עיצוב ובניית אתרים – עושים סדר

אני יודעת איך זה…
כמו בכל דבר בימינו. יש כ'כ הרבה אפשרויות וכ'כ הרבה מידע ולך תדע מה לבחור. מה נכון לך ולעסק שלך.
ככה זה גם בכל התחום הזה של עיצוב ובניית אתרים.
אז ניסיתי לעשות לכם קצת סדר, לפחות לפי זווית הראיה שלי:

עידן האינטרנט הוא עידן משוגע

קורה לי לא מעט שאני פוגשת אנשים בפעם הראשונה בחיים שלי בעולם הפיזי ואני מרגישה שאני כבר מכירה אותם.
זה קורה כי נחשפתי, ראיתי וקראתי תכנים שלהם באינטרנט, אני כבר יודעת איך הם נראים, מה הם מביאים איתם לעולם ואני מתחברת לדרך שבה הם מבטאים את עצמם.
כך קרה לי עם עדי ליניאל, יונית צוק, רועי בר יוסף, תמרי סלונים ליבס ועוד… ביליתי באתר שלהם בקריאת התכנים וצפייה בסרטונים וכשנפגשנו הרגשתי שפגשתי חברים.
קרה לי גם שאנשים שמחו לפגוש אותי לאחר שהכירו אותי דרך האתר שלי.

זהו כוחם של אתרי אינטרנט שמביאים את הסיפור של בעל העסק.
הם מקצרים את הדרך של הלקוחות אלינו והם גם עושים סינון קטן – כי אז יבואו אלינו לקוחות שהתחברו אלינו לאחר שהכירו אותנו ואלו שלא התחברו לא יפנו ויחפשו מישהו אחר שיותר מתאים להם.

כשהאתר של העסק מעביר בפשטות ובכנות את מהותו של בעל העסק, זה נוגע בנו ואנחנו יכולים להתחבר רגשית אל הבן-אדם שהוא.

אני אוהבת אתרים ובלוגים אישיים הרבה יותר מאתרים רשמיים של עסק שמהם אני בורחת די מהר.
זה סוג האתרים שאני אוהבת לבנות לבעלי עסקים. אתר שאפשר יהיה להכיר בו מקרוב את בעל העסק.

באתר של גבי ניומן, שאני עיצבתי ובניתי, היה חשוב לי שראו ויכירו את גבי כי העסק שלו מתבסס, מעבר ליכולותיו המקצועיות המעולות, על מי שהוא. על הגישה שלו, על ההשקעה, על האהבה שיש בעשיה שלו.

למה חשוב שיהיה לעסק אתר

אתר הוא הבית של העסק.
הוא עובד בשבילכם כשאתם ישנים, הוא מספר את הסיפור שלכם גם כשאתם עסוקים והוא אוסף לכם לידים (לקוחות פוטנציאליים) גם כשאתם מטיילים בארץ או בחו"ל.

כמעט בכל תחום יש המון בעלי עסקים. אז למה שיבואו דווקא אליכם?

האתר הוא דרך להוציא את עצמכם לאור.
הוא כלי גם הביטוי שלכם. באתר אתם מראים לעולם מי אתם, מה הייחוד שלכם, מה חשוב לכם, אילו ערכים מנחים אתכם ומה הסיפור שלכם.

האתר מציג את מה שאתם מציעים ללקוחות שלכם בצורה מרוכזת וברורה.
הוא נותן גיבוי גם להמלצות בפה לאוזן. כי אנשים יחפשו אתכם בגוגל גם לאחר שקיבלו המלצה. ואם מחפשים – כדאי שימצאו משהו טוב….

האתר הנהדר של Marianne Manthey. אתר שאני עוקבת אחריו והתחברתי גם למריאן עצמה וגם לתכנים המעולים שלה.
מריאן מתפעלת עמוד פינטרסט פעיל עם מעל 12,000 עוקבים נכון להיום

סוגי אתרים - מה מתאים למי

יש כל מיני סוגים של אתרים לכל מיני שימושים ובאמת הדבר הראשון שצריך לעשות כשבונים אתר הוא להגדיר את המטרה של האתר.
לפעמים מספיק אתר תדמיתי שיהיה מעין כרטיס ביקור מורחב של העסק
לפעמים יתאים להוסיף בלוג או וולוג (בלוג של סרטוני וידאו)
לפעמם צריך אתר שמרכז קהילה וקורסים
לפעמים צריך אתר שהוא חנות או מרכז הזמנות
ולפעמים בונים פורטל, אתר ממש גדול שמרכז פעילות מאתרים נוספים.

לפעמים מוסיפים לאתר דפי נחיתה כדי שיאפשרו למבקרים להירשם אליכם.

יונית צוק היא מלכת הבלוגים והאתר שלה מכיל המון תכנים בנושא. באמצעות האתר יצרה לעצמה יונית שם של מקצוענית בתחום והרבה לקוחות הגיעו אליה (כמוני…) לאחר שביקרו שוב ושוב באתר שלה והכירו אותה דרך התכנים באתר.
אפיון ועיצוב האתר: Curly Black, פיתוח אתר: אטי הדר

על מה בונים את האתר

את האתר צריך לבנות על פלטפורמה כלשהיא.
ישנן פלטפורמות שאפשר לבנות בהן אתר באופן עצמאי כמו Livecity, Weebly ו-Wix.
Wix היא חברה ישראלית שפיתחה פלטפורמה לבניית אתרים שמצליחה בכל העולם.
אפשר לבנות אתר על מערכת וורדפרס ואפשר לעבוד עם מתכנת ולבנות אתר מתוכנת מאפס.

אני, באופן אישי, הכי אוהבת את וורדפרס.
זו מערכת חינמית כלל עולמית שמתפתחת כל הזמן ע"י המון אנשים שממציאים ומפתחים נוספים לתוכנה (מן פרויקט שיתוף עולמי – שזה רעיון מקסים בפני עצמו).

  • מערכת וורדפרס היא עצמאית ואתר הבנוי על מערכת זו הוא נכס השייך לבעליו 
  • מערכת וורדפרס מאד ידידותית וכייפית לתפעול. מאד חשוב שמערכת התפעול תהיה נוחה לשימוש אחרת נמצא את עצמנו מתרחקים מהאתר ולא מעדכנים אותו בכלל.
  • המון אפשרויות לתוספים ותוספות
  • תוסף אחד שאני מאוהבת במיוחד – אלמנטור. תוסף שמאפשר לעצב את האתר בקלות ובכיף עם המון אפשרויות (גם המצאה ישראלית…)

לוגואים של פלטפורמות בניית התארים השונות. 

מי בונה את האתר

כל אחד יכול לבנות באופן עצמאי. למרות שיש כל מיני הדרכות שאומרות לכם שזה קל ופשוט… זה לא בהכרח קל ופשוט.
צריך מידה של טכניות, קצת חוש עיצובי וגם קצת הבנה לגבי מבנה האתר.
זה המינימום…
אפשר לבנות אתר לבד ולהיעזר במקומות שקשה לכם. בטכנולוגיה, בעיצוב, במבנה…
(אני, למשל, נעזרת במתכנת לטכנולוגיה שאני לא מצליחה לבד…)

אפשר, כמובן, לפנות לבונה אתרים.
בוני האתרים מגיעים מכל מיני כיוונים: מכיוון התכנות והטכנולוגיה, מכיוון קידום אתרים, מכיוון יעוץ עסקי או שיווקי ומכיוון הכתיבה או הכיוון העיצובי.

כל הכיוונים האלו חשובים לאתר: הטכנולוגיה, הקידום, המבנה השיווקי, הטקסטים וכמובן העיצוב.
בדקו עם בונה האתר שלכם לאילו כיונים הוא נותן מענה ולאלו לא.
(אני, למשל, לא מקדמת אתרים. באתרים שאני בונה קיימת תשתית לקידום אבל אני לא עושה את זה)

הכי חשוב !!! כשאתם בוחרים את בעל המקצוע שיבנה לכם את האתר וודאו שהגישה שלו מדברת אליכם ושאתם מרגישים איתו בנוח לשאול, להביע דעתכם ולבקש מה שאתם רוצים.

למה אני כל-כך אוהבת לבנות אתרים תוכלו לקרוא כאן

מה חשוב שיהיה באתר

העמודים הבסיסיים שחשוב שיהיו באתר:

  • עמוד הבית – שער הכניסה לאתר שלכם. חשוב שיבינו מיד לאן הגיעו ומה יש למקום הזה להציע לי…
  • עמוד אודות – מספר את הסיפור של בעל העסק. 
  • עמוד המוצרים והשירותים של העסק – מתאר בבהירות מה אתם מציעים. גם מבחינת החוויה וגם מבחינת הפרטים. 
  • עמוד המלצות – חוות דעת שאלו שכבר עבדו אתכם ויצאו מרוצים
  • גלריית תמונות (אם רלוונטי לתחום)
  • עמוד צור קשר – כל הדרכים ליצור אתכם קשר בצורה הכי קלה ונוחה שאפשר.

באתר של קרמר ושות' – משרד עורכי דין (שאני עיצבתי ובניתי) אפשר לראות בקוביות שבעבוד הבית את התחומים הייחודיים שעוסק בהם המשרד וכן לראות את גבי וטליה, הבעלים של המשרד.

חשוב מאד !!!
לפני שמתחילים לבנות את האתר יושבים ומאפיינים את האתר.
אילו עמודים אנחנו רוצים שיהיו בו ומה תהיה ההיררכיה והסדר שלהם.
מה יהיה מסלול הטיול שאנחנו לוקחים את מבקרי האתר.

בלוג

הוספת בלוג לאתר נותנת כמה יתרונות חשובים:
עדכון שוטף של האתר. גוגל אוהבים את זה מאד.
העלאת תכנים שמעניינים את הלקוחות שלכם. שומר איתם על קשר
ביטוי עצמי שלכם, של צורת החשיבה שלכם, של הגישה, של הייחוד של מי שאתם
התרחבות והתפתחות של העסק שלכם. מה שקורה למי שצריך לכתוב תכנים באופן קבוע לבלוג שלו

הבלוג של איה תמרי.
איה תמרי היא יועצת כלכלית למשפחות ובאמצעות האתר שלה היא מגיעה להרבה מאד אנשים שלומדים ממנה הרבה תכנים ומכירים אותה בדרך זו.
עיצוב האתר: נעה לנדמן שדה | ביצוע: זיו לשם

אתר מוזנח

כמו כל דבר אחר – אתר מוזנח זה לא דבר נעים.
אתר מוזנח עושה נזק לעסק, כי מי שנכנס לאתר ורואה שהתכנים נורא ישנים, שיש בלגן ובכלל לא ברור לו לאן הוא הגיע ומה רוצים ממנו – יברח מהר מהאתר, לא ירצה להכיר את בעל העסק וכמובן שלא ימליץ לאחרים.

מה לגבי אתר מעודכן בתכנים עם ותק רב שנים אך נראה מיושן?

אני חושבת שאין ברירה ואחת לכמה שנים צריך לבנות אתר חדש ולהעביר לשם את כל התכנים.

מי כותב את התכנים

אני מעדיפה שבעל העסק יכתוב את התכנים בעצמו.
זה הכי מדויק והכי אותנטי.
אבל אם אתם מאלו שממש קשה להם לכתוב אתם יכולים להיעזר באיש מקצוע שיכתוב את התכנים בשבילכם.

עיצוב האתר

בכל פלטפורמה יש אפשרות לבנות את האתר על תבנית מעוצבת קיימת.
אני ממליצה לערוך שינויים על העיצוב הראשוני כדי ליצור מראה ייחודי.

כמה עקרונות חשובים בעיצוב האתר:

  • לבחור תבנית עדכנית ועכשווית שתהווה בסיס לאתר
  • שימוש בצבע של המותג של העסק
  • אם אין מיתוג לבחור 2-3 צבעים ואיתם להשתמש בעיצוב
  • להעלות תמונות שלכם כדי שיכירו אתכם
  • להעלות סרטוני וידאו שלכם

עדכון האתר באופן עצמאי

אחרי שהאתר שלכם כבר בנוי ומעוצב ויפה ונהדר, אתם אלו שמעדכנים אותו.
זה הבית שלכם. אמרנו…

אתם יכולים לעדכן בטקסטים ולעדכן בבאנרים פרסומיים לאירועים המיוחדים שאתם עורכים בעסק.
את הבאנרים אתם יכולים לעצב בעצמכם באחת מהתוכנות לעיצוב עצמאי.
ריכזתי מידע על תוכנות אלו כאן

לסיכום,

אני מאד ממליצה שיהיה לכם ולעסק שלכם אתר.
כפי שכתבתי למעלה אתר הוא כלי שיווקי מרכזי לעסק שלכם.

אני מעצבת ובונה אתרים לעסקים ועל הדרך שלי תוכלו לקרוא כאן

ואם אין לכם אתר, או שהאתר שלכם כבר התיישן, ואתם לא יודעים מה הדבר הנכון לעשות – אני מזמינה אתכם לכתוב לי או להתקשר ואנסה לתת לכם את הכיוון הנכון עבורכם בשיחת טלפון קצרה וחינמית…

אהבתם את הפוסט? שתפו את חבריכם:

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות

פוסטים אחרונים

דילוג לתוכן