בעברית קוראים להם צלמיות – איך משתמשים באייקונים

פוסט על אייקונים

האייקונים הם האיורים הקטנים והמינימליסטיים שאנחנו פוגשים לא מעט בחיינו בעיקר בדיגיטל, אבל לא רק….
הם האיורים הקטנים שאומרים לנו משהו באמצעות העיצוב שלהם.
הם האיורים הקטנים שלפעמים מחליפים את המילה, או הרגש, שרצינו להגיד.
ראו את שפת הרגשונים שהתפתחה בעקבות הוואצאפ…

הם האיורים הקטנים שלפעמים מורים לנו מה לעשות, כמו תמרורים, ומניעים אותנו לפעולה:

מאיפה הם באו

האייקונים נולדו אי שם בשנות ה-80 של המאה הקודמת כחלק ממערכת ההפעלה של Xerox ושל apple וכפי שתראו בדוגמה התפתחו הרבה מאז תחילת הדרך.

אם בא לכם להעמיק בהיסטוריה של האייקונים או לראות עוד כמה דוגמאות לאיך שהם נראו בתחילת דרכם – היכנסו ללינק הזה, משם גם הדוגמא הזו.

…הוותיקים שבינינו עוד זוכרים את האייקונים האלו. נכון?

איפה משתמשים באייקונים

אפשר להשתמש באייקונים גם בדיגיטל וגם בפרינט. הם עושים את העבודה היטב בשתי הפלפורמות.

  • באתר
  • בעמודי נחיתה
  • בפלייר או ברושור שיש בו הרבה טקסט
  • באינפוגרפיקות שנותנות מידע

למה להשתמש באייקונים

  • הם מחליפים מילים ובכך מורידים את כמות הטקסט
  • הם עושים לנו סדר בעיניים – בונים היררכיה, יוצרים חלוקה ובהירות בתכנים
  • הם מוסיפים עניין לעיצוב
  • Call to action – הם מניעים לפעולה

נודה על האמת… בימינו אין לנו תמיד סבלנות לקרוא טקסט ארוכים, האייקונים עושים לנו סדר בעין, מושכים את תשומת הלב ועוזרים למצוא מידע בקלות רבה יותר.

הם עוזרים לנו ליצור חווית משתמש טובה וברורה כי מסר ויזואלי נקלט מהר יותר בעין מאשר קריאת טקסט וכך יכול הגולש לזהות מהר מה נמצא מולו.

שימוש באייקונים בתבנית אינפוגרפיקה מאתר 'קנבה'

שימוש באייקונים באתר של עיריית קרית אונו להבלטת נושאי התכנים באתר

שימוש באייקונים בעמוד נחיתה לוובינר של 'חיים בעוצמה – אירה וגליה'

סוגי הקבצים של האייקונים

כשאתם תרצו להוריד אייקונים ולהשתמש בהם לאתר/עמוד נחיתה/פלייר שלכם, אתם תראו אותם בכל מיני סוגים של קבצים. 

באופן כללי, סוגי הקבצים מתחלקים ל-2: קובץ וקטורי וקובץ תמונה.
ההבדל המשמעותי בין הסוגים הוא שאת הקבצים הווקטוריים, שבנויים מצורות, אפשר להגדיל כמה שרוצים לעומת קובץ תמונה שהגדלה שלו תפגע באיכות.

קבצים שניתן לערוך וקטורית:
העריכה אפשרית בתכנת האתר (למטה סרטון הדרכה) או באילוסטרייטור (תכנה גרפית):
SVG / EPS / Ai

קבצי תמונה
ניתן להשתמש כמו שהם או לערוך ככל קובץ תמונה אחר. לא מומלץ להגדיל כי האיכות תיפגע.
PNG – קובץ תמונה עם רקע שקוף
JPG – קובץ עם רקע
PSD – קובץ שכבות לפוטושופ

בקובץ ICO ניתן להשתמש במערכת ווינדוס (אפשר לשנות איתו את האיקון של תיקייה במחשב) וב-ICNS – ניתן להשתמש במקינטוש.

דוגמא לסוגי האייקונים להורדה מאתר פלטיקון

איפה מחפשים ומוצאים אייקונים לשימוש

ובכן, יש הרבה אתרים מהם אפשר להוריד אייקונים לשימושכם, חלקם בחינם וחלקם בתשלום.

בפוסט הזה אביא דוגמאות שני אתרים מצוינים שמצאתי, אבל יש עוד הרבה אתרים כפי שתוכלו לראות בעמוד הזה של 'קנבה' בו הם רכזו 49 אתרים של אייקונים (לחרוצים ביותר שבכם…).

אלו שני האתרים שאני מאד אוהבת:
(תקליקו על הלוגואים ויפתחו לכם האתרים עצמם)

שני אתרים שנותנים הרבה כבוד לאייקונים וליוצרים שלהם.
האייקונים מסודרים לפי חבילות ולפי קטגוריות וגם לפי מעצבים.
יש אייקונים בחינם ואייקונים בתשלום (לאייקונים החינמיים צריך לתת קרדיט)
בשני האתרים יש עורך אייקונים באתר עצמו.

איך עורכים אייקון

בסרטון הקצר הזה אני מראה איך לערוך את האייקונים בעורך שנמצא באתר.

לסיכומו של עניין,

כיף ומומלץ להשתמש באייקונים.
כפי שתראו באתרים השונים, מגוון האיקונים גדול מאד ויש מבחר ענק.
האייקונים מוסיפים סדר וחינניות בכל מקום בו הם נמצאים.
שיהיה לכם בילוי נעים עם ה… צלמיות

אהבתם את הפוסט? שתפו את חבריכם:

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות

פוסטים אחרונים

"נעים מאוד, שמי שי לב ארי ואני מנהל יחד עם אשתי גלי חוג אנגלית ייחודי מסוגו בארץ שמשלב שיחות אונליין עם תלמידים מארה"ב.
החוג שלנו פועל שלושה עשורים ובמרוצת השנים נעזרתי במומחים רבים לשיווק החוג באמצעי המדיה השונים.

אני יכול לומר בבטחה, לאור הניסיון העשיר שצברנו, שמרגע שהכרנו את רונה והתחלנו לעבוד יחד, ראינו שינוי דרמטי ומפתיע שלא הכרנו בעבר.

בעבר הייתי שולח לגרפיקאית או ליוצר הסרטונים את מה שאני רוצה לפרסם והיינו משקיעים שעות עבודה רבות עד שהגענו למוצר המוגמר.
לא תמיד זה היה לטעמי והיה נדרש זמן עבודה נוסף לדייק את הסרטון או את המודעה.

כיום העולם השתנה ומי שמובילה את הקדמה ועשתה מבחינתנו מהפכה של ממש בעסק באמצעות תוכנת Canva זו רונה שהנה בעלת מומחיות שהדהימה את שנינו.

העבודה המשותפת, העלאת הרעיונות וגיבושם תוך כדי העבודה יחד מאפשרים לי לראות באופן מידי את התוצאה ולהחליט אם היא מתאימה או לא, ככל שעבדנו יחד, רונה הכירה לעומק טוב יותר את העסק והתחלנו ליצור כמות תכנים גדולה, כך למשל באינסטגרם, יצרנו שפה אחידה לפוסטים שלנו בצבע אחיד ששומרים על קו מגובש.

זה פשוט נהדר אין לי מילים לומר עד כמה התוצרים שקיבלנו כל כך איכותיים!

סוף סוף לאחר שנים רבות הגענו למקום שבו אנו כל כך מרוצים מהתוצאה. העבודה עם רונה כל כך נעימה ובנוסף להיבט המקצועי אנו מקבלים גם ייעוץ וגם חשיבה משותפת, אנו כך מרווחים מכל העולמות, פשוט תענוג. אני ממליץ לכם לעבוד עם רונה בחום רב."

דילוג לתוכן