איך לבחור תמונה טובה לפוסט

איך לבחור תמונה טובה לפוסט

שאלתי את ידידתי רונית ביטון, יועצת אסטרטגיה ושיווק בדיגיטל, איזו הדרכה יכולה לעזור ללקוחות שלה בשיווק היומיומי ברשת והיא ענתה לי שאם אכין הדרכה שאסביר בה איך להתאים תמונה למסר של הפוסט, זה יהיה מצוין, כי היא שמה לב שאנשים נלחצים לעצב לבד ושמידע כזה, או אפילו שיטה סדורה, יוכלו מאד לעזור להם.

אז קפצתי על ההזדמנות והכנתי גם הדרכה מצולמת (תמצאו אותו בסוף הפוסט) וגם פוסט כתוב.
כדי שכל אחד יוכל ללמוד בדרך שנוחה לו.

האמת, כבר התייחסתי לנושא התמונות כאן וכתבתי פוסט בו אני מראה לכם 10 רעיונות לעיצוב פוסטים, אבל בפוסט הזה אני מציגה תהליך פשוט שתעזור לכם למצוא תמונות טובות לפוסטים.

רק שימו לב – אחרי שמצאתם תמונה טובה, אל תעלו אותה כפי שהיא.
תכניסו אותה לפוסט מעוצב ששומר על השפה הגרפית האחידה של העסק ובונה לו זהות וויזואלית ייחודית ומזוהה.

מטרת התמונות

כשאנחנו באים לעצב תמונות לפוסטים שלנו אנחנו רוצים 3 דברים עיקריים:

  1. שהתמונה תהיה אטרקטיבית ותגרום לצופים לעצור ולבדוק אם יש פה משהו שיכול לעזור להם
  2. שהתמונה תתאים למסר הפוסט ותמשוך את הצופים הרלוונטיים לקרוא אותו
  3. שלא נשקיע בחיפוש ובעיצוב יותר מידי זמן

סוגי התמונות - כדי למשוך את תשומת הלב

כדי למשוך את תשומת הלב, ננסה תמיד לבחור תמונה לא בנאלית, גם כשאנחנו בוחרים את התמונה מתוך מאגר חינמי של תמונות.
הנה כמה רעיונות לסוגים של תמונות שמושכים בד"כ את תשומת הלב:

  • תמונות שמדברות לרגש או מעוררות אותו – ילדים, בעלי חיים, הבעות פנים וכו'
  • תמונה מצחיקה
  • תמונה שמעבירה חוויה – טיול בנוף מהמם, מפגש עם ביחדנ'ס, חופשה במקום פסטורלי
  • תמונה מסקרנת, שיש בה מסתורין – שלא רואים ברור, לא ממש מובן מה יש בתמונה
  • תמונה שיש בה משהו מפתיע – משהו לא צפוי
  • תמונה שמעוררת את החשק (אני רוצה גם) – אוכל טוב, ים, הר גבוה, מסאג' וכו'

תהליך בחירת התמונות

אני מציעה תהליך קצר שיעזור לכם מאד בבחירת התמונות.
שילוב של התהליך הזה עם סוגי התמונות כפי שכתבתי למעלה, יתן לכם רעיונות יצירתיים לתמונה.

קודם, כמובן, כותבים את הפוסט וכשברור לכם מה המסר שלו אתם עושים את השלבים הבאים:

  1. כתבו לעצמכם במשפט אחד את ה'שורה התחתונה' של הפוסט >
    מה הוא בא להגיד, מה המסר השלו.
  2. רשמו ליד המשפט איזו תחושה או חוויה אתם רוצים שהפוסט יעביר >
    זה יכול להיות תחושה של חופש, של קרבה, של הצלחה, של טעים, של נעים ויכולה להיות גם תחושה הפוכה של כעס, תסכול, בלגן או אכזבה.
  3. התחילו לחפש >
    עכשיו היכנסו לאתר התמונות (או לקנבה) וחפשו תמונות לפי התחושות שעלו לכם בשלב הקודם.
    ממש כתבו את המילה בשורת החיפוש, באנגלית כמובן.
    (לא יודעים איך אומרים את המילה באנגלית? תרגמו אותה בגוגל והעתיקו משם ישירות לשורת החיפוש)

דוגמאות

אין כמו דוגמאות כדי להמחיש את התהליך ואני הכנתי לכם דוגמאות ל-3 בעלות מקצוע.
את הדוגמאות יצרתי ב'קנבה' וגם את החיפוש עשיתי שם.
אבל אתם, יכולים לחפש לפי העקרונות האלו בכל מאגר תמונות שתרצו, חינמי או בתשלום.

מתחת לכל תמונה כתבתי את מילת החיפוש שלפיה מצאתי אותה.

1. מאמנת אישית

ה'בוטום ליין' של הפוסט שהמאמנת שלנו כתבה אומר:
לפעמים צריך פשוט, לשנות את נקודת המבט.
חיפשתי תמונות שיראו זווית מיוחדת של צילום ומשהו שיראה אחר, שונה – כדי להראות שיש אופציות לזווית המבט.

איך לבחור תמונה מזווית מיוחדת

מילת החיפוש: Point of View
חיפשתי תמונה עם זווית צילום מיוחדת

תמונה טובה של פיל-זברה

מילת החיפוש: different
שילוב מיוחד שלא חשבנו עליו…

בחירת תמונה טובה

מילת החיפוש: Point of View
איור ייחודי, שלא רואים הרבה כמותו, שממחיש את נקודות המבט השונות

תמונה מעניינת ומיוחדת

מילת החיפוש: different
תמונה שמעוררת חשיבה על אפשרויות נוספות

2. מדריכת הורים

ה'בוטום ליין' של הפוסט שהמאמנת שלנו כתבה אומר:
איך אפשר ליצור רגעי קרבה עם הילדים.
חיפשתי תמונות שיביעו רגש, חיובי או שלישי וגם תמונות לא בנאליות.
בפוסטים מסוג כדאי להמנע מתמונות בנאליות שמציגות משפחה מאושרת ומוצלחת, אלא לגעת יותר ברגש.

איך לבחור תמונה של ילדה עצובה

מילת החיפוש: worried kid
תמונה שמעבירה את ההרגשה של ילדה עצובה מחוסר הקרבה עם ההורים שלה

בחירת איור מיוחד

מילת החיפוש: family
בתפריט elements של קנבה, שמציג גם איורים
סגנון איור מיוחד שמושך את תשומת הלב

תמונה שמעבירה רגש

מילת החיפוש: family
תמונה שמעבירה רגש אותנטי ומרגש

איך לבחור תמונה טובה

מילת החיפוש: pinguins
זכרתי מסרט שראיתי את הקרבה שיש בין הורים לילדים אצל הפינגוונים הקייסריים וחיפשתי תמונה שתמחיש את זה

מדריכה לאורח חיים בריא

ה'בוטום ליין' של הפוסט שהמאמנת שלנו כתבה אומר:

פירות יבשים, כן או לא?
חיפשתי וויזואלים שיעוררו חשק ותאבון, אבל יעבירו גם את הטבע והבריאות.
ניסיתי להמנע מתמונות של פירות יבשים עם צבעים חזקים מידי שיש בהם מלא חומרים כימיים.

תמונה טעימה

מילת החיפוש: dried fruits
מצאתי תמונה יפה ואלגנטית שצבעי הפירות היבשים לא חזרים בה מידי

תמונה טובה שעושה חשק לאכול

מילת החיפוש: eating dried fruits
פה רציתי להעביר את חווית ההנאה מהאכילה של פירות יבשים

שילוב של 2 תמונות

מילת החיפוש: apricot tree + apricot dried
פה שילבתי בין שתי תמונות כי רציתי לקשר את המקור הטבעי של המשמשים

תמונה מצחיקה

מילת החיפוש: dried fruits
פה שילבתי בין הפירות היבשים ותמונה מפתיעה ומצחיקה

איך לבחור תמונה לפוסט - בסרטון

לסיכום

תהליך בחירת התמונות ממש לא מסובך. נכון?
תמיד עדיף להשקיע כמה דקות של חשיבה לפני שמתחילים לחפש.
אתם תראו שעם הזמן, החיפוש יקח לכם אפילו עוד יותר מהר.

והכי חשוב !!!
הוסיפו את התמונה הטובה שמצאתם לעיצוב בתבנית הקבועה של העסק שלכם, כדי לבנות לא את הנראות האחידה והמזוהה בכל מקום.

אהבתם את הפוסט? שתפו את חבריכם:

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

2 תגובות

  1. רוני את פשוט אלופה!
    נתת מענה בצורה ברורה ובהירה וכמובן במקצוענות לאחת הדילמות של בעלי עסקים!!

    תודה רבה
    אני מעבירה הלאה לתלמידים שלי :>)

    רונית

    1. תודה רונית.
      זה בזכותך.
      כתבי לי כשתפגשי עוד צרכים של הלקוחות שלך שאני יכולה לתת להם מענה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

סדנת עיצוב לעסק

בהתאמה אישית

פוסטים אחרונים