Just do it – רעיונות לעיצוב קאבר לפייסבוק

אני משוטטת לא מעט בעמודי פייסבוק של בעלי עסקים ומצטערת לראות עמודים עסקיים שלא מנצלים היטב את שטח הפרסום החינמי שניתן להם.
שטח הפרסום שעליו אני מדברת הוא תמונת הקאבר, נדל"ן פירסומי שפייסבוק הנדיבים נותנים לנו בחינם.
להבדיל מהפוסטים ששוקעים במעמקי ההסטוריה, תמונת הקאבר נשארת לנצח.
או לפחות עד שמחליפים אותה…

חלון הראווה של העסק

תמונת הקאבר היא אחד מחלונות הראווה של העסק וכשהיא מעוצבת, מעניינת, ומעבירה מסר רלוונטי היא משווקת את העסק ללא הפסקה, גם כשאנחנו ישנים. לכן, כדאי לתת עליה את הדעת ולא להעלות סתם ממלא מקום זמני רק כדי שיהיה שם משהו…

בקורס 'איך לעצב קאבר לפייסבוק' שהוצאתי לא מזמן אני מלמדת איך ליצור קאבר באופן עצמאי. אני מסבירה שם על העקרונות העיצוביים, מה צריך להכין לפני ואיך לעצב באופן מעשי.

בפוסט הזה אני מביאה דוגמאות לסוגים שונים של קאברים, כדי לקבל רעיונות והשראה לקונספט ולעיצוב של תמונת הקאבר.

שינויים במבנה הקאבר ובסגנון העיצוב

פייסבוק משנה מידי פעם את ארגון האלמנטים בעמוד העסקי כמו שפעם, למשל, תמונת הפרופיל הייתה ממוקמת על החלק התחתון של תמונת הקאבר. זוכרים את זה?
שלא לדבר על התמונה המאורכת שהיתה פעם פעם….

גם הסגנון העיצובי של הקאברים משתנה עם השנים כשסגנונות וטרנדים חדשים מצטרפים לחגיגה.
לאחרונה הוסיפו פייסבוק את האפשרות להעלות סרטון לקאבר והרבה מהחברות והמותגים הגדולים שמים סרטון תדמית שבעיני הוא ממש מדליק.
בפוסט הזה אני מתייחסת לקאבר שהוא תמונה ובהזדמנות הבאה אכתוב פוסט על וידאו בקאבר.

הדוגמאות שהבאתי בפוסט זה הן עדכניות למועד זה של כתיבת הפוסט.
מעניין יהיה לשוב אליו בעוד שנה ולראות מה השתנה…

אז בואו ונראה כמה רעיונות לעיצוב תמונת הקאבר לעמוד העסקי בפייסבוק:

מבצע החודש / מוצר חדש / מתנה לכל דורש

הכרזה על מוצר או שירות חדשים, מבצע החודש או על המתנה החינמית שלכם הם מסר מצוין לקאבר.
מראים את המוצר או השירות בתוספת משפט אחד או שניים והמסר עובר.
אם מדובר במוצר, שמים תמונה טובה של המוצר.
אם המוצר דיגיטלי אפשר לשים הדמיה שלו ולהפוך אותו למוחשי.
אם מדובר בשירות אפשר לשים תמונת אווירה (של חדר טיפולים, למשל) ולכתוב במשפט אחד מה השירות.

דוגמא:
בקאבר הזה רואים את המוצרים המקסימים של העסק כשברקע המילה "יומולדת שמח" שממנה מבינים מיד שהמוצרים מיועדים לאירועים וימי הולדת.

בקאבר הזה דיסני ישראל מקדמים את סרט חדש (מוצר חדש…) שיצא לקולנוע זה עתה.

תמונה, משפט וזהו

משפט אחד ממצה שמגדיר את העסק או מעביר רעיון אחד ברור.
משפט שכזה ביחד עם תמונה חזקה עושים את העבודה נהדר.

דוגמא:
בקאבר זה מדייקת חברת השיווק TopRank ב-5 מילים בלבד את הגישה שלהם לשיווק – "חכם, יצירתי, ממוקד תוצאות".
התמונה משלימה את המסר כשרואים את לוגו החברה על הכוס והמחשב שמקשר לשיווק דיגיטל

טויס אר אס לקחה משפט אחד חמוד ושמה מתחתיו תמונות של ילדים שובבים.
הקאבר הזה הוא סרטון ואם תיכנסו אליו תראו שהמשפט נשאר ותמונות הילדים מתחלפות.

ועל הקאבר הזה אין מה להגיד…
משפט אחד ידוע ומוכר בכל העולם אומר הכל.

לראות את היופי שבאופי

בעסקים שמבוססים על בן אדם אחד ניתן ביטוי לאישיות של בעל העסק. זו דרך נהדרת לחשוף לצופים את אישיותו המיוחדת.
תמונה מיוחדת של בעל העסק עם רקע ועיצוב שיוצרים אווירה מעבירים התחושה של איזה מן אנשים אתם…

דוגמא:
הקאברים של לואיז היי (נפטרה בגיל 90 ב-2017) ושל ד"ר וויין וו. דייר (שנפטר ב-2015) מעבירים את התחושה של האופי הרוחני ריפויי שלהם.

גם למוצרים יש אופי

גם למוצרים אפשר לתת אופי.
הקאבר הזה של חברת 'נוטלה' מעביר את האופי השמח של המוצר.

לדבר אל החושים

חוש הטעם הוא קלאסי לעסקים שמתעסקים עם אוכל שיכולים להעלות תמונות שמעוררות את בלוטות הטעם ובכל פעם לתת דגש עם משהו אחר בתפריט ובהתאם להחליף תמונה.

קייטרינג, בתי קפה, מסעדות יכולים לחגוג עם שפע של תמונות מתחלפות בקאבר שלהן (אפשר, אפילו ליצור מצגת, להפוך אותה לסרטון ולהעלות לקאבר).

הדוגמאות מדברות בעד עצמן:

אלו היו כמה רעיונות לעיצוב תמונת הקאבר ושימוש בה כאלמנט פרסומי שיווקי לעסק.
לצורך הכנת הפוסט שוטטתי באתרים שונים ואת ההשראה העיקרית לקחתי מפה. אתם מוזמנים להיכנס ולמצוא בפוסט רעיונות נוספים לעיצוב תמונת הקאבר.

לסיכומו של דבר,
ממליצה בחום להשקיע מחשבה בתמונת הקאבר של העסק.
היא חינמית וניתן להחליף אותה מתי שמתחשק ומתי שמתאים בהתאם לעונות השנה, לאירועים, דגשים ולמיקוד בעסק.
ככל שמתעסקים עם זה יותר, התמונה תשתפר ותשתכלל.
ההבנה הזו חשובה במידה ויש לכם עמוד עסקי בפייסבוק… היא חשובה אם מישהו מעצב עבורכם את תמונת הקאבר והיא הכי חשובה אם אתם מעצבים בעצמכם את הקאבר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט