעשה לייב.
ולמרות שלא עשיתי את זה קודם, נעניתי לרעיון וקיימנו את הלייב שממנו כתבתי את הפוסט הזה.
נפגשנו בביתו של סער (8 דק' נסיעה ממני) וישבנו בנחת על הספה מול המצלמה המשובחת של סער.
חווית הלייב היתה לי ממש טובה ואחרי שחזרתי הביתה הקשבתי בתשומת לב והוצאתי ממנו את הפוסט הזה.

הלייב עצמו מחכה לכם בתחתית העמוד ואתם מוזמנים לראות ולהקשיב.

החשיבות של הנראות בפייסבוק

רציתי לשמוע מסער על החשיבות של הנראות בפייסבוק.
יותר נכון… רציתי שאתם תשמעו מה שהוא אומר כי אני כבר יודעת שזה חשוב…
אז עברנו על האלמנטים השונים שמרכיבים את עמודי הפייסבוק של כולנו.

תשובותיו של סער מופיעות בכחול.

תמונת הקאבר

תמונת הקאבר היא התמונה שיושבת בראש העמוד ומהווה את חלון הראווה של העמוד העסקי שלנו (וגם האישי).

למה חשוב שתמונת הקאבר תהיה מעוצבת?

"דבר ראשון – צריך לזכור שהמסר המרכזי צריך להיות ממוקם באמצע, וזאת בגלל שתמונת הקאבר המופיעה במובייל גבוהה וצרה יותר מאשר במחשב שם היא רוחבית ונמוכה ואם המסר נמצא בצד הוא נחתך וזה לא עושה רושם טוב.

תמונת הקאבר זה הדבר הראשון שרואים.

אם אנשים נכנסים לעמוד העסקי ורואים קאבר 'שכונתי', או קאבר בלי קאבר (יש עסקים שאין להם בכלל תמונת קאבר) מתפספסת שם הזדמנות פז להעביר מסרים שיווקיים שכ"כ חשובים לעסק.

בתמונת הקאבר שלי, למשל, העליתי סרטון בו רואים אותי בסדנה שכשאני מדריך, שזה משהו שאני רוצה שידעו עלי שאני עושה. כך אני ממחיש את אחד המוצרים החשובים שיש לי בעסק.

לשים סרטון בקאבר של מעולה. פייסבוק יצאו עם זה לא כ"כ מזמן. הסרטונים צריכים להיות באורך של 20-90 שנ' וברזולוציה מסוימת.

החשוב ביותר הוא שהמסר יהיה ברור, בין אם אנחנו שמים סרטון, מצגת או תמונה מעוצבת כי זה ה'פרונט' של העסק.

חשוב שהקאבר יהיה עדכני. יש עסקים, למשל, שהשאירו את הקאבר שלהם מראש השנה… וזה ממש ממש לא משאיר רושם טוב על העסק".

עיצוב פוסטים

אני שואלת על סוגי הפוסטים השונים ומונה לסער ארבעה:

  1. פוסט ללא ויז'ואל בכלל
  2. פוסט עם רקע של פייסבוק
  3. פוסט עם תמונה
  4. פוסט עם ויז'ואל מעוצב

"צריך להתאים את סוג הפוסט לפי הקהל וסוג העסק.
אני מכיר מישהו, למשל, שמעלה דיונים פילוסופיים בעמוד האישי בכלל בלי תמונות. לקונספט שלו זה הדבר הנכון.
ב'צינור' למשל, מעלים תמונה עם כל סיפור קורע לב.
תמונה עם עיצוב באה עם אמירה ומטרתה להעביר מסר מסוים וברור.

כרגע פייסבוק מקדמים יותר את הפוסטים עם הרקעים כיוון שזה משהו חדש שלהם שהם רוצים לקדם ורוצים שאנשים ישתמשו. אז למרות שהרקעים קצת ילדותיים לדעתי, הם זוכים יותר לחשיפה.
ברקעים המובנים של פייסבוק אפשר להשתמש בעמוד האישי ובקבוצות ולא בעמוד העסקי.

המטרה של פוסטים מעוצבים או פוסטים עם רקע צבעוני היא לגרום לצופה לעצור לרגע, למשוך את תשומת לבו ולגרום לו לקרוא את התוכן של הפוסט.
כל הטקסטים של הפוסטים בפייסבוק יוצרים עומס טקסטואלי בעיניים וויז'ואל צבעוני מביא לעצירה."

אני שואלת את סער לגבי תפוצת הפוסטים בעמוד העסקי כי שמתי לב שהתפוצה שלהם, אצלי, לפחות, הרבה יותר קטנה מאשר בעמוד האישי.

"חפשו את העוקבים ולא את האנשים שיעשו לכם לייק.
העוקבים יותר משמעותיים לעסק, הם באמת מתעניינים במה שאתם עושים.
יש כאלה שלא נוח להם שיראו שעשו לייק – אבל הם עוקבים, וזה החשוב.
אנחנו רוצים לעודד את האנשים שיעקבו אחרינו.
ככה מזהים עמוד פייסבוק שהוא עובד וטוב אם מספר העוקבים גדול ממספר הלייקים".

פוסט עם אנימציה

אני שואלת את סער על פוסט עם אנימציה.
לאחרונה גיליתי אתר שאפשר ליצור בו פוסטים עם אנימציה ואף לימדתי איך לעשות כאלו בקלות רבה.
שמתי לב שכשהעליתי פוסטים עם אנימציה כמות האנשים שצפו בהם היתה הרבה יותר גדולה.

"זה הגיוני. זה זז. זה פעיל. זה יותר זמן.

אנחנו צריכים לחשוב איך לפנות לקהל שלנו בדרך הכי טובה הן מבחינת המסר והטקסט והן מבחינת סוג הויז'ואל שאנחנו מוספים כדי למשוך את תשומת הלב ולחזק את המסר.

פייסבוק מעודד ומקדם טקסטים קצרים, אלא אם כן אתם בנישה מסוימת שפוסטים ארוכים הולכים בה טוב (כמו הבחור שהזכרתי קודם עם הפוסטים הפילוסופיים)".

אני אומרת לסער שאני אוהבת לקרוא בלוגים (שיש שם מאמרים ארוכים מאד לפעמים) אבל בפייסבוק אין לי סבלנות לפוסטים ארוכים.

"בפייסבוק צריך ליצור עניין בשנייה. בתור כותב המעמד שלי בפייסבוק לא גבוה לעומת בלוג שהוא המגרש הביתי שלי ומי שהגיע לשם  הגיע כי הוא רוצה לקרוא אותי".

עיצוב מודעות

כשאתה עושה קמפיינים אתה עובד עם מעצב שיעצב את הפוסטים או המודעות. מה חשוב שיהיה במודעות?

"גם לגבי מודעות זה תלוי באופי המודעה ובמטרה שלה.

לפעמים אפשר בלי עיצוב ולפעמים זה ממש נדרש. יש מודעות שממש חשוב שתהיינה מעוצבות כראוי. חשוב שיהיה ויז'ואל טוב וטקסט תמציתי מאד ומדויק.

אני ממליץ להשתמש במודעות הממומנות בסרטים קצרצרים, אנימציות שהשנייה-שתיים הראשונות כבר יעבירו את המוסר.

זה מושך תשומת לב ורוב הפעמים גורם לאנשים להקליק על המודעה.

מיתוג העסק ונראות אחידה

לסיום, דיברנו קצת על מיתוג העסק והחשיבות שתהיה לו נראות אחידה בכל המקומות בו אנחנו משווקים אותו החל מהאתר, דרך הפייסבוק ועד הדברים הקטנים יותר כמו נייר המכתבים והחתימה במייל.
כמה חשוב לשמור על קו עיצובי, הוא זה שמביא לנו את הלקוחות הכי טובים.

ולסיכום,
מאד נהניתי. סער הוא מקצוען אמיתי וגם ממש ממש ממש נחמד.

שמחתי על ההזדמנות לעשות משהו שעוד לא עשיתי ולראות שאני יכולה !!!

אני ממליצה לכם להיכנס לאתר של סער,  יש לו שם המון מידע ומדריכים וכדאי לעבור עליהם אחד אחד וללמוד. אם אתם חובבי אנ.בי.איי אז תמצאו שם גם קישור לאתר שסער כותב בו באופן קבוע.  

איפה אתם יכולים לפגוש את סער?

את האוצרות שיש לסער באתר שלו תוכלו למצוא כאן 
וכאן תוכלו לבקש ממנו חברות בפייסבוק
ואם תקליקו כאן תגיעו לעמוד העסקי שלו.

ועכשיו... הלייב עצמו:

החלק הראשון

החלק השני

אהבתם את הפוסט? שתפו את חבריכם:

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות

פוסטים אחרונים

דילוג לתוכן