לשווק וליצור באינסטגרם

האינסטגרם הולך להיות הדבר הבא. 

הוא כבר הדבר הבא.
אני נמנעתי במשך הרבה זמן להיכנס לאינסטגרם כי פחדתי ממשהו חדש שלא אדע להתנהל בו ופחדתי מהגדלת העומס עם כל הדברים שאני צריכה לעשות…
ובכל זאת, לפני כמה חודשים פתחתי חשבון.
מה היה המניע?
הויזואליות.

אינסטגרם במהותה היא רשת ויזואלית. מדברים שם בתמונות, בויז'ואל, וזה פשוט הלהיב אותי.
ראיתי שם דברים נורא יפים ורציתי גם. 

אז עוד לא שיערתי לאן זה הולך ומתפתח.
כי זה לא מתפתח. זה רץ. (אוסיין בולט לפחות…)
לכן, מה שאני כותבת בפוסט הזה היום – מחר, או בעוד שבוע כבר יהיה אולי מיושן, אבל לראות את מה שיש עכשיו ומכאן להתחיל זה גם טוב.

תראו, אני לא מומחית אינסטגרם ויש לי עוד המון מה ללמוד מבחינת ההתנהלות בו.
בפוסט הזה אני כותבת על העיצוב לאינסטגרם, איך לתפעל חשבון אינסטגרם מוצלח… תלמדו במקום אחר.

ביטוי יצירתי

האינסטגרם היא דרך מקסימה לבטא את היצירתיות שלנו ואני תמיד אומרת שביטוי עצמי בשילוב עם שיווק העסק הופך את מלאכת השיווק למהנה יותר ולכן גם קלה יותר.

למה לנו, בעלי העסקים, להשקיע בויז'ואלים באינסטגרם?

נראות עמוד האינסטגרם שלנו יוצר לנו תדמית לעסק.
תשימו לב שכשאתם נכנסים לעמוד של מישהו אחר והעמוד שלו מרשים אתכם, אתם מתרשמים מאותו בן אדם ומהעסק שלו שהוא יצירתי, איכותי, מעניין, מקצועי… זה הרושם שעושים עיצובים שנראים טוב.

איך יוצרים עמוד אינסטגרם שנראה טוב?

הרעיון העיקרי הוא לתכנן ולבחור מראש את השפה הויזואלית של העמוד.
עמוד שיש לו סגנון של תמונות ושל ארגון העמוד יוצר נראות מאד מרשימה.
אנחנו רוצים להעביר מסר בכל תמונה שאנחנו מעלים בנפרד ואנחנו רוצים ליצור עמוד שמדבר באותה השפה.

רק להרגיע אתכם….
זה יכול להיות תהליך. שעושים ומנסים ומשנים עד שמגיעים למשהו טוב…
העיקר.. לעשות ! ולהתקדם ולהשתפר תוך כדי עשייה.

עיצוב הויז'ואלים

ויז'ואל שעולה לאינסטגרם יכול להיות תמונה שצילמנו או עיצוב שיצרנו.
בויז'ואל אנחנו נרצה להעביר מסר שקשור לעסק שלנו.
המסר יכול לעבור בתמונה, בעיצוב, בטקסט או בסרטון.

ויז'ואל שעיצבתי, מתוך סדרה של שלשה, שמדבר על מהו אתר בשביל העסק

ויז'ואל שעיצבתי, מתוך סדרה של שלשה, שמדבר על למה כדאי לעסק שיהיה לו אתר

ויז'ואל אנימציה שיצרתי באתר Crello שמעביר את המסר על נראות באתר

יצירת שפה של העמוד

עכשיו אנחנו מגיעים לעניין המדליק ביותר !!!
איך בונים שפה ויזואלית לעמוד האינסטגרם.
הרעיון הוא לבחור משהו מסוים שיהיה עקבי כשהמשהו המסוים הזה, שיוצר את הסגנון, יכול להיות:

  • צבעוניות
  • פילטר שיוצר תחושה דומה
  • סגנון אחיד של תמונות
  • מבנה אחיד של עיצובים
  • דוגמא שחוזרת על עצמה
  • צבע דומיננטי 

והיא טוב להבין את זה…. בדוגמאות !!!

עמוד האינסטגרם של terravida, חברה שמייצרת מוצרי בריאות וקוסמטיקה. הקו העיצובי של העמוד לוקח מוצר ממוצרי החברה ומקשר אותו לתמונת אווירה.
קישור לעמוד: terravidaonline

עמוד האינסטגרם של Anna Lena Illustrations, מאיירת.
לכל הפוסטים סגנון שחוזר על עצמו של תמונה שרואים חלק ממנה וקשקוש מה שיוצר מראה מאד מיוחד.
קישור לעמוד: annalenaillustrations

עמוד האינסטגרם שלי.
התחילת דרכי באינסטגרם החלטתי על קונספט של תמונה ומילה. לתמונה עשיתי עיבוד (כדי להראות אפשרויות) ולמילה הוספתי טקסט שקשור למילה שבחרתי.
קישור לעמוד: ronyborer_selfdesign

עמוד האינסטגרם של JENNΛ BLΛCK, יועצת בענייני כסף ושפע. העמוד בנוי מרבועים נפרדים של תמונות וטקסט עם אווירה וגוון צבע אחיד.
קישור לעמוד: abundantbossbabes

עמוד האינסטגרם של אלון מור שמבשל אוכל טבעוני בריא.
אלון מעלה צילומים של האוכל שהוא מכין וניתן לראות שסגנון התמונות זהה, מה שיוצר אווירה וסגנון של שפע ומגוון.
קישור לעמוד: pashtut_productions

עמוד האינסטגרם של Preview App.
Preview App היא אפליקציה לתכנון ובניית עמודי אינסטגרם וככזו היא מפגינה עמוד מרשים שבנוי לפי דוגמא.
קישור לעמוד: preview.app

רוצים עוד רעיונות והשראה?
אתם חייבים להיכנס ללינק הזה !!!
פוסט על רעיונות לעיצוב לאינסטגרם באתר של אפלקציית Preview app.

איפה ואיך מעצבים

גם הנושא הזה מתפתח ללא הפסקה וכל יום יוצאות אפליקציות חדשות שמאפשרות לעבד תמונות, לעצב ולתכנן.
בפוסט הזה, למשל, אני מלמדת איך לעצב באמצעות האפליקציות בנייד.
גם אתרי העיצוב שאני כל כך אוהבת מאפשרים לעצב פוסטים לאינסטגרם לפי תבניות מעוצבות או בעיצוב חופשי.
יש להם תבניות לפוסטים ולסטורי'ס שעליהם נדבר במועד אחר…

בסדנה שאני עורכת אחת לחודש, בערך, אני מלמדת איך לעצב באתרים אלו.

ועכשיו… התור שלכם.
לחשוב, לתכנן ולהתחיל ליצור.
ולא נורא אם בהתחלה זה לא יוצא הכי טוב….
הכי חשוב – לעשות !!! ולהשתפר תוך כדי עשיה.

 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט