למה כדאי להשתמש בתבניות מעוצבות לסטורי'ס באינסטגרם ואיפה מעצבים אותן

מכירים את הסטוריס של אינסטגרם?
נכון שאתם כבר משתמשים בפיצ'ר המקסים הזה?
אם לא.. אז כדאי להכיר ומהר…

בהמשך לפוסט שבו כתבתי על נוכחות דיגיטלית מרשימה ורחבה הסטורי'ס של אינסטגרם יכולים בהחלט להצטרף לחגיגה.
אנשים משתמשים בסטורי'ס כדי להראות את עצמם ואת החיים שלהם וזה מדליק, אבל גם עסקים קטנים יכולים לנצל את הפלטפורמה הזו כדי לחזק את הנראות העסקית שלהם.
הסטורי'ס ממשיכים להתפתח, הפופולריות שלהם גדלה כל הזמן וגם החברות גדולות משקיעות הרבה בנראות של סטורי'ס כדי לחזק את המותג שלהם.

אמנם הסטורי'ס נעלמים לאחר 24 שעות (אלא אם כן שמרנו אותם בהיילייטס) אבל להימצאות שלהם יש נוכחות חשובה, שלפעמים יש בה יותר קלילות ושעשוע, שמחזקת ומעשירה עוד את המותג.

אנחנו יכולים לשמור חלק מהסטורי'ס בהיילייטס וכך להדגים את הפעילות העסקית שלנו בקטגוריות ההילייטס שמעל הפיד הרגיל.

כמו שכתבתי קודם, תופעת הסטוריס הממותגים הולכת וגדלה ועסקים רבים מקפידים על עיצוב ומיתוג גם פה.
השימוש בתבניות מעוצבות עוזר לנו להעלות סטורי'ס באופן שוטף ולשמר נראות עסקית עם אופי שחוזר על עצמו שוב ושוב.

סטורי'ס מהפרופיל של נשיונל ג'אוגרפיק שחוזר על מבנה עיצובי ומשתמש בפונט של המותג

מהן תבניות מעוצבות לסטוריס?

תבנית היא עיצוב בסיסי עם גרפיקה, טקסט או אנימציות שניתן לערוך לכל סטורי חדש כך שתהיה לכל הסטורי'ס נראות דומה שמדברת באותה השפה ותיווצר אחידות ויזואלית.

התבניות המעוצבות הן נקודת התחלה מצוינת ליצירת סטורי'ס באופן קבוע.

למה כדאי להשתמש בהן?

עבודה עם תבניות לסטורי'ס מבטיחה שכל הסטורי'ס יקבלו מראה ממותג ובכך גם המותג יקבל אחידות.
כשעובדים עם תבניות – יותר קל לרוץ עם זה באופן שוטף ולא צריך להמציא את הגלגל כל פעם מחדש.

ל-preview.app יש עמוד אינסטגרם נהדר ויש להם סוגים שונים של סטורי'ס (כדאי להיכנס, לראות ולהתחיל לעקוב).
בסוג הזה של סטורי'ס הם מפרגנים ללקוחות שלהם ושומרים על מבנה קבוע וצבעוניות שחוזרת על עצמה.

למה לעסקים כדאי להשתמש בתבניות לסטוריס?

אמנם הסטורי נעלמים לאחר 24 שעות אבל כמו שחשוב ליצור נראות ממותגת בפיד או ברשתות החברתיות האחרות – כך גם פה – העיצוב מחזק את המותג.
התבנית יכולה להיות פשוטה – אבל החזרתיות חשובה. היא בונה את המותג.
אותם פונטים, אותם צבעים, אותו מבנה וסגנון ויש לכם מותג מוכר ומזוהה.

חשוב לקשר בין הנראות של העסק ( לוגו, אתר, רשתות חברתיות) לעיצוב הסטורי'ס.
אם העיצוב והסגנון של הסטורי'ס אינם תואמים את הנראות של העסק יהיה פספוס בבניית המותג והקהל הפוטנציאלי יצא קצת מבולבל ולא תיווצר אצלו תדמית ויזואלית של העסק שלכם.
השימוש בתבניות מעוצבות עוזר מאד לשמור את העקביות של המותג.

כמובן שיש אינסוף סוגים של תבניות וכל אחד יוצר לו את התבנית תתאים למיתוג העסקי שלו.
מטרתה של התבנית היא לבנות מודעות למותג והיכרות איתו והיא עוזרת להגברת המעורבות.

השימוש בתבניות לסטורי'ס יכול לחסוך לכם הרבה זמן כי קל ליצור אותם מראש במחשב ולפרסם כשמגיע הזמן.

בחברת הקוסמטיקה gotoskincare שומרים באדיקות על הצבע הדומיננטי ומשתמשים בסטורי'ס בגוונים שלו., גם בקטגוריות ההיי-לייטס.

החזרתיות בנראות הסטורי'ס יכולה לבוא לידי ביטוי ב:

  • סוגי הפונטים
  • אופן הופעת הטקסטים
  • הצבעוניות
  • מבנה העיצוב
  • סגנון התמונות
  • ועוד

latermedia היא אפליקצייה להעלאת פוסטים לאינסטגרם ובעלת בלוג עשיר עם הרבה ידע בנושא.
את הסטורי'ס שלהם הם יוצרים במבנה זהה עם תמונות משתנות

טיפים לעיצוב תבניות:

  1. אפשר לעצב תבנית, להשאיר בה את המקום לטקסט ואז להוסיף את התוכן הרלוונטי בתוך הסטורי עצמו בכל פעם שמעלים סטורי חדש.
  2. אפשר ליצור לכל תחום / נישה בעסק את התבנית שלו ולהעלות אותם בעקביות במשך השבוע. אפילו ביום קבוע… ואז לצופים תהיה כבר ציפיה לסטורי השבועי בתחום שמעניין אותם. לדוגמה: העיצוב יכול להיות זהה רק עם צבע דומיננטי אחר.
  3. כדי להתמיד בהעלאת הסטורי'ס כדאי להכין רשימת נושאים ולעצב את הסטורי'ס מראש.
  4. לעקוב אחרי יוצרי סטורי'ס מעניינים ולקבל מהם רעיונות והשראה

איפה יוצרים תבניות לסטורי'ס

אפליקצית האינסטגרם עצמה

להשתמש באפשרויות שאינסטגרם נותנת כדי ליצור את הסטורי'ס, רק לחזור עליהם שוב ושוב:
אותו סוג טקסט / אותם צבעים / אותו פילטר לתמונות / אותו המבנה וכו'

מותג מוצרי השיער randco מעלה תמונות וסרטוני וידאו ושם את הטקסטים באותו סטייל בכל הסטורי'ס.

קנבה

לקנבה יש מבחר תבניות לסטורי'ס.

אפשר לבחור תבנית ואותה להתאים למסר שרוצים ולהשתמש בה שוב ושוב עם שינויים.

ניתן ליצור את הסטורי במלואו באתר, כולל טקסט (ופונטים) בעברית ואפשר ליצור רק את הרקעים ואת הטקסטים, ההאשטגים, התיוגים והאנימציות להוסיף באינסטגרם בעת העלאת הסטורי.

ניתן לעבוד ב'קנבה' הן במחשב הנייח והן באפליקציה בנייד.

קרלו

ב'קרלו' אפשר ליצור עיצובים ורקעים לסטורי'ס ככל שתרצו.

הייחוד ב'קרלו' הוא שיש להם מלא תבניות מדליקות לסטור'ס עם אנימציה.
אמנם האופציה הזו כרוכה בדמי מנוי, אבל הסכום אינו גבוה ומי שנדלק על האפשרות הזו (כמוני) ישמח לשלם את דמי המנוי.

ל'קרלו' אין אפליקציה לנייד, בינתיים. אולי תהיה בעתיד…

UNFOLD

UNFOLD היא אפליקציה נהדרת לנייד עם אופי ייחודי של עיצוב.
מספיק שיוצרים את כל הסטורי'ס שם וכבר נוצרת שפה עיצובית אחידה.
בעיצובים שיוצרים באפליקציה ניתן לשלב תמונות וסרטוני וידאו ביחד.

היכרות קצרצרה עם האפליקציה:

לסיכום

הקדישו תשומת לב גם לסטורי'ס שלכם כדי לבנות לעסק שלכם מיתוג נוכח ומשמעותי.

רוצים ללמוד עוד על עיצוב ותכנון פוסטים וסטורי'ס לאינסטגרם?
הצטרפו אלי בסדנת עיצוב לאינסטגרם הקרובה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט