למה בעלי עסקים צריכים לדעת לעצב

כל העניין הזה של עיצוב עצמאי הוא, יחסית, חדש בארץ.
הרבה בעלי העסקים עוד לא מכירים את האפשרות הזאת ולכן החלטתי לכתוב את הפוסט הזה ולהסביר למה כדאי וצריך בעל עסק לעצב בעצמו עבור העסק שלו.

בפוסט אני מסבירה 5 נושאים חשובים שכדאי מאד לדעת:
1. מה זה בכלל עיצוב עצמאי
2. למה אני מתכוונת כשאני אומרת 'עסק מעוצב'
3. למה כדאי לדעת לעצב באופן עצמאי
4. מה אפשר לעצב באופן עצמאי עבור העסק
5. איך ואיפה מעצבים

בתוך הפוסט שיבצתי דוגמאות של אלמנטים מעוצבים לעומת אלמנטים לא מעוצבים כדי שאפשר יהיה להבין את הכוונה ממש בצורה ויזואלית.

אז בואו נתחיל…

עיצוב עצמאי – מה זה בכלל

אם אני מסתכלת לרגע כמה שנים לאחור אני רואה כמה דברים למדתי מאז שנהייתי עצמאית.
למדתי לשווק ולמדתי לדוור, למדתי לכתוב וליצור סרטונים, למדתי להתנהל ברשתות החברתיות, למדתי לבנות אתרים ועוד הרבה דברים.
למדתי את כל אלו כי אני עסק של אדם אחד ואני היא זו שצריכה לטפל בכל הנושאים הנוספים שקשורים לניהול ושיווק עסק.
זו היתה (ועדיין) הרבה עבודה והשקעה אבל אני, באופן אישי, מאד מבסוטית מזה כי אני אוהבת ללמוד כל הזמן דברים חדשים.

אני לומדת כל הזמן ובדרכים שונות. לומדת ממורים ויועצים, בקורסים וסדנאות, לומדת מקריאת פוסטים באתרים ובבלוגים ולומדת מצפייה בסרטונים ביוטיוב.
תוך שיטוטי ברחבי הרשת גיליתי לפני שנה-שנתיים בערך את האתרים לעיצוב אונליין וממש התלהבתי.
הבנתי שאתרי העיצוב האלו מאפשרים לכולם בכלל ולבעלי עסקים בפרט, לעצב באופן עצמאי עבור העסק שלהם, וזה אומר ליצור ויז'ואלים לרשתות החברתיות, לאתר, לבלוג, לדיוורים, למצגות, לפליירים ועוד.

  • דוגמה: קאבר לפייסבוק

מימין קאבר לפייסבוק עם תמונה בלבד שלא אומרת הרבה מלבד שמדובר בפיצה.
משמאל, קאבר מעוצב עם תמונה טובה, לוגו וטקסט שמספר משהו על העסק עצמו.
העיצוב הוא הדגמה בלבד (לא עסק אמיתי) שבניתי באתר 'קרלו'.

מה זה עסק מעוצב ולמה צריך?

רגע לפני שאסביר למה כדאי לבעל עסק לעצב בעצמו עבור העסק שלו בואו נבין למה, בכלל, כדאי לעסק להיות מעוצב.
עסק מעוצב הוא עסק שיש לו זהות ויזואלית עקבית וייחודית.
עסק מעוצב הוא עסק שכל מי שייחשף אליו (אונליין ואופליין) יראה ויבין שהעסק הזה מקצועי, איכותי ויש לו ייחוד משלו.
אנשים מסתקרנים, מתעניינים ומתחברים לעסק שמשדר אופי, והאופי בא לידי ביטוי גם בנראות של העסק.
עסק שאין לו נראות מעוצבת, מושקעת ועקבית משדר חוסר רצינות וחובבנות ויכול לאבד לא מעט לקוחות פוטנציאליים רק בגלל זה.

סיבה נוספת וחשובה לא פחות לעסק מעוצב ומושקע היא ההרגשה הפנימית של בעל העסק.
כשהעסק שלנו נראה ממש טוב אנחנו גאים בו (כמו שאנחנו גאים בילדים שלנו…) וזה עוזר לנו לשווק את העסק יותר בקלות ובכיף.

  • דוגמה: פוסטים לאינסטגרם

סדרה של 3 פוסטים לאינסטגרם שמעוצבים בסגנון דומה ויוצרים אופי לעסק.
את הפוסטים האלו עיצבתי באתר 'קרלו'.

למה לעצב באופן עצמאי

כדי ליצור לעסק אופי ויזואלי ראשוני כדאי לפנות למעצב גרפי.
המעצב יעצב את הלוגו ויבנה את השפה העיצובית של העסק: סקלת הצבעים, הפונטים והסגנון.

לאחר שהשפה העיצובית הבסיסית ישנה אתם יכולים להמשיך ולעצב בעצמכם את החומרים השוטפים לשיווק העסק (רשתות חברתיות, אתר, בלוג וכו').
בצורה כזו אתם יכולים לשמר את האופי הוויזואלי של העסק בשיווק ובפעילות השוטפת ובכך לחזק את המותג שלכם באמצעות העקביות.

יתרונות העיצוב העצמאי

  • זמינות וספונטניות

אם אתם מעצבים בעצמכם אתם יכולים לעשות את זה מתי שאתם רוצים. אתם לא תלויים במעצב עסוק שיתפנה לעצב עבורכם רק מחר…
אתם יכולים להיות ספונטניים ולעצב את הרעיון שבדיוק עלה לכם בראש.

  • חסכון כספי

לפנות למעצב שיעצב עבורכם את כל התכנים השיווקיים של העסק יכול לעלות לא מעט כסף (בלשון המעטה…).
רוב העסקים הקטנים ואולי גם הבינוניים לא יכולים להרשות את זה לעצמם.
כאשר אתם מעצבים בעצמכם עבור העסק שלכם אתם משקיעים זמן וגם קצת כסף בלימוד, אבל חוסכים את הכסף הגדול ועדיין שומרים על עסק עם נראות ויזואלית איכותית.

  • דיוק במסרים

אם אתם מעצבים בעצמכם אתם יכולים לדייק את המסר שלכם במקום לנסות ולהסביר למישהו אחר שיעצב עבורכם, כי אתם אלו שמכירים הכי טוב את מהות העסק שלכם.

  • ביטוי יצירתי

אם אתם מעצבים בעצמכם אתם מגלים יכולת חדשה ויצירתית שאולי לא היכרתם בעצמכם עד עכשיו. אתם נהנים מביטוי היצירתיות שלכם מה שהופך את מלאכת השיווק למשמעותית ונעימה הרבה יותר.

עיצוב הוא כישור ויכולת שאפשר ללמוד ולפתח בדיוק כמו כתיבה, צילום ודיבור.

  • דוגמה: עיצוב מצגת

מימין, מצגת פשוטה 'בלי אופי'. כותרת, טקסט טתמונה וזהו.
משמאל, מצגת מעוצבת שנותנת אופי עדכני ומקצועי לשקופית.
את הדוגמה משמאל יצרתי באתר 'קנבה'.

מה אפשר לעצב

עסק עצמאי צריך לשווק את עצמו כל הזמן.
כל אחד מאיתנו בוחר את דרכי השיווק המתאימות לו ובמקומות האלו שבהם אנחנו משווקים אנחנו יכולים לעצב בעצמנו:

  • פוסטים וקאבר לפייסבוק
  • פוסטים וסטורי'ס לאינסטגרם
  • באנרים ותמונות ליוטיוב
  • פוסטים וקאבר ללינקדאין
  • פוסטים וקאבר לגוגל פלוס
  • עיצובים לפינטרסט
  • עיצובים לוואצאפ
  • מצגות
  • עמודי נחיתה
  • באנרים וקוביות לאתר
  • ויז'ואלים לבלוג
  • תמונות למיילים לרשימת דיוור
  • נייר מכתבים עסקי
  • פליירים שיווקיים לאירוע, סדנה או הרצאה
  • דוגמה: עיצוב עמוד נחיתה

מימין, עמוד נחיתה מאד פשוט .
משמאל, עמוד נחיתה מעוצב, עם כותרות מודגשות ובהירות במסר.

איך ואיפה אפשר לעצב?

וכאן הגענו לנושא המלהיב באמת.
בשנים האחרונות נוצרו באינטרנט אתרי עיצוב אונליין כמו קנבה, קרלו, פיקמאנקי, פיקסלר ועוד.
מיליוני אנשים ברחבי העולם משתמשים היום באתרים אלו כדי לעצב באופן עצמאי עבור עצמם ועבור העסק שלהם.
האתרים האלו קלים ופשוטים יותר לשימוש בהשוואה לתוכנות הגרפיות שמעצבים גרפים עובדים איתן.
מן הסתם, היכולות שלהם פחותה אך בזה גם יתרונם.
הם מאפשרים לכל אחד לעצב וליצור עיצובים נהדרים מבלי להסתבך במיליון אפשרויות.
הם מאפשרים לעצב על בסיס תבניות מעוצבות מוכנות וגם להתחיל עיצוב מאפס.
הם נותנים את הגדלים והמידות למדיות השונות, מאפשרים להשתמש בתמונות, אלמנטים גרפים נוספים ומגוון פונטים.
בעמוד הזה ריכזתי מספר אתרי עיצוב ואתם מוזמנים להיכנס ולערוך היכרות ראשונה…

כמה זה עולה?
חלק מהאתרים חינמיים וחלק כרוכים בדמי מנוי חודשיים או שנתיים.
באתרים החינמיים ישנם בד"כ פיצ'רים שעולים כסף ומאפשרים יותר אופציות.
בהשוואה לעבודה מול מעצב גרפי שיעצב עבורכם את כל החומרים הנדרשים – זוהי עלות נמוכה בהרבה ואני הייתי מציעה לכם לבחור את אתר העיצוב שהכי נוח לכם לעבוד בו ולהשקיע את הסכום הדרוש.

לסיכום...

אם הגעתם עד לפה אז בטח השתכנעתם שכדאי גם לכם לעצב בעצמכם עבור העסק שלכם.
האתר שלי מהווה מרכז לכל הידע הזה.
באתר תמצאו מלא ידע ורעיונות בפוסטים שבבלוג ומידע על סדנאות, שיעורים אישיים וקורסים דיגיטליים אונליין.
תבחרו את הדרך העדיפה לכם וצאו לדרך…

ואם עוד לא נרשמתם לקבלת המתנה שלי עם שלושת הסרטונים החינמיים: איך להוריד ולהתקין פונטים במחשב, איך לעצב נייר מכתבים ואיך ליצור פוסט עם אנימציה – מלאו את המייל שלכם בטופס וקבלו אותם ישירות למייל.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. את זאת שנתנה לי את ההשראה לפוסט הזה.
    תודה !!!

  2. גם אני לא הבנתי מה לי שעוסקת בתוכן של קידום אתר של לקוחותי ולעיצוב .
    בעקבותיך ושיניתי גישה והתחלתי את צעדי הראשונים בעיצוב עצמאי וזה בהחלט משדרג את המסרים שאני מעבירה בפוסטים של לקוחותי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט