אז איך מכינים מצגת טובה כזאת שתשאיר רושם סופר מקצועי על הצופים בה.
תבינו, המצגת מספרת עליכם ועל העסק שלכם, גם אם הצופים לא ממש מודעים לזה.
מצגת חובבנית עם מראה מיושן מעידה על עסק חובבני ולא עדכני, מצגת מעוצבת וממותגת עם מראה מקצועי מפגינה עסק רציני, מקצועי וייחודי.
ידעתם שאתם יכולים לעצב בעצמכם את המצגת להרצאה הבאה שלכם? לוובינר, לסדנה או לקורס?
כמו הרבה דברים שאפשר לעצב לבד כך גם המצגת.
אתם יכולים לחסוך את הכסף על מעצב גרפי ולעצב בעצמכם.
אם תשמרו על 5 העקרונות שאני כותבת עליהם בפוסט הזה תצא לכם מצגת מספיק יפה ומקצועית כדי ליצור את הרושם הנכון והטוב על הצופים.
כתבתי כבר בעבר על יצירת מצגת מקצועית ומרשימה ואתם מוזמנים להציץ.
בפוסט הזה אני מתייחסת למצגות שיווקיות שמלוות הרצאה, סדנה או כל אירוע אחר בו אתם מדברים ותפקידה של המצגת הוא לרוץ במקביל, להמחיש ולתמוך בתכנים.
אז איך מכינים מצגת אליפות - 5 עקרונות פשוטים:
[1] איך מכינים מצגת בלי להעמיס. מצמצמים
צריך לזכור כל הזמן שהמצגת תומכת בכם והיא לא סיפור בפני עצמו.
לכן היא צריכה להיות מתומצתת עם מעט טקסט, מאד נקייה וברורה ולא עמוסה בעשרים אלף אלמנטים.
כדאי לא להתפתות ולהעמיס, למרות שלפעמים אנחנו נורא מתלהבים ורוצים להכניס למצגת את כל העולם ואשתו.
זכרו להשאיר אוויר, ספייסים, רווחים שתהיה תחושה נעימה, מסודרת וברורה לצופים.
תראו, למשל, את ההבדל בין שתי דוגמאות אלו:
[2] משתמשים במותג
יש לכם כבר מותג. לוגו, צבעוניות, פונטים, סגנון… תבנו את המצגת בהתאם לנראות הקיימת של העסק.
ככה אתם ממשיכים ומחזקים את נראות המותג שלכם בעיני הקהל הרלוונטי.
זה כלל חשוב מאד כשחושבים איך מכינים מצגת.
גם פה, לפעמים האפשרויות מבלבלות ורוצים להשתמש בצבעים מדהימים ופונטים מהממים… אז לא.
רק במיתוג שלכם.
בדוגמה הזו בחרתי תבנית של מצגת מ'קנבה' והתאמתי אותה למיתוג העסק שלי:
[3] איך מכינים מצגת זורמת והגיונית – מתכננים מבנה קוהרנטי
מבנה קוהרנטי זה אומר מבנה מגובש, מובן שיש לו סדר והגיון.
זה חשוב בגלל שאנחנו, בני האדם, אוהבים שהדברים מוכרים, אז אנחנו מרגישים יותר בנוח.
אם כל שקופית במצגת תהיה בנויה באופן שונה לגמרי יהיה קשה להבין מה קורה בה, יהיה קשה להישאר ממוקדים ותשומת הלב תברח למחוזות אחרים.
מבנה קוהרנטי מסודר נותן לצופים את ההרגשה שחשבו עליהם, שרצו להגיש להם את התוכן בצורה מסודרת ומובנת, בדיוק כמו באיקאה, שם נדמה שחשבו על כל צעד שנעשה כדי שיהיה לנו נעים, קל ונוח להתמצא.
[4] שומרים על אחידות בעיצוב
משתמשים בסקלת צבעים קבועה, פונט אחד או שניים לכל היותר וסגנון אחיד.
אם יש לכם מיתוג לעסק אתם משוחררים מההתלבטות כי אתם תשמשו בפרמטרים שלו, אבל אם אין, אתם צריכים לבחור את הפרמטרים האלו ולהקפיד להשתמש אך ורק בהם לאורך כל המצגת.
זה אומר גם לגבי התמונות והסגנון הכללי שצריכים להיות זהים.
אז איך מכינים מצגת מקצועית? זה העקרון הכי חשוב !
לדוגמה, 4 שקופיות מתוך התבניות של 'קנבה' שמעוצבות באותו הסגנון, סקלת הצבעים והפונטים:
[5] ממחישים ויזואלית
המצגת מלווה אתכם כשאתם מדברים ולצופים מאתגר למדי לנסות ולקרוא טקסט בזמן הזה.
הדרך הכי טובה היא להמחיש את הדברים שאתם מדברים עליהם בתוך המצגת.
ניתן לעשות את זה בעזרת תמונות, סרטוני וידאו, סאונד, אינפוגרפיקה, איורים, ואייקונים.
כתבתי על אינפוגרפיקה כאן.
שימו לב שכל האלמנטים הממחישים שתוסיפו למצגת ידברו באותה שפה גרפית.
כשחושבים על איך מכינים מצגת כדאי לתכנן מראש את הויז'ואלים ככה שיהיו כולם באותו הסגנון.
ועכשיו גם בסרטון
את כל העקרונות האלו, על איך מכינים מצגת, הכנסתי גם לסרטון קצר שבו אני מדגימה וממחישה את הנקודות השונות >>>
לסיכום
אז איך מכינים מצגת טובה ומקצועית?
אני מאמינה ש-5 העקרונות שהצגתי כאן יתנו לכם את הבסיס להתחיל ולעצב את המצגת הבאה שלכם.
אני מאד אוהבת לבנות את המצגות של בפאוור פוינט המעולה או ב'קנבה' הנפלאה, אבל יש עוד תוכנות ועוד אתרים, למשל כמו Prezi שמציגה יכולות מופלאות משלה.
אני מזמינה אתכם להציץ בפלייליסט 'מצגת מקצועית' שבערוץ היוטיוב שלי, יש לי שם מלא הדרכות על איך מכינים מצגת.
ואם אתם צריכים יותר עזרה אתם מוזמנים לרכוש את הקורס לעיצוב מצגת (מתחילים) או לתאם איתי הדרכה אישית וספציפית למצגת שלכם.