איך לבחור תמונה נכונה לפרסום… שאלה שהרבה שואלים אותי.
נתחיל בווידוי…
כאחת שהייתה מאד חסרת ביטחון בעצמה תמיד היה לי קשה לבחור את התמונה ה'נכונה' לפרסומים שלי.
הייתי מחפשת שעות באינטרנט, מרגלת אחרי מה שאחרים עושים ומנסה לעשות כמותם – לקלוע ל'נכון' ולוותר על ה'לא נכון'.
הייתי מחפשת את ה'נוסחאות הנכונות', את ה'שיטות המצליחות' ואפילו משלמת ליועצים שילמדו אותי לשווק בדרך של 'פיצחתי את השיטה המנצחת'.
באותה תקופה לא אהבתי את השיווק.
הייתי מוצאת את עצמי מתחמקת ודוחה כמה שרק אפשר.
עם הזמן ועם השנים ואחרי כמה סדנאות טובות, התחלתי לראות את נושא השיווק בצורה אחרת.
הבנתי, שאפשר לוותר על 'העתק-הדבק' ועל ה'נוסחאות השיווקיות' ולהתחיל לכתוב ולעצב בדרך שלי, בשפה שלי ובקיצור… לפי מה שמוצא חן בעיני.
מאז, הפלא ופלא, חווית השיווק הפכה להיות אחרת.
כתיבת התכנים השיווקיים, עיצוב הויז'ואלים וחיפוש התמונות המתאימות הפכו להיות הרבה יותר מהנים, יצירתיים ומצמיחים.
וזה מה שאני אומרת כששואלים אותי איך לבחור תמונה:
אין דבר כזה התמונה 'הכי נכונה'.
ממילא מי שרואה מפרש אותה לפי עולמו ואין לכם שליטה אם ואיך היא תשפיע עליו.
אז אני מעודדת אתכם להקשיב לטעם שלכם, למסר שאתם רוצים להעביר ולאינטואיציה.
איך לבחור תמונה – סוגים של תמונות
בפוסט הזה אני נותנת לכם רעיונות.
רעיונות לאופי של תמונות ואיך הן יכולות לחזק את המסר.
הוספתי הרבה דוגמאות להמחשה, אבל אני סומכת עליכם שתבינו את הרעיון ותמשיכו לפי נקודת המבט והטעם שלכם.
בתמונות שאתם בוחרים תשתמשו לפוסטים ברשתות החברתיות, לקאברים, לפליירים, למצגות, לעמודי נחיתה ולכל מה שאתם מעצבים בעצמכם.
כמה מילים על חוקיות ואיכות
תקפידו להשתמש רק בתמונות חוקיות.
תקפידו גם על איכות התמונות. זה ממש חשוב ומשמעותי.
תמונה באיכות לא טובה לוקחת את הצופים למקום של חובבנות.
תמונה איכותית היא תמונה חדה, ברורה, לא מפוקסלת ולא מטושטשת, תמונה עם קונטרסט – לא דהויה, תמונה שיש בה פוקוס – נקודה שהעין נמשכת אליה באופן אוטומטי.
רוצים לקרוא עוד על חוקיות השימוש ואיכות התמונות?
היכנסו לפוסט שכתבתי על עיצוב תמונות.
הי, הי, תסתכלו לכאן !!!
לויז'ואל שאנחנו משתמשים בו לפרסום יש 3 תפקידים מרכזיים:
- למשוך את תשומת הלב – בג'ונגל הפוסטים שקיים ברשתות החברתיות
- להמחיש ולחזק את המסר – תמונה שווה אלף מילים…
- למתג את העסק – ליצור לעסק נראות אחידה שיש לה אופי סגנון משלה
איך להעביר מסר בויז'ואל ע"י בחירת התמונה
אמרנו שתפקיד התמונה הוא למשוך את תשומת הלב ולהמחיש או לחזק את המסר.
איך עושים את זה?
הנה… בנקודות ובדוגמאות הבאות:
להמחיש
להמחיש בתמונה את המסר:
להמחיש את התסכול של 'לפני' הפתרון שאתם מציעים
להמחיש את הנושא:
בדוגמה זו – מזון בריא
להמחיש את החוויה:
בדוגמה זו – חופש ושחרור
להמחיש את שביעות הרצון 'אחרי' הפתרון שאתם מציעים
להמחיש את הפעילות:
בדוגמה זו – שיעור יוגה
להמחיש את הפעולה שאתם מבקשים: לשתף
לרגש
לבחור תמונה שמפעילה את הרגש.
נסו לבחור תמונה שלא תהיה מאד בנאלית או קיצ'ית (אם כי, לפעמים, זה דווקא יתאים…)
ילדים אף פעם לא ישאירו את הצופים אדישים
נכון שאי אפשר להתעלם מהמבט של הכלב החמוד הזה?
זוגיות, אהבה…
יש מי שלא מתרגש מזה?
לסקרן
תמונה שתעורר את הסקרנות ותעורר את החשק לקרוא את המסר:
על מה הן מדברות?
איזו סוד היא מגלה לה?
מה היא מתכננת?
למה היא רוצה שנהיה בשקט?
למה הוא מציץ ככה?
על מה הוא מסתכל?
להצחיק
תמונה שמעלה חיוך, מצחיקה או מבטאת את המסר בהפוכה
אמממ…… אני דווקא רואה את זה מזווית אחרת
מטורף מה שקורה פה…
תצטרפו אלי !
נו? מה אתם אומרים?
נכון שאני צודקת?
להכניס לאווירה
להמחיש את המקום שאליו אתם מזמינים את הקוראים:
מקום של שלווה…
טיול לחו"ל או חוויה שמעוררת תחושה דומה
קליניקה. המקום בו אתם מקבלים את הלקוחות/מטופלים
למשוך את העין עם...
כדי למשוך את תשומת הלב אפשר לעבד את התמונה ולעשות עליה מניפולציות משגעות.
ראו דוגמאות:
אפקט גליצ' על התמונה
צבע רקע בולט מאד
צבעוניות דרמטית
חיתוך תמונה בצורה מיוחדת
צילום מזווית לא רגילה
תמונה מעורבת של שחור לבן וצבע בולט
לסיכום…
מקווה שנתתי לכם כיוונים ורעיונות טובים שידריכו אתכם איך לחפש תמונה אטרקטיבית (לדעתכם !!!) לפרסומים של העסק.
אני מזמינה אתכם לעשות את החיפוש בכיף ובלי לחץ כי…
מה שתמצאו ומה שתבחרו הוא טוב. אני בטוחה… וככל שתתנסו ותבחרו – תשומת הלב שלכם תתחדד.
מזכירה לכם שאתם יכולים לחפש תמונות באחד ממאגרי התמונות שקיימים ברשת – ריכזתי כמה טובים כאן, בעמוד מאגרי התמונות המומלצים.
השגתי קופון שיתן לכם 10% הנחה במאגר התמונות הנפלא 'depositphotos'.
לקבלת ההנחה הכניסו את קוד הקופון: RONA10 לפני התשלום.
הקופון בתוקף עד 31.8.20.