למה בעלי עסקים צריכים להיות באינסטגרם

למה בעלי עסקים צריכים להיות באינסטגרם

איך אתם משווקים את העסק שלכם?
איפה אתם מפרסמים את המוצרים והשירותים של העסק?
האם אתם מספרים לעולם את הסיפור שלכם כדי שיכירו אתכם וירצו לעשות אתכם עסקים?
ושאלת השאלות…
האם אתם נהנים משיווק העסק שלכם?

אני שומעת מלא מעט בעלי עסקים שמלאכת השיווק ממש לא אהובה עליהם, בלשון המעטה. הם היו רוצים רק לעסוק במקצוע שלהם ושהלקוחות יבואו מעצמם או שמישהו אחר יעשה את עבודת השיווק עבורם.

אני יכולה להבין אותם. גם אני הייתי שם לפני כמה שנים.
אבל זה השתנה. זה השתנה כשהתחלתי להתייחס לשיווק כפלטפורמה לביטוי אישי יצירתי. השתחררתי מנוסחאות השיווק (העתק-הדבק) ועברתי לפורמט בו אני מספרת לעולם עלי ועל העסק שלי ממקום אותנטי ובגובה העיניים.

אחר-כך גם הבנתי שהשיווק זה לא בום וגמרנו אלא עבודה יומיומית שדורשת מאיתנו לתחזק נוכחות דיגיטלית נרחבת.
וכאן בא לידי ביטוי השילוב של שיווק העסק וביטוי אישי יצירתי.
לשמחתי, הרשתות החברתיות הגיעו לעולם והן מאפשרות לנו, בעלי העסקים, לעלות על הבמה ולהראות מי אנחנו ומה אנחנו מציעים לעולם מבלי שנצטרך להשקיע הרבה כסף או להיעזר באמרגן אישי.
היות ופייסבוק ואינסטגרם הן הרשתות המובילות אני חושבת שעסקים בכלל ועסקים קטנים בפרט חייבים להיות שם.

אינסטגרם היא רשת שאני אוהבת במיוחד.
כתבתי כבר פוסט אחד על יצירת ויזואלים לאינסטגרם ואפשר לקרוא אותו פה.
בפוסט אחר שכתבתי הראיתי איך אני מעצבת ויז'ואלים בסמארטפון, נושא שמאד רלוונטי לאינסטגרם.

אבל בואו נתחיל מהתחלה ונבחן למה, בעצם, בעלי עסקים צריכים להיות באינסטגרם.

רשת תוססת, פופולרית ומתפתחת

רשת האינסטגרם נוסדה בשנת 2010 ומאז גדלה ומתפתחת בקצב אש.
רק לתת כיוון… נכון ל-2018 כמות המשתמשים ברשת עומדת על כ-800 מיליון משתמשים כשמתוכם כ-500 מיליון משתמשים באופן יומיומי.
שתבינו, מארק צוקרברג זיהה את הפוטנציאל של אינסטגרם כבר בתחילת דרכה ומיהר לרכוש אותה שנה וחצי בלבד לאחר שהושקה.

באופן יחסי, היא רשת חדשה ולכן היא מתפתחת כל הזמן עם פיצ'רים ואפשרויות חדשות.
קראתי באיזה שהוא מקום שבאופן יחסי אנשים מבלים הרבה זמן באינסטגרם וזה כנראה בגלל שהיא נוצרה במיוחד כאפליקציה לנייד, מה שגורם לה להיות מאד נוחה לשימוש בכל מקום ובכל זמן.

תמונות זה כל הסיפור

כוחה של אינסטגרם (וזה גם מה שמארק צוקרברג הבין) הוא בתמונות. בויזואליות שלה.
משתמשי הרשתות החברתיות אוהבים ונמשכים לתוכן ויזואלי: תמונות, סרטונים, אנימציות – העיקר שיהיה ויזואלי.
אם הוויז'ואל סקרן ומשך אותם – הם יכנסו גם לקרוא מה שכתוב, אבל גם אם לא, עצם הנוכחות היומיומית והעקבית מושכת את תשומת הלב ואי אפשר להתעלם ממנה.

אם בפייסבוק הדגש הוא יותר על התוכן הכתוב והשיתוף שלו באינסטגרם מדברים בויזואל.

דוגמאות לסוגי תמונות (ויז'ואלים) באינסטגרם:

צילום. (מתוך karinzurceramic)

איור. (מתוך gfx.mob)

עיצוב. (מתוך twinelogos)

צילום. (מתוך latermedia)

מתאימה לגדולים ולקטנים

הוויזואליות של הרשת מאפשרת לעסקים ליצור לעצמם תדמית עסקית מקצועית, ייחודית ובעלת אופי.
עסקים בכל הגדלים יכולים להראות לעולם מי הם בצורה יצירתית וכייפית החל מ-קוקה קולה, נשיונל גאורגרפיק וכו' ועד עסקים קטנים של בן אדם אחד.
(דוגמא עמודים של חברות גדולות)

עולם של צעירים – לא רק

נכון שהקצב שלה והאפשרויות שהיא מציעה כבשו את הדור הצעיר, אבל גם לנו, הותיקים יותר יש בה מקום של כבוד וגם אנחנו יכולים להביא את הסיפור שלנו ושל העסק שלנו בצורה ייחודית ואותנטית.

עסקים גדולים, בינונים וקטנים. לכולם יש מקום באינסטגרם

הסיפור של העסק שלך

הפיצ'רים של אינסטגרם מאפשרים להעלות תכנים ולשתף הן מהצד הרשמי יותר של העסק ועד למאחורי הקלעים ובכך לבנות מערכת יחסים של היכרות ויצירת אמון עם קהל היעד.

זו דרך נהדרת ליצור קרבה ואמינות עם הלקוחות הפוטנציאליים והלקוחות הקיימים.
אפשר לשתף אותם בנושאים מקצועיים, לתת ידע וטיפים ואפשר, במקביל, להראות את הבן-אדם או האנשים שעומדים מאחורי העסק.

החשיפה היומיומית והמתמשכת מגדילה את המודעות למותג ומאפשרת תחילתו של משפך שיווקי ע"י איסוף לידים ומתעניינים שיהפכו בהמשך ללקוחות משלמים.

סטורי'ס – המקום לתכנים לא רשמיים

שיווק אישי יצירתי

אינסטגרם זה FUN, זה כיף.
זו הזדמנות נהדרת ליצור: לצלם, לעצב, לכתוב…
לעשות קצת שטויות…
אני מאמינה שלכל אחד יש את היכולת הזאת, כשאנחנו יוצרים ומבטאים את הקול הפנימי שלנו, את האמת שלנו, את זווית הראיה שלנו, זה גם כיף וגם מדבר אל הלקוחות שלנו.
אני רואה את זה אצל בעלי עסקים שלמדו אצלי והתחילו ליצור בעצמם תכנים לשיווק העסק שלהם, איך הם מתלהבים מהעולם החדש שגילו.

לסיכום

אם אתם עוד לא באינסטגרם – זה הזמן. אף פעם לא מאוחר.
פותחים פרופיל, מתחילים להעלות תכנים ולומדים על הרשת תוך כדי ריצה…

ואם אתם מאלו שכבר שוחים ברשת הזו, רוצים לשפר יכולות ולתת ביטוי יצירתי למי שאתם, אני מזמינה אתכם להצטרף לסדנת העיצוב הבאה שלי ו/או ללמוד לעצב בעצמכם באחד מאתרי העיצוב אונליין שאני מלמדת איך לעצב בהם.
הקורסים נמצאים כאן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

מעניין אתכם לעצב בעצמכם עבור העסק שלכם?