3 סיבות טובות למה כדאי להשקיע בנוכחות דיגיטלית

חשיפת העסק בטווח רחב וחיזוק הביטחון העצמי…

נוכחות דיגיטלית (בשבילי) זו יצירה אינסופית.
זה תהליך מתמשך של ביטוי אישי יצירתי שמשולב עם שיווק העסק.
אני מוקסמת מהשילוב הזה של האישי והעסקי, יש בי צמא להביא את עצמי לידי ביטוי ונוכחות דיגיטלית עקבית מאפשרת לצמא הזה לבוא לידי ביטוי.
אני מעצבת, מצלמת וכותבת תוך חיפוש השפה שלי והדרך האותנטית שלי לספר את סיפור העסק שלי. לצורך כך אני משתמשת בבמות הווירטואליות הנהדרות והמגוונות שנמצאות ברשת.

פגשתי בעלי עסקים שחוששים להשקיע הרבה זמן ואנרגיה בתחזוק אתר או פעילות ברשתות החברתיות – אבל בשבילי זהו תהליך פורה, מהנה ומקדם בכמה מישורים במקביל.

התהליך שקורה לי בתוך העשייה הזאת הוא תהליך כפול בו זמנית:
כלפי חוץ אני חושפת את העסק שלי, עם האופי המיוחד שלו, לכמה שיותר אנשים, ובמקומות שונים, 
וכלפי פנים אני מגבשת לעסק שלי מהות ואופי שמחזקים לי את הביטחון וגורמים לי לתחושת גאווה ושמחה ב'תינוק' הזה שהולך וגדל.

אז מה זותומרת נוכחות דיגיטלית

דמיינו את העולם הדיגיטלי כמו במה ענקית שבה כל אחד יכול להראות את עצמו ואת העסק שלו לעולם.
אם פעם רק סלבס היו יכולים לעלות על הבמה – היום לכולנו זה זמין וכולנו מסוגלים ויכולים.
אין ספק שזה מקסים, נפלא ומבורך…

נוכחות דיגיטלית אומרת שאנחנו והעסק שלנו נמצאים ופעילים בכמה שטחי מרעה אינטרנטיים בו זמנית (ותכף אפרט את שטחי המרעה הללו…) ומציגים בהם את העסק על מגוון צדדיו:

  • מספרים את הסיפור שלו
  • מראים את השירותים והמוצרים
  • מגלים את מה שעומד מאחורי הקלעים
  • מפגינים את ההתלהבות והתשוקה שלנו
  • ועוד זווית חשיפה והיכרות

האפשרות להציג את העסק בסוגים שונים של מדיות מאפשרת להביא לידי ביטוי את הצדדים השונים של העסק ובעל העסק:
במקום אחד אפשר להיות רשמיים ובמקום אחר קלילים,
במקום אחד לדבר רק על העסק ובמקום אחר על מי שאנחנו,
במקום אחד לדבר בתמונות ובאחר לכתוב טקסטים או לצלם סרטונים.

עסק עם נוכחות דיגיטלית הוא נכס.
הוא נכס שלנו והוא עולם שלם שבו אנחנו יכולים להביא את עצמנו לידי ביטוי, את הרעיונות שלנו, את צורת החשיבה שלנו בכתיבה, צילום, עיצוב, עריכה ועוד.

על הסיבות למה בעלי עסקים צריכים לדעת לעצב בעצמם תוכלו לקרוא כאן.

3 הסיבות הטובות להשקעה ביצירת נוכחות דיגיטלית:

אם אסכם את הדברים שכתבתי עד כה הרי שיש 3 סיבות ממש טובות להשקיע זמן ולמידה ולבנות לעסק נוכחות דיגיטלית:

1. חשיפה של העסק באופן רחב ביותר
2. יצירת זהות עסקית מוכרת ומזוהה עם אופי וייחוד
3. תהליך פנימי שמביא לגיבוש אופי העסק, תחושת ביטחון עצמי וגאווה

איך ואיפה יוצרים נוכחות דיגיטלית

האפשרויות רבות וכבר אני אומרת שלא חייבים את הכל ולא צריך להשתלט ברגע אחד על כל המדיות…
קחו את הזמן, תכירו ותעמיקו מקום אחד, תרגישו בו נוח ואז תעברו לערוץ נוסף.
כל מקום כזה דורש היכרות, למידה ויתכן שאף השקעה כספית.
לאט לאט תרחיבו את שדות הפעילות שלכם ואת הנוכחות הדיגיטלית שלכם.

ההמלצה שלי היא (מתוך החוויה שלי) לא לפעול בכוח, כי צריך…
לבחור את המרעה שהכי בא לכם עכשיו, להתחיל, להתנסות, לעשות וללמוד ולהשתפר תוך כדי עשייה.

אז אלו שדות המרעה האינטרנטיים שאני מכירה ובטח יש עוד…
כל שדה והאופי שלו:

אתר

הבית שלנו בו אנחנו מספרים ומראים את כל מה שהעסק שלנו מכיל. אתר, בעיני, הוא בסיס הבית ובו מרוכז כל המידע והסיפור של לפני ומאחורי העסק.
האתר הוא הלב של העסק.

בלוג

סוג של אתר בו אנחנו מעלים תכנים חדשים כל הזמן ובכך מעשירים את עולם העסק שלנו ומושכים את תשומת לבו של אדון גוגל.
בבלוג אתם יכולים להביא את עצמכם לידי ביטוי בכתיבה, צילום, עיצוב ויצירת סרטוני וידאו וליצור לכם ולעסק שלכם עולם עשיר של עניין ותוכן.

פייסבוק

הרשת החברתית הפופולרית (בינתיים) בישראל שמעודדת שיח, דיונים ותוכן מעניין ורלוונטי.
הרבה מאד אנשים ועסקים נמצאים בפייסבוק ועסק שלא נראה שם יכול לפספס הרבה לקוחות פוטנציאליים.
בפוסט הזה אירחתי את סער ברעם מומחה פייסבוק שהסביר כמה עקרונות שכדאי להכיר

אינסטגרם

רשת ויזואלית ממדרגה ראשונה שאני מאוהבת בה. הולכת וגדלה בצעדי אש… אינסטגרם מאפשרת לעסק לבנות לעצמו תדמית מאד ייחודית עם אופי שמושכת אחריה עוקבים רבים שהנושא מעניין אותם.
בפוסט הזה כתבתי למה בעלי עסקים צריכים להיות באינסטגרם

יוטיוב

וידאו – זה שם הסיפור.
יוטיוב היא רשת של וידאו שמקודמת מעולה בגוגל ומאפשרת לנו, בעלי העסקים, להראות את עצמנו בפועל כך שיכירו אותנו.
אני מעלה ליוטיוב סרטוני הדרכה לעיצוב אלמנטים שונים. אפשר לראות את הערוץ שלי כאן.

לינקדאין

רשת חברתית לקהל של אנשי עסקים, חברות וארגונים.
מי שהקהל שלו הוא אנשי עסקים, חברות וארגונים, מומלץ לו שיכיר את הרשת הזאת. ההתנהלות שם היא יותר מכופתרת כיאה לאנשי עסקים אפשר ליצור שם קשרים עסקיים שלא יקרו במקום אחר.

פינטרסט

רשת חברתית ויזואלית. הרשת בנויה על איסוף של תמונות שאתם אוהבים לפי חלוקה ללוחות נושאים.
פינטרסט מצוינת כדי לקבל השראה ורעיונות לכל נושאי העיצוב ולא רק.
בארץ היא לא כל כך חזקה מבחינה שיווקית, אבל יכולה מאד להתאים לאמנים ויוצרים שרוצים לשווק את עצמם גם בחו"ל.

טוויטר

האמת? לא ממש מכירה…
רואה רק שהפוליטיקאים והספורטאים מצייצים שם כל הזמן…
לא ממש תפסה בישראל.

גוגל פלוס

רשת לא גדולה אבל היא של גוגל ולכן נוכחות כלשהי לא תזיק…

גוגל מי ביזנס

מומלץ מאד. זהו מעין כרטיס על העסק שנפתח בעת חיפוש שקשור אליכם.

פרסום ממומן

פרסום ממומן מתאפשר בגוגל וברשתות החברתיות ומגדיל את החשיפה של העסק באופן ניכר. זוהי דרך טובה להגיע לקהל יעד מאד ממוקד שהתחום בו אתם עוסקים מעניין אותו.

רשימת דיוור

יצירת קהילה של עוקבים המתעניינים בעשייה העסקית שלכם.
איסוף מיילים של אנשים שנרשמו בעצמם לרשימת הדיוור ושליחת מיילים עם מידע ושיווק העסק שלכם.

לסיכום

נוכחות דיגיטלית טובה צורכת זמן והשקעה אבל הרווח שבא איתה שווה את המאמץ:
גם בקידום העסק וחשיפה נרחבת שלו, גם ביצירת עסק עם אופי ייחודי וגם ביצירה וביטוי אישי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט