בניית אופי ויזואלי ממותג כחלק ממכלול ניהול דף עסקי בפייסבוק
החלק הכי מרכזי בעיני, ששייך לתחום ניהול דף עסקי בפייסבוק, הוא בניית האופי הויזואלי הייחודי של הדף (כתבתי על זה גם בפוסט הקודם על עיצוב לפייסבוק).
בהמשך הפוסט אסביר לכם מה זה נותן ואיך עושים את זה, אבל אתחיל בסיפור ילדות שמסביר את הצורך שלי בהדגשת הייחודיות של העסק.
כשהייתי ילדה בקיבוץ רצו שנהיה שווים וכדי לממש את השיוויון התייחסו אלינו, אל כולנו, בדיוק אותו הדבר.
היה לנו אותו סדר יום, אכלנו את אותו האוכל ולבשנו את אותם בגדים.
כשילד קיבל מתנה מיוחדת הוא היה צריך לחלוק אותה עם כולם.
כמו למשל זיו, שקיבל מהסבים העירוניים שלו חולצה לבנה חגיגית לערב שבת, היה צריך לשתף אותה עם שאר ילדי הגן (כדי שחס וחלילה לא יהיה יוצא דופן) וכל אחד לבש אותה בתורו.
או מנוחת הצהריים שכולנו היינו צריכים להיכנס למיטות, לסובב את הראש לקיר, ו'לישון'. גם מי שבכלל לא היה עייף…
למדנו באותו בית ספר, הלכנו לתנועה, התחלנו לעבוד בגיל 12 ומי של ממש התחשק לו נקרא שיחת בירור.
קופי אחד של השני
לימים, עזבתי את הקיבוץ והבנתי ששוויון זה דבר טוב ויפה אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים להיות קופי אחד של השני ודווקא העולם מעניין הרבה יותר כשכל אחד מביא לידי ביטוי את מי ומה שהוא.
חוויתי את זה עוד יותר טוב כשהקמתי את העסק שלי.
למדתי שכדי שיבואו אלי לקוחות כדאי שאהיה שונה, שיהיה לי ייחוד, שאבלוט באופי העסק הייחודי ואמשוך אלי את אלו שהאופי העסקי שלי מדבר אליהם.
בניתי את הייחוד באמצעות הגדרת העסק (מלמדת לעצב באופן עצמאי), הבנת קהל היעד (בעלי עסקים ובלוגרים מעצבים) ויצרתי לו נראות ויזואלית ייחודית ועקבית.
3 עובדות על עסק מעוצב בפייסבוק, ובכלל:
1. עיצוב בפייסבוק עושה רושם ראשוני טוב
תוכן ויזואלי תופס בהרף רגע את העין ומספר לצופה על העסק עוד לפני שהוא בכלל מבין מה קורה פה.
תדמיינו את העיצוב של העסק כמו לחיצת יד ראשונה בין שני אנשים שנפגשו בפעם הראשונה.
איזה אופי יהיה ללחיצת היד? איזה מסר היא תעביר?
האם לחיצת היד עניינית, חמה, ידידותית, עדינה, בטוחה בעצמה ?
ככה גם העיצוב. הוא מתקשר את מי שאתם בחלקיק זמן הקצר אפילו משניה אחת.
ניהול דף עסקי בפייסבוק חייב שהדף יתקשר כמה שיותר מהר עם הצופים ועיצוב הדף היא הדרך הטובה ביותר.
עו"ד בחיפה או בחולצת משבצות?
2. עיצוב טוב ועקבי בונה אמון אצל הלקוחות
עיצוב טוב ועקבי מראה על מקצועיות. הוא מעביר את המסר שהעסק הזה… יודע על מה הוא מדבר.
ומי שיודע על מה הוא מדבר – אפשר לסמוך עליו.
זה כמו שתפגשו 2 עורכי דין.
האחד יבוא עם חליפה והשני עם חולצת משבצות.
מי מהם יראה לכם אמין יותר? עם מי מהם תעדיפו לעבוד?
3. עמוד מעוצב מעביר את האופי הייחודי של העסק
לכל עסק, גם אם יש עוד הרבה מאותו הסוג, יש את הייחוד שלו.
ייחוד שבא לידי ביטוי בסוג השירות, בקהל היעד או באופי של בעל העסק.
עמוד מעוצב בצורה ייחודית ועקבית מראה על עסק שיש לו ייחוד.
עסק עם ייחודיות מבדל את עצמו מהמתחרים שלו ומסקרן הרבה יותר להכיר אותו.
איך ליצור עמוד עסקי בפייסבוק מעוצב עם אופי ייחודי
האמת היא, שזה לא מסובך והעיקרון די פשוט.
כמו חלקים נוספים ששייכים לתחום ניהול דף עסקי בפייסבוק גם פה, הסוד הוא – בעקביות ובהתמדה.
התמדה בהעלאת פוסטים מעניינים ועקביות בעיצוב.
עקביות בעיצוב נוצרת באמצעות 3 פרמטרים:
1. סקלת צבעים קבועה
שימוש חוזר בצבעי הלוגו או סקלת צבעים שבחרתם ומשתמשת אתכם לכל פרסומי העסק.
2. שימוש בפונט(ים) קבוע
שימוש חוזר באותו פונטים או שניים (לכל היותר) בכל העיצובים
3. שמירה על סגנון אחיד
מבנה אחיד ודומה של העיצובים כך שאפשר יהיה לזהות שהם שייכים לאותו העסק.
אפשר ליצור את כל אלו עם פרמטרים שקיבלתם ממעצב גרפי מקצועי או ליצור בעצמכם את המיתוג של העסק שלכם, כך שיהיה מחובר לאופי שלו.
מבנה אחיד, צבעוניות ופונטים
איך מעצבים לפייסבוק בקלות - הדרכה מצולמת
וכמובן שלא נוותר על הדרכה.
הפעם סרטון בו אני מראה איך לעצב בקנבה את הפוסטים לפייסבוק.
תקחו את הידע והטיפים מהפוסט, הכניסו אותם לעיצוב בפועל בקנבה והופס יש לכם עמוד פייסבוק מעוצב וממותג עם אופי ייחודי.
רוצים לנסות? היכנסו לקנבה מכאן >>>
לסיכום
לצערי, לא ראיתי הרבה עמודים עסקיים מעוצבים וממותגים של עסקים קטנים או בינוניים.
לעומת עמודים של חברות וארגונים, שם בטח תוכלו לראות עיצובים סדרתיים וממותגים להפליא.
הטוב הוא, שבימינו, גם עסק קטן יכול להיראות ממותג ומעוצב ממש כמו עסק גדול.
איך עושים את זה?
לומדים לעצב. בדיוק כמו שלמדום לכתוב את התכנים השיווקיים לעסק.
מזמינה אתכם ללמוד לעבוד עם קנבה, תכנת העיצוב המופלאה, בקורס הדיגיטלי או להצטרף לאחת הסדנאות לעיצוב שמתקיימת החודש.