רוני, תעשי לי לוגו ווואאאוווו !!!

פוסט על לוגו ווואאאוו ועל מיתוג

פנה אלי לקוח חדש מתחום השיפוצים והבניה וביקש שאעצב לו לוגו ושהלוגו יהיה וווואאווו.
בשלב הראשון, מודה ומתוודה, נפלתי למלכודת וניסיתי בכל כוחי לעצב לוגו ווואאאווו.
הבעיה הייתה, ששום דבר מה-ווואאאווו שלי לא התאים ל-ווואאאווו שלו.
אווופפפססס.

מסיבות שאינן קשורות לעיצוב עשינו הפסקה בתהליך וכשחזרתי לעבודה עצרתי, חקרתי, שאלתי, עניתי ונעניתי.
בהתאם להבנות והתובנות מהשאלות והתשובות מיקדתי מה אני רוצה לבטא בלוגו, איזה מסר, אופי ואווירה אני רוצה שיבואו לידי ביטוי.

הבנתי שלבנות ולשפץ בתים זה לא רק תכל'ס לבנות מבנה אלא זה גם, ובעיקר, לבנות לאנשים בית. בית על המשמעות המלאה של המילה. מקום שבו הם מרגישים הכי הם, מקום נעים, מקום עוטף, מקום שנותן בסיס יציאה לעולם.

אז החלטתי להשתמש בצבעים נעימים, צבעים שמסמלים את רכות הבית וגם את הסביבה –  ירקרק, כחלחל, כתמתם ליד האפור של הבניה שמסמל גם מקצועיות ומקצוענות.

שלחתי ללקוח 3 כיוונים שונים והסברתי לו מה עומד מאחורי כל הצעה.
בדרך זו הוא קיבל כלים לבחון את הסקיצות ולא רק לפי מדד ה- ווואאאווו

ואז החלטתי לכתוב פוסט על מיתוג ואתגרתי את עצמי בכך שהפוסט יהיה קריא, מובן, בגובה העיניים.
מקווה שהצלחתי באתגר ושההסבר יהיה מובן ומהנה לקריאה.

מיתוג מה? איך? מה זה בכלל?

יש בעלי עסקים שלא מבינים את משמעות המילה ומשמעות התהליך, וזה בסדר.
יש כאלה שחושבים שלעצב לוגו זה מיתוג, ושזה משהו שלוקח שעת עבודה אחת ונגמר הסיפור
יש כאלה שהכי חשוב להם שבלוגו שלהם יופיע צהוב כי הם אוהדים את מכבי תל-אביב… (או אדום אם הם אוהדי הפועל תל אביב).

אז בואו נעשה סדר במיתוג…

מיתוג עסקי הוא תהליך יצירתי אבל מאד רציונלי ועל הקרקע.
כמו כל דבר בצבא… גם את המיתוג אני מחלקת ל-3 חלקים:

  1. הגדרת המותג
  2. לוגו
  3. יצירת זהות

הגדרת המותג? עכשיו בכלל סיבכת אותי….

בהגדרת המותג אנחנו הופכים את העסק שלנו למעין דמות עם אישיות ותכונות אופי, ממש כמו של בן אדם, כזאת שקל יהיה להזדהות איתה ולהתחבר אליה.

בתהליך הגדרת המותג אנחנו כותבים את הסיפור של הדמות הזאת שהיא העסק שלנו.

סת גודן (מומחה שיווק ואחד הבלוגרים העסקיים הפופולריים בעולם) אמר פעם: "מותג הוא אוסף של ציפיות, זיכרונות, סיפורים ויחסים, אשר יחד, גורמים לצרכן לבחור מוצר או שירות על פני מוצר אחר."

כדי לכתוב את הסיפור של העסק שלנו אנחנו צריכים לחקור לרוחב ולעומק ולענות על הרבה שאלות כמו:

  • מה קורה בשוק בתחום שלנו (מחקר שוק)
  • מי הלקוח המדויק שלנו ומה הוא רוצה וצריך (מחקר לקוח)
  • לאן אנחנו רוצים להגיע עם העסק שלנו – מהן המטרות שלנו
  • מהם השירותים או המוצרים שלנו ועל מה הם נותנים מענה
  • מהם הערכים עליהם מבוסס העסק שלנו

ועוד שאלות רבות וטובות מסוג שמציירות לנו את התמונה של העסק…

זה תהליך לא קל ולא מהיר אבל מ-ש-מ-ע-ו-ת-י !!!

כשאני בניתי את הסיפור של המרכז לעיצוב עצמאי, עצמתי את העיניים וכתבתי כל מה שאני רואה בעיני רוחי.

איך אני מדמיינת אותו ומה האופי שלו, למי הוא פונה ואילו ערכים ותכונות אופי חשוב לי שיהיו בו.

התהליך הזה בנה לי את סיפור העסק כלפי חוץ, בשביל השיווק וכלפי פנים – הבהיר וחידד את מהות העסק מה שעזר לי להתמקד ולדייק את המוצרים, השירותים ואת המסרים השיווקיים שעליהם אני בונה את השיווק של העסק שלי.

אז מה? מזה עושים לוגו?

כן. לאחר שיש סיפור, שיודעים מי קהל היעד, מה מציעים לו ומה האופי של העסק – יוצאים לבניית הלוגו.
הלוגו מבטא ומבליט את התכונות המרכזיות של הסיפור של העסק.
הלוגו הוא האלמנט הגרפי הזהותי המרכזי של העסק שגורם ללקוחות לגלות, להכיר, לזכור ולשתף את העסק.
הלוגו יהיה בנוי, בד"כ, מוויז'ואל (תמונה, איור, אייקון), וטקסט או מאותיות בלבד ומטרתו להעביר את אופי העסק והערכים שלו.

לוגו צריך להבשיל

עיצוב לוגו הוא תהליך שלוקח זמן, לא משהו שקורה בהינף עכבר… וצריך סבלנות.
כשאני מעצבת לוגו ללקוח אני מתחילה לעצב רק לאחר שאני מכירה את הסיפור שלו ואחרי שחשבתי על דרכי ביטוי ויזואליות.
אני מחפשת רעיונות והשראה בפינטרסט ובאתרים נוספים ובונה את הקונספט.

ואז, אני עובדת במנות קטנות. כל יום קצת. מתרחקת, מתקרבת, מתרחקת, מתקרבת. בכל יום מתבוננת מחדש מה התחושה ממה שיצרתי, בודקת פונטים נוספים או צבעים אחרים עד שהלוגו מבשיל ועובר ללקוח לסבב ראשון.
אח"כ אנחנו ממשיכים את התהליך ביחד עד שמגיעים ליעד.

אחרי שיש לוגו בונים את הזהות

הזהות היא – נראות העסק, המבוססת על הלוגו, ובאה לידי ביטוי בכל פלטפורמות השיווק של העסק.
ברגע שאותה צורה, אותו אלמנט גרפי, אייקון, צבע ופונט חוזרים על עצמם – נוצרת זהות.

הזהות הזאת, שנוצרה מעקביות של צורות, צבעים, פונטים וסגנון עובדת בשבילנו גם כשאנחנו לא נוכחים או ישנים.
היא מספרת לעולם את הסיפור שלנו, היא מושכת אליה לקוחות פוטנציאליים ומעבירה מסר ברור על אופי ואיכות העסק שלנו.

מי מעצב מה?

אני מאמינה שכל עסק צריך מיתוג. כל עסק צריך זהות ויזואלית, כל עסק צריך להראות את עצמו בדרך גרפית ייחודית שמעבירה את המסרים שלו.
אני ממליצה לעשות את תהליך המיתוג עם איש מקצוע – יועץ עסקי ו/או מעצב גרפי כדי ליצור מיתוג נכון וטוב.
ואז… לאחר שנבנתה השפה העיצובית לעסק ניתן וכדאי ליצור פרסומים באופן עצמאי שמבוססים על אותה שפה עיצובית.

 

לסיום, מקווה שהצלחתי לתת תמונה ברורה ועכשיו הסיפור של המיתוג יותר בהיר לכם.
אשמח לקבל תגובות, שאלות והתייחסויות פה למטה.

את ההשראה לפוסט הזה קיבלתי מפה. זה אתר נהדר עם המון מאמרים מעניינים. ממליצה לבקר.

אהבתם את הפוסט? שתפו את חבריכם:

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות

פוסטים אחרונים

דילוג לתוכן