לעצב בעצמך תעסק שלך

עיצוב אינסטגרם – מה שצריך לדעת [2022]

אינסטגרם לא שוקטת על שמריה (חס וחלילה שלא תישאר מאחור…) ואנחנו, בעלי העסקים המשווקים בדיגיטל, מוזמנים להתקדם ביחד איתה, התקדמות שנותנת לנו עוד דרכים לשיווק, ליצירה ולהנאה.

קחו, למשל, את הרילס, הפיצ'ר האחרון שאינסטגרם הוציאו ותראו כמה אפשרויות וחופש יצירה הוא נותן לנו. ממש חגיגה !!!

בכלל, ההמלצה שלי היא לשווק ולפרסם, לעשות עיצוב אינסטגרם, מתוך עניין והנאה. פחות בגלל שצריך לעשות כך או אחרת ויותר מתוך מה שבא לכם…
לא נורא אם עושים טעויות, אם מעלים תכנים שהם לא הכי טובים בעולם – ההנאה והיצירה יעזרו לנו להמשיך ליצור עוד ועוד, ועל הדרך, עם הזמן להשתפר ולהשתכלל.

אינסטגרם היא רשת ויזואלית ובתור שכזאת כדאי לתת את הדעת ותשומת הלב על הנראות של העסק שלכם בה.
כי עסק שיש לו פרופיל מושקע, עם נראות אחידה ומזוהה עושה רושם הרבה יותר טוב מאשר עסק שמפרסם באופן אקראי ושונה בכל פעם.

עיצוב אינסטגרם – סגנון

כדי לבנות 'מותג' באינסטגרם צריך לפתח סגנון ולהתמיד ולפרסם בסגנון הזה לאורך הזמן.
עסק שיש לו סגנון עיצובי ברור נהיה כל-כך מזוהה, משדר מקצועיות ומנכיח את הייחודיות שלו – שהמאמץ להשקיע בבחירת הסגנון משתלם.

אבל אל תבהלו, זה לא כ"כ מסובך כי מה שבעצם יוצר את הסגנון זו החזרתיות על אותם אלמנטים: צבעוניות, פונטים, מבנה…

אם אתם רוצים ללמוד עוד על יצירת סגנון וזהות ויזואלית לעסק אני מזמינה אתכם להירשם לקורס החינמי שלי.

דוגמאות לפרופילים עם סגנון עיצובי

פיד אינסטגרם מעוצב
פיד אינסטגרם מעוצב
פיד אינסטגרם מעוצב

תכנון שבועי

החלטתם ללכת על שיווק ועיצוב באינסטגרם, כיף לכם.
אבל עכשיו, אתם צריכים להתמיד. לשים פוסט אחד פה אחד שם – לא יביא לכם שום תוצאה ולא יהפוך את העסק שלכם למותג.

השיטה שעוזרת לי הכי הרבה לפרסם באופן קבוע באינסטגרם היא… תכנון.
כל שבוע, לקראת סופו, אני יושבת שעה-שעתיים ויוצרת את כל הויזואלים לפרסומים של שבוע הבא.
נכון להיום אני מכינה 2 רילס וקרוסלה אחת, אבל זה יכול להשתנות בעתיד.
העיקר שאופיע שם באופן קבוע ויציב, שאפגין נוכחות קבועה.

פוסטים

פוסטים הם העיצובים הריבועיים שמופיעים בפיד של אינסטגרם.
יש להם 3 מטרות עיקריות:
1. למשוך את תשומת לב הגוללים והמחפשים בהאשטגים
2. לבשר לצופים על מה בדיוק את כותבים בתוכן של הפוסט (ולמשוך אותם לקרוא)
3. לבנות לעסק תדמית מקצועית, ממותגת, אחידה, יייחודית ומזוהה

הפוסטים יכולים להיות סטטיים, מונפשים או כוללים וידאו וכדאי שיהיו מעוצבים בסגנון אחיד.
המידות של פוסט – 1080X1080 פיקסלים.

עיצוב אינסטגרם - פוסט סטטי

פוסט סטטי שמטרתו להזמין מתעניינים לערוץ היוטיוב שלי

פוסט עם אנימציה

פוסט עם אנימציה שבו הסברתי איך לעצב מהר ועדיין ליצור עיצוב מקצועי

עיצוב אינסטגרם - פוסט עם וידאו

פוסט עם וידאו לפרסום הסדנה שלי ליצירת סרטונים

סדרות

פוסטים שעוסקים בנושא קבוע, מעוצבים בצורה אחידה ועולים לאינסטגרם באופן קבוע (יום קבוע בשבוע). ככה אתם מרגילים את העוקבים שלכם לתוכן קבוע ומעניין כדי שירצו לשוב אליכם שוב ושוב

דוגמה לסדרת פוסטים עם ציטוטי השראה

קרוסלה

קבוצה של עיצובים שמעלים לאותו הפוסט ואפשר לגלול עם האצבע בין עיצוב לעיצוב.
זוהי דרך חביבה ויפה לספר סיפור או להראות דוגמאות או מסר מתמשך.
מאד כיף וקל ליצור  בקנבה קרוסלות כחלק מעיצוב אינסטגרם.

קרוסלה בה הראיתי דוגמאות למוקאפים שאפשר ליצור בקנבה

עיצוב אינסטגרם - קרוסלה

תכנון פיד

כדי שהפרופיל יראה ממש טוב, עם אופי, כדאי לתכנן את הנראות של הפיד כך שיעשה רושם טוב.
אפשר לתכנן אותו מבחינה צבעונית, סגנון, פילטרים או מבנה התמונות.
תראו את הדגומאות האלו ואם אתם רוצים עוד רעיונות היכנסו לפינטרסט וכתבו בשורת החיפוש: instagram grid

דוגמאות לתכנון פיד לפי צבעוניות, צורות, תמונות וטקסטים וחיתוך תמונות

גריד צבעים לפיד
גריד צורות לפיד
גריד תמונות וטקסט לפיד
גריד חיתוך תמונות לפיד

סטורי

סטור'ס הם הסרטונים הקצרים שנמצאים בראש העמוד וגם הם יכולים להיות מעוצבים בסגנון שלכם כחלק מעיצוב לאינסטגרם.
הם קצרים ונעלמים אחרי 24 שעות, אלא אם 'תפסנו' אותם והצמדנו אותם להיילייטס.

דוגמאות לתבניות של סטורי'ס מקנבה

עיצוב אינסטגרם - תבניות לסטוריס מקנבה
היילייטס

היילייטס

אלו האיקונים הקטנים, העגולים, שבהם אפשר ל'תפוס', לשמור את הסטור'יס לפני שיעלמו.

ריל עם מילות חיפוש חורפיות

ריל שמסביר איך ליצור סרטונים בקנבה

רילס

הפיצ'ר החדש והמשעשע של אינסטגרם.
בגלל שהוא יחסית חדש, אינסטגרם מקדמים אותו יותר והחשיפה לרילס יותר גדולה.

הרבה אנשים מעלים לשם סרטונים שהם מצולמים בכל מיני טכניקות מדליקות ואפשר גם ליצור הדרכות קצרות או סיפורים קצרים ב… קנבה.

לרילס מעצבים קאבר כך שישתלב בפיד לפי התכנון.

לסיכום

החלטתם ללכת על שיווק באינסטגרם. תשקיעו.
אני בטוחה שזה יביא לכם תוצאות, יותר מתעניינים ויותר עוקבים, וגם יתן לכם עוד פלטפורמה לביטוי היצירתיות שלכם.

אני מעודדת אתכם לא לפחד, להעיז, לנסות וליצור ותראו שזה כיף.

רוצים ליצור בעצמכם פרופיל אינסגרם מעוצב, מקצועי ומרשים?
הסדנה המוקלטת לעיצוב לאינסטגרם תיתן לכם את כל הידע הדרוש: 
תכנון פיד, עיצוב פוסטים, סדרות וקרוסלות, עיצוב סטורי'ס והיילייטס, יצירת רילס ועיצוב הלינק לביו.
כל הפרטים כאן >>>

אהבתם את הפוסט? שתפו את חבריכם:

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

2 תגובות

  1. איפה הרילס מופיע בפיד שלי?
    לא הבנתי מה מיוחד בו, להבדיל מהסטורי או הפוסט… זה חייב להיות סרטון?

    1. את הרילס תמצאי בתחתית מסך האינסטגרם.
      האייקון שבאמצע, שנראה כמו איקון של וידאו.
      תלחצי עליו ותראי רילס שאנשים מעלים.
      מה שמיוחד בו זה שהוא פיצ'ר יחסית חדש של אינסטגרם ולכן אינסטגרם יותר מקדמים אותו (כך אומרים מומחי האינסטגרם).
      לריל יש אפשרות עריכה באינסטגרם עצמו והוספת מוזיקה, שזה ממש נהדר.
      צפי בסטור'יס ובריל ותבדקי מה ההבדלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות

סדנאות מוקלטות
עיצוב בקנבה

פוסטים אחרונים