עיצוב דף עסקי

עיצוב דף עסקי לפייסבוק

עיצוב דף עסקי בפייסבוק – מה זה אומר, מה זה נותן ולמה כדאי לתת לזה את תשומת הלב.
מיוחד לעסקים שמשווקים בפייסבוק.

בהכנה שעשיתי לקראת הפוסט הזה חיפשתי עמודי פייסבוק שאוכל להמחיש דרכם את הרעיון עליו אני כותבת בפוסט.
ישבתי על זה כמה שעות טובות וחיפשתי עמודים שיש בהם שפה ויזואלית.
שפה ויזואלית בעמוד פייסבוק זה אומר – פוסטים וקאבר שמעוצבים באותו הסגנון.

תוך כדי החיפוש נכנסתי להמון עמודים כשאני מדלגת ביניהם בלי לקרוא את התכנים כי הפעם, כאמור, התמקדתי בנראות בלבד.

בנוסף לחיפוש אחרי דוגמאות טובות רציתי גם לבדוק מה אני מרגישה, איזו תחושה עולה בי כשאני נמצאת בעמוד מסוים ורק גוללת ומסתכלת על מה שקופץ לי לעין, מה מושך את תשומת הלב שלי ואיזו התרשמות כללית אני מקבלת על העסק.

גיליתי דבר מעניין…
כשאני מגיעה לעמודים שיש בהם עיצוב, שיש להם שפה גרפית אחידה וייחודית אני מרגישה יותר בטחון.
בטחון במובן שהעסק הזה נתפס אצלי כעסק רציני, מקצועי וטוב שאני יכולה לסמוך עליו.
שמתי לב גם לכך שהסקרנות שלי מתעוררת ואני רוצה להכיר את העסק יותר לעומק כי הוא נראה לי שונה ומיוחד בהשוואה לעסקים מאותו הסוג.

האמת?
הופתעתי לגלות שהרבה מהעמודים העסקיים אליהם הגעתי לא נתנו בכלל תשומת לב מיוחדת לנראות של העמוד, למיתוג שלו, והיה לי ממש חבל.

אבל לא נורא, בשביל זה אנחנו פה ותכף תראו שאפשר לשפר את המצב ואפילו די בקלות…

אז נתחיל עם:

3 הטעויות הכי נפוצות בעיצוב דף עסקי

1. מעלים פוסטים לפייסבוק בלי ויז'ואל בכלל

ואז… גם אם הפוסט כתוב נהדר ומעניין מפספסים הרבה קוראים שבכלל לא שמו לב לפוסט, לא ראו אותו, גם אם עבר להם מול העיניים.

2. מעלים פוסטים עם תמונות אבל בלי עיצוב בכלל

זה טוב ויפה וברוב המקרים התמונות ממש יפות, אבל אז מפספסים את הבידול ואת השיוך של הפוסט לעסק המיוחד שלכם, כי כל אחד יכול להשתמש באותה התמונה (או דומה) בשביל המסר שלו…

3. מעלים ויז'ואלים מעוצבים ומדליקים אבל כל עיצוב בסגנון אחר

זה כבר יותר טוב ויותר מיוחד ויותר מושך את תשומת הלב אבל אז מפספסים את המיתוג, את יצירת האופי הויזואלי הייחודי של העסק ואת הזיהוי המיידי של פוסט שאתם מעלים.

איך מעצבים את הדף העסקי ועל מה צריך לתת את הדעת...

מעצבים את הויז'ואלים לכל פוסט שמעלים בעמוד העסקי.

ואז… שם המשחק הוא… עקביות והתמדה !
כלומר – חזרה על אותם האלמנטים כל הזמן. בעקביות… והתמדה.
אותם צבעים בדיוק, אותם פונטים ואותו הסגנון.
זה נכון לנראות העסקית בכל מקום ובייחוד בעיצוב הדף העסקי.

העיצוב לא חייב להיות מהמםםם ולא חייב להיות וואוווווו…
עצם החזרה על אותם אלמנטים תעשה את העבודה ותבנה לעסק שלכם אופי ויזואלי ייחודי.
וזה כל הרעיון – ליצור את הבידול, את הייחוד, ולהראות שלי ולעסק שלי יש אופי ייחודי, שונה מהקולגות והמתחרים.

דוגמה לסדרת תבניות מ'קנבה' בנושא של אוכל ששומרת על סקלה צבעונית הומוגנית, פונטים זהים וסגנון עיצוב זהה. בסדרה הזאת תוכלו לראות איך הפוסטים השונים אחד מהשני מדברים באותה שפה גרפית ויזואלית:

עיצוב פוסט לדף העסקי - 1
עיצוב פוסט לדף העסקי - 2
עיצוב פוסט לדף העסקי - 3
עיצוב פוסט לדף העסקי - 4

דוגמאות מהחיים...

לפני שנדבר על איך לעשות עיצוב דף עסקי ונראה שזה ממש פשוט,
בואו נראה כמה דוגמאות מעולם הפייסבוק האמיתי:

אוניברסיטת בר-אילן

בעמוד של אוניברסיטת בר-אילן תמצאו ברוב הפוסטים תמונה, עליה שטח ירוק כהה עם כיתוב. מאד פשוט וחוזר על עצמו.
הצבע הירוק הכהה לקוח מהלוגו וכן צבעי הטקסט (התכלת והלבן).

אם תציצו לעמוד תראו איזה יופי עיצובי הפוסטים מדברים באותה שפה של הלוגו והקאבר.

מרכז ספורט נווה עוז

בעמוד של מרכז הספורט של נווה עוז תראו פורמט שחוזר על עצמו עם מסגרת דקה מסביב לתמונה וכיתוב, בצבעי הלוגו, על התמונה.
הפונט זהה בכל העיצובים והלוגו תמיד מופיע.

התמונות שמופיעות בעמוד יכולות לשמש כל מרכז ספורט אחר אבל באמצעות הטקסט, הפונט, הצבעוניות והלוגו ברור שהתמונות שייכות במקום.

קרלו

'קרלו' הוא אחד מאתרי העיצוב האהובים עלי.

הבאתי פה את הדוגמה מהעמוד שלהם כדי שתראו את הפורמט הכל כך פשוט שהם יצרו ל'תבנית היום'.

תגללו בעמוד שלהם ותראו איך העיגול המשונן האדום חוזר על עצמו ואיך מזהים באופן מיידי את התבניות שהם רוצים להבליט.

ועכשיו... רעיונות לפוסטים שיעצבו את הדף העסקי

איך גם אתם יכולים לעצב סדרות של פוסטים שידברו באותה השפה.
הנה כמה רעיונות:

1. ליצור מסגרת לתמונה שחוזרת על עצמה ובנויה בצבעי העסק
2. להוסיף לתמונה שטח של צבע (מצבעי המיתוג) ועליו לשים את הטקסט
3. להשתמש בתמונות בעלות אותו אופי ועליהן להוסיף שורת טקסט אחת
4. להכניס את התמונה לתוך צורה מיוחדת שחוזרת על עצמה
5. לעצב פוסטים שבנויים רק ברקע וטקסט

יכול להיות שיראה לכם, אחרי שתיצרו כמה עיצובים שכאלו, שזה משעמם וחוזר יותר מידי על עצמו.
במקרה כזה אני מציעה לכם לחזור לפיד של עמוד הפייסבוק, לגלול אחורה ולראות איך נולד לכם עמוד מהמם עם אופי ויזואלי מתוך העקביות והחזרה הזו.

אפשר גם לבנות 2-3 סוגי עיצובים שיתאימו לסוגי המסרים שאתם כותבים. למשל:
1. עיצוב לטיפ השבועי
2. עיצוב עם ציטוט השראה שמתאים למסר הכתוב
3. עיצוב ל'מאחורי הקלעים' של העסק
ולהחליט שכל שבוע אתם מעלים טיפ אחד, ציטוט ועדכון של הנעשה מאחורי הקלעים.

באתר 'קנבה' ו'קרלו' יש המון תבניות מעוצבות.
אתם יכולים לבחור משם את התבנית שמתאימה לכם ובכל פעם לשכפל אותה ולעצב את הפוסט החדש.
תגללו עוד טיפה למטה ותראות את סרטון ההדרכה בו אני מסבירה איך לעצב סדרת פוסטים ב'קנבה'.

דוגמה לעיצובים שיצרתי ל: טיפים, פוסטים חדשים בבלוג וציטוט לסוף השבוע:

עיצוב דף עסקי - טיפ בים
עיצוב דף עסקי - פוסט בבלוג
עיצוב דף עסקי - ציטוט לסופ"ש

ואי אפשר בלי הדרכה...

בהדרכה הזאת אני מראה לכם איך לעצב סדרה של פוסטים עם אותו קו עיצובי ב'קנבה' >>>

אם אתם עוד לא מכירים את קנבה, תוכלו להיכנס אליה מכאן >>>

לסיכום

איפה מעצבים?
את הפוסטים אתם יכולים לעצב ב'קנבה' וב'קרלו' או בפיקסלר וכו'.
שם אפשר לשכפל עיצובים, לשנות אותם וליצור סדרות.
זה ממש כיף, ולא מסובך ואתם עוד תראו… שגם אתם יכולים.
את אתרי העיצוב ריכזתי כאן >>>

רוצים ללמוד עוד על עיצוב לפייסבוק?
יש לי כמה פוסטים על עיצוב לפייסבוק שכתבתי בעבר.
אמנם דברים משתנים כל הזמן, אבל אולי הם יתנו לכם עוד כמה תובנות ורעיונות:

בקרוב !!!
הקורס הדיגיטלי לעיצוב בפייסבוק.

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

פוסטים אחרונים

מזמינה אותך להצטרף לקבוצת הפייסבוק
'בעלי עסקים ובלוגרים מעצבים'