פוסטים לפייסבוק

10 רעיונות לעיצוב פוסטים לפייסבוק

"חסרים לי רעיונות לעיצוב ואני לא אוהבת להשתמש בתבניות"

זו אחת התשובות שקיבלתי מבעלת עסק חביבה, בסקר שעשיתי לפני שבועיים כששאלתי על הקושי בעיצוב פוסטים לפייסבוק.
כשחשבתי על זה הרגשתי שזה כמו לגשש באפלה, כי אם לא נעזרים בתבניות בעיצוב השוטף לעסק צריך למצוא רעיון חדש כל יום וזה יכול להיות ממש מתיש וגם לקחת המון זמן.

אמנם כתבתי כבר על עיצוב לפייסבוק כאן, אבל החלטתי להכין דוגמאות ממשיות לפוסטים מעוצבים כדי שתוכלו לאמץ לעסק שלכם וגם להסביר למה שימוש בתבניות דווקא מקל על העיצוב וגם בריא מאד לעסק.

אז נכון, לפעמים יש לנו נטייה לסבך דברים.
אני חווה את זה כשהמחשבה ש'מה שעצבתי לא מספיק טוב'. כן, כן גם לי זה קורה.
המחשבה הזאת תוקעת אותי שוב ושוב וגורמת לי להרגיש כמו חתול שמנסה לתפוס את הזנב שלו ולא מצליח.
כשזה קורה אני לא מצליחה למצוא רעיון לעיצוב ונמנעת משימוש בתבניות כדי לא להיראות בנאלית.
(בקיצור… זה מצב ששום דבר שאעשה – הוא לא טוב)
אבל הלקוחות שלי עוזרים לי, כי יותר קל לראות את התמונה ברורה על מישהו אחר מאשר על עצמך ואז אני מבינה שהסיפור הרבה יותר פשוט ומה שצריך לעשות זה להחליט על המסר שהעיצוב יעביר ואז לבנות אותו בקו העיצובי של העסק.

עוד מעט נגיע ל-10 הדוגמאות שהכנתי במיוחד לפוסט הזה אבל לפני כן נדבר על תבניות ואיך הן עוזרות לנו בחיים (ואם אין לכם הרבה סבלנות, תגללו עד למטה ותצפו בסרטון).

[דרך אגב… את המדריך החינמי שלי לעיצוב בפייסבוק כבר הורדתם?]

איך תבנית עוזרת לעיצוב פוסטים לפייסבוק ומקצרת פלאים את זמן העיצוב

אני מניחה שאתם כבר יודעים מה תורמת נראות אחידה ועקבית לעסק שלכם:

היא משדרת מקצועיות = שאתם באמת מקצועיים וטובים במה שאתם עושים
היא בונה לו ייחודיות = היא מבדלת אתכם משאר העסקים, המתחרים והקולגות
היא מזוהה = בכל מקום שיראו את הפרסומים שלכם, ידעו שזה אתם
והיא בונה תחושת ביטחון אצל הלקוחות הפוטנציאלים שתופסים אתכם כעסק יציב, מקצועי וייחודי שנמצא פה להרבה זמן.

ולכן כ"כ קריטי שכל הפוסטים לפייסבוק ובכלל, כל הפרסומים שלכם ידברו (יראו) באותה שפה גרפית.
ופה באות לעזור לנו התבניות. כי דווקא החזרה על העיצוב בכל הפוסטים שאתם מעצבים מחברת אותם אחד לשני וכולם ביחד מספרים את הסיפור של העסק שלכם.

ואיך התבניות מקצרות את זמן העיצוב?

כשיש תבניות מוכנות מראש עם סקלת צבעים קבועה, פונטים ספציפיים לעסק וסגנון אחיד לא צריך להתלבט הרבה על כל עיצוב ואפשר לעצב פוסט, או סדרה של פוסטים, ברבע מהזמן שהייתם משקיעים בעיצוב חדש.
פשוט נכנסים לתוכנה, מוצאים תמונה מתאימה למסר, משנים את הטקסט והופ.. יש לכם פוסט מעוצב ויפה.
ולא סתם מעוצב ויפה, אלא כזה שממשיך ובונה את הנראות האחידה והייחודית של העסק.

ועכשיו הגענו, סופסופ, ל-10 הדוגמאות שהכנתי של פוסטים לפייסבוק.
תרגישו חופשי לבחור את העיצובים שמתאימים לכם וכמובן שתתאימו אותם לנראות של העסק.

כדי להמחיש את ההתאמה לשפה הגרפית, עיצבתי את כל הפוסטים בזהות הוויזואלית של העסק שלי. בצבעים, בפונטים, בשטחי הצבע, במבנה ובאווירה הכללית.

ודרך אגב..
תראו שאפשר להיות משוחררים ויצירתיים בעיצוב גם בתוך המסגרת של השפה הגרפית של העסק.

10 הרעיונות (תבניות) לעיצוב פוסטים לפייסבוק

לפני שאתם שואלים: כן, את כל הפוסטים (כולל הוידאו והאנימציה) עיצבתי בקנבה המופלאה

1. עיצוב עם תמונה שלך

רעיונות לפוסטים לפייסבוק

תמיד טוב להשתמש בתמונה שלכם כי עסקים עושים עם אנשים וככה אפשר להכיר אתכם.

2. עיצוב עם תמונה שמביעה רגש

פוסטים לפייסבוק

תמונה שמביעה רגש מושכת את תשומת הלב ומעבירה סיפור. שמחה, עצב, תסכול, הצלחה – בהתאמה לתוכן.

3. עיצוב עם תמונת רקע

איך לעצב פוסטים לפייסבוק

תמונת רקע שמעבירה חוויה כדי שיבינו מיד במה מדובר ותעורר חשק. מתאים לתיירות, אוכל וכו'

4. עיצוב עם טקסט בלבד

עיצוב עם טקסט בלבד

 טקסט כמוטיב העיקרי של העיצוב. מתאים לפוסטים של ציטוטים, או כשהמסר שבמילים הכי חזק.

5. עיצוב עם איור

פוסטים לפייסבוק עם איור

איורים תמיד נחמדים ומושכים תשומת לב. יש בהם משהו קליל, שונה ומאד מיוחד.

6. עיצוב עם קומיקס

קומיקס לפוסטים לפייסבוק

קומיקס הוא דרך נהדרת להעביר מסר בצורה משעשעת, ישירה ובגובה העיניים.

7. עיצוב עם מוקאפ או מוצר

פוסט מוקאפ

מוקאפ הוא הדמיה של מוצר (בד"כ מוצר דיגיטלי). אם המוצר הוא פיזי, כדאי לשים תמונה של המוצר האמיתי

8. עיצוב עם אנימציה

פוסטים לפייסבוק עם אנימציה

עיצוב סטטי שיש בו אלמנט של אנימציה.
שילוב מיוחד שמושך מאד את תשומת הלב.

9. עיצוב עם וידאו

עיצוב שכולו או חלק ממנו הוא סרטון וידאו – שלכם או מתוך מאגר שממחיש את המסר של הפוסט.

10. עיצוב עם מספר עמודים

פוסט שמעוצב בכמה עמודים עם מסר שנבנה מעמוד לעמוד

אפשר לראות גם בסרטון

לסיכום

אל תחששו להשתמש בתבניות. בין אם אלו תבניות קיימות (כמו שיש בקנבה, למשל) או כאלו שיצרתם לעצמכם מראש (עם בניית הקו העיצובי של העסק – שזה הכי מומלץ).
להיפך. הן יגרמו לעסק שלכם להיראות יותר מזוהה ועם אופי ייחודי משלו.
תתאימו את התבניות לצבעים, לפונטים ולסגנון הכללי – ככה שידברו באותה שפה גרפית ותפיצו כמה שיותר.
כדי שיראו אתכם בכל מקום, בכל זמן ויקשרו בין כל הפרסומים שלכם.
יזהו אתכם, יזכרו אתכם וירצו להכיר אתכם יותר לעומק.

הפוסט עשה לכם סדר בראש?
השתכנעתם שתבניות זה אחלה?
מכירים מישהו שעוד מנסה להמציא את הגלגל בכל עיצוב חדש שהוא יוצר?
שתפו אותו בפוסט הזה ואני בטוחה שהוא יודה לכם.

אהבתם את הפוסט? שתפו את חבריכם:

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

פוסטים אחרונים