איך לעצב באנר לאתר או לבלוג

מה זה בכלל באנר ?

בויקיפדיה מסבירים את זה יפה:

"באנר (אנגלית Banner – בעברית: מודעה גרפית) היא מודעה בדף באתר אינטרנט, המשמשת לפרסום, ומטרתה בדרך כלל למשוך גולשים מהאתר שבו מופיע הבאנר אל האתר המפרסם.

מודעות באנר מורכבות בדרך כלל מקובצי תמונה או סרטונים, וכן מאמצעי מולטימדיה המפעילים טכנולוגיות כמו Java, Microsoft Silverlight, אדובי פלאש ו-shockwave. מודעות המשתמשות באמצעים אלו, כוללות בדרך כלל גם אנימציה, קול, ווידאו, שנועדו למשוך את תשומת לב הגולשים בצורה אפקטיבית יותר למודעה.

השם באנר נגזר מהעובדה שמודעות אלו בדרך כלל מופיעות ברצועות צרות הדומות בצורתן לפס (Banner באנגלית)."

איפה משתמשים בבאנרים ?

הבאנרים, כאמור, מוטמעים בתוך אתרים, בלוגים או אפליקציות.
הם יכולים להיות כחלק מתוכנית פרסום ממומן בגוגל או פרסומים שכל אחד יוצר לעצמו באתר או בבלוג שלו.

איזה סוגים יש ?

אני מכירה 2 סוגים עיקריים:

  1. באנר סטטי – שהוא תמונה והוא לא זז..
  2. באנר דינמי / מונפש – שהוא באנר שזז ואותו אפשר ליצור בדרכים שונות.

מה יש בבאנר טוב?

המסר בבאנר טוב צריך להיות פשוט, מינימליסטי ומאד ממוקד כי תפקידו למשוך את העין ולהזמין את הצופה להקליק עליו כדי להיכנס לעמוד הנחיתה / מכירה.
לכן, באנר עמוס כל טוב לא ממש יתאים, אם כי תלוי גם מה יש בסביבה. 

מה מכיל באנר בדרך כלל?

  1. כותרת ראשית
  2. כותרת משנה / הסבר
  3. תמונה טובה ורלוונטית
  4. לוגו / מיתוג
  5. קריאה לפעולה

אם אנחנו שמים מספר באנרים באותו עמוד (למשל, בעמודה הצדית שבבלוג) כדאי שהם יהיו שונים אחד מהשני אך ידברו באותו השפה הן של שאר הבאנרים והן של האתר/בלוגו כולו.

מי מעצב / בונה באנר ?

אפשר לפנות למעצב שיעצב עבורכם את הבאנרים שאתם צריכים, במיוחד אם אתם רוצים אותם מונפשים.
אבל אני, אדם יודעים, אוהבת שבעלי עסקים מעצבים בעצמם…
אז, כן. כל אחד יכול לעצב באנר לאתר או לבלוג שלו.

איפה אפשר לעצב באנר לבד ?

את הבאנר אפשר לעצב בכל אתרי העיצוב אונליין.
החשוב הוא לבנות את הבאנר בגודל המתאים כדי שלא יצא גדול או כבד מידי.
אפשר למדוד את הגודל הנדרש בעזרת תוסף הסרגל של כרום כפי שהסברתי בסרטון הזה.

אספתי 3 דוגמאות לאתרים בהם אפשר לעצב באנר:

ב'קרלו' כמובן שאפשר לבנות באנרים מצוינים, יש שם את כל מה שצריך לכך: תמונות, פונטים בעברית, אלמנטים גרפיים נוספים (צורות, אייקונים וכו')
הבאנרים שמעצבים ב'קרלו' יהיו באנרים סטטיים.

אפשר לעצב את הבאנר לפי תבנית ש'קרלו' מציעים או להתחיל עיצוב מאפס.
ניתן לעצב באנרים ולעשות להם התאמה לגדלים נוספים.

להיכרות עם אתר קרלו – הקליקו כאן

ב'סנפה' אפשר לעצב באנרים סטטיים.

יש שם תבניות שאותן אפשר לשנות ולהתאים למה שרוצים ויש גם כמה פונטים בעברית.

פחות נוח שם לעצב מאשר ב'קרלו' – אז אפשר להציץ בתבניות שלהם ולקבל רעיונות.

אתר מאד נחמד בו אפשר ליצור באנרים דינמיים.

לאתר יש מנוי בתשלום אך אפשר להתנסות במסלול החינמי ואף ליצור מספר באנרים דינמיים בחינם.

אם תיכנסו לאחת בתבניות, כמו זו למשל, תוכלו לראות איך נראות התאמות של אותו הבאנר למידות ופורפורציות שונות של באנרים.

 

איך ליצור באנר מונפש באתר GIPHY

באתר GIPHY אפשר ליצור באנרים שיש בהם אנימציה.
יש להם אלמנטים מונפשים (טקסטים, אייקונים וכו') ואפשר ליצור באנרים מונפשים שנשמרים בפורמט של GIF.

בדוגמה הזו, שעשיתי לקורס הדיגיטלי שלי (הקורס המקיף לעיצוב ב'קרלו') יצרתי 3 עיצובים נפרדים ששמרתי אותם כקובץ תמונה.
את 3 הקבצים העליתי ל-GIPHY ויצרתי את הבאנר המתחלף הזה.

הכנתי לכם מדריך קצר עם צילומי מסך איך מחברים בין העיצובים ליצירת באנר מונפש באתר GIPHY:

לפני שפותחים בכלל את אתר GIPHY צריך לחשוב מה רוצים שיהיה בבאנר, מה יהיה בכל תמונה מעוצבת (טקסט, תמונה, גרפיקה)
אח"כ צריך לבנות את העיצוב באחד מאתרי העיצוב אונליין (אני ממליצה על קרלו)
לאחר מכן, שומרים את התמונות במחשב ומעלים אותן ל-GIPHY לפי שלבים הבאים:
(יש להתחיל מהנקודה השמאלית ולהתקדם לפי המספרים)

לסיכום

עצבו לכם באנרים שיווקיים ויפים לאתר או לבלוג וכך גם תיראו מקצועיים יותר וגם תמשכו את תשומת לב המבקרים באתר/בלוג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט