פוסט מעוצב שמעורר תיאבון

פוסט מעוצב שמעורר תיאבון

אני אוהבת לקרוא בלוגים ומאמרים באינטרנט.

הכי אני אוהבת כשהפוסט כתוב בצורה חווייתית, כי אז, קודם כל, אני נהנית מהסיפור ואח"כ גם לומדת משהו חדש או מקבלת נקודת זווית ראיה מעניינת להרהר בה.

בכלל… אני חושבת שסיפור זו הדרך הטובה ביותר ללמוד, כי לומדים דרך החוויה ודרך הרגשות.
שמתי לב שכך נשארים החוויה והידע בזיכרון הרבה יותר מאשר בקריאת העובדות היבשות.
(לדעתי צריך ללמוד היסטוריה דרך חדר המיטות… כלומר – לקרוא רומנים ולראות סרטים עם סיפור הסטורי ורק אח"כ להוסיף עוד עובדות יבשות)

אז אני משוטטת, לא מעט, באתרים ובבלוגים וקוראת פוסטים להנאתי

אממה…

לפעמים אני מגיעה למאמר או פוסט שמעניינים אותי אבל הנראות של העמוד מגרשת אותי החוצה.
כי, (מודה באשמה) אם אני צריכה להתאמץ לקרוא, זה כבר סיפור אחר וממש לא בא לי.

את המאמרים והפוסטים שאני רואה אני מחלקת ל-3 סוגים:

  1. אלה שממש קשה לקרוא ואז אני מוותרת על הקריאה
  2. אלה שהנראות לא מפריעה לקריאה, שהקריאה נוחה, אבל לא יותר מזה
  3. אלה שהעיצוב של הפוסט פותח לי את התיאבון ומושך אותי להיכנס פנימה ולקרוא

נכון שיתכן ואני יותר ערנית לדברים האלו כיוון שזהו המקצוע שלי, אבל יתכן שגם אתם בורחים או נמשכים לפוסטים רק לא יודעים להסביר למה.

אין נוסחה ליצירת פוסט מעורר תיאבון ויזואלית, כי לכל אחד טעם משלו ומה שמדליק אותי לא ירגש בהכרח מישהו אחר.

ובכל זאת, בפוסט הזה פירקתי את האלמנטים הגרפיים לגורמים כדי שתוכלו לבדוק את נראות הפוסטים והמאמרים שלכם ותוכלו ליצור פוסטים נוחים וכייפים לקריאה כמה שיותר.

תמיד תבחנו את זה עם עצמכם, האם לכם כיף ונוח לקרוא את הפוסט או שתשתפו חבר או חברה לקבל פידבק.

אלו האלמנטים שכדאי לשים לב אליהם בעיצוב הפוסט:
(מתחת לדוגמה יש הסבר)

בלי זכוכית מגדלת

פה אני מתייחסת לגודל האותיות.
תעשו לי טובה ותגדירו אותיות גדולות.
אצלי בפוסטים הגודל של הטקסט הרץ הוא 18px
נכון שפעם היה מקובל לכתוב בקטן ושטקסטים קטנים יפים ועדינים אבל היום כותבים בגדול. זה גם יפה וגם, הכי חשוב – נוח לקריאה.

כשאני מגיעה לפוסט עם טקסט גדול אני מרגישה שכותב הפוסט מכבד אותי ובאמת רוצה שאקרא את מה שיש לו להגיד.

נפרדים מתהומה ואריאל

הכוונה, כמובן, לפונטים (גופנים, בעברית צחה).
כשאני רואה פוסט בפונטים האלו משהו בי מתייחס מראש לתוכן כאל משהו קצת מיושן, משהו חובבני, ניסיוני, תחביבי…
פונטים מודרניים משדרים עכשוויות, מקצועיות וכיף !!!
בכל פלטפורמות האתרים יש היום מגוון פונטים שאפשר ורצוי להשתמש בהם.

לימין שור !!!

את הפוסטים תיישרו תמיד (אבל תמיד) לימין.
כותרות אפשר ליישר לאמצע או אפילו לשמאל, אבל טקסטים ארוכים מאד לא נוח לקרוא אם הם לא מיושרים לימין.
כשאני רואה פוסטים מיושרים לאמצע, אני בורחת… לא מסוגלת לקרוא.

תנו לנשום אויר

ודאו שהפוסט יהיה מחולק לפסקאות קצרות עם רווח קצת יותר גדול בין פסקה לפסקה.
שאפשר יהיה לנשום.

שימו לב שהרווחים בין השורות יהיו נעימים ונוחים לעין, שלא יהיו מרווחים מידי ולא צפופים מידי.

למשוך את תשומת הלב באמצע הדרך

הכניסו כותרות משנה בתוך המאמר.
הרבה אנשים עוברים, קודם כל, על כותרות המשנה ונכנסים לקרוא מה שמעניין אותם.
אם אין כותרות משנה וכותרת המאמר לא תופסת אותם – הם עוזבים.

שכותרות המשנה תהיינה גדולות יותר או עבות יותר או בצבע אחר – העיקר שימשכו תשומת לב ויגרמו לעצירה וסקרנות.

תמונה אחת שווה

התמונות, הוויז'ואל, מחזקים את החוויה מהמסר.
הוויז'ואל מדגים, מראה או משלים את התוכן ומרחיב את החוויה.
צילומים טובים, איורים, צבעים ממלאים את תפקיד נאמנה.

הכניסו לפחות תמונה אחת טובה למאמר, תמונה מושכת, מעניינת שמחזקת את המסר בפוסט.

מבנה מגובש וריצה מתמשכת

כל הנקודות שהזכרתי עד עכשיו יגרמו לפוסט שלכם להיראות יותר מגובש.
פוסט לא מגובש יראה מפוזר, עם רווחים גדולים ולא שווים, פונטים שונים או מיושנים ויצור תחושה של בלגן.

לאחר שעיצבתם את הפוסט הראשון רוצו לפיו עם כל המאמרים והפוסטים באתר.
אותו פונט, אותו גודל, אותם רווחים, אותו אופי של תמונות

אתם תראו שכשתשמרו על החוקיות של הפוסטים שלכם תשמר האחידות ויווצר אופי לאתר או לבלוג שלכם, וזה מאד נעים וכיף גם לכם וגם לקוראים.

שיהיה בסימן התחדשות והנאה !!!

לאלו מכם שרוצים לעצב בעצמם את הויזואלים לפוסט הכנתי קורס קצר וחמוד איך לעשות זאת באתר "קרלו" המדליק.

פרטים על הקורס – כאן

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. הי רוני,
    פוסט ממוקד מאוד ונהיר כתבת כאן. איזה כיף לקרוא אותך. מקצועי מאוד.
    יש לי בלוג כבר די ותיק וכשהוא נוצר לפני כמעט 3 שנים לא היו עוד ממש "חוקים" או "טיפים" לעניינים האלה… ידעתי רק שאריאל לא יככב אצלי ושאני רוצה כותרות שיפרידו לי את הפוסט ויאפשרו קריאה נוחה. כל פוסט שלי שווה במילים בערך לסיפור קצר ואני משתמשת בהרבה ויז'אולים וכותרות משנה לאפשר קריאה רציפה ומסקרנת.
    אני חייבת רק לציין שיש בלוגים שישתמשו בכל מה שכתבת כאן ועדיין נעזוב אותם די מהר.
    בסופו של דבר התוכן הוא זה שקובע.
    אני מגלה המון פעמים בלוגים נפלאים שלא נראים או מסודרים הכי שיש אבל התוכן שלהם שובה את ליבי. וגם להיפך. בלוגים "מתוקתקים" אבל התוכן לא משאיר אותי שם יותר מדקה.
    ויש גם שהכל מסתנכרן מושלם ואז אני יודעת שהגעתי לבלוג ממש ממש טוב ושווה קריאה.
    שמחה לקרוא אותך ולדעת שעניתי על כל הדברים כאן ממש מזמן ממקום של הגיון ותחושות בטן.
    יופי של טיפים ויופי של פוסט 🙂 תודה!!

    1. ברור שנראות מעוררת תיאבון לא מספיקה.
      התוכן הוא החשוב וברגע שהוא מעניין אפשר, לפעמים, לסלוח לנראות.
      אבל אין ספק שהשילוב של שניהם, תוכן מעניין ונראות תומכת ומדליקה, יהפכו את הפוסט לחגיגה של ממש…

  2. אני כל כך מתחברת למה שכתבת והמחשת, כנראה שזה בדמנו.
    נפלא ממש!
    עוד טיפ- אורך שורות, לא יותר מ15 מילים בשורה.
    אחרת מעייף לקרוא

    1. תודה רבה !!!
      מסכימה איתך.
      שורות ארוכות – קשה לקרוא
      מה לעשות?
      נהיינו חסרי סבלנות…

  3. תודה, נעים לקרוא, מרענן ועושה סדר בדברים.

  4. יופי של פוסט. חידדת לי מידע שהיה זרוק במוח ועכשיו הוא מסודר 🙂

  5. כתבת יפה ונכון. מאוד מקצועי

  6. איזה יופי של פוסט. כמה זמן שלקח לי להחליט על הפונט, על הגודל והגרפיקאית הנהדרת שלי התרתה בי כל הזמן: לא אריאל ולא תהומה!!

  7. נאה דורשת, נאה מקיימת. הפוסט כתוב מעולה, ניסוח מאפשר זרימה, העיצוב לעילא ולעילא, ויז'ואל תומך. כייף לקרוא.

  8. פוסט מצויין
    עשית לי חשק לבקר אותך?

    1. תודה.
      את תמיד מוזמנת…

    2. מסכים עם כל מילה.
      לאחרונה השתחרר בי משהו.
      מחסום: כתיבה שיווקית לפי תבניות.
      מאמר 3 הטעויות… נמאס לי
      ברגע שהבנתי, הכל מתפרץ בכייף.
      ואז גם הכתיבה הפכה ל: מגניבה, אישית וסוחפת גם אותי.
      אני מתענג, לא מפסיק לכתוב, כמובן עם ועל האמנות שבי, שלי, למען הלקוחות היקרים.
      ליחצי למטה
      https://www.facebook.com/vitran.ran.green/

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

לעצב בעצמך עבור העסק שלך

כל אחד יכול !!!

הירשמו לעדכונים והתחילו לעצב בעצמכם:

מבטיחה לשמור על המייל שלך טוב טוב ולא להעביר לאף אחד