5 כללים עיצוביים בסיסיים שיעזרו לכם לעצב עמוד נחיתה מקצועי

לא כל כך מסובך

תראו.. לבנות עמוד נחיתה טוב זה לא כל-כך מסובך.
אני מאלו שלא מאמינים בנוסחאות מנצחות שתמיד עובדות ושלפיהן צריך לבנות את עמוד הנחיתה.
אני מאמינה בשכל הישר, בפשטות ובישירות.
כדי שעמוד נחיתה יצליח צריכים, כנראה, להתממש אספקטים שונים שלא תמיד אנחנו יכולים להסביר.
החשוב מבחינתי הוא שהעמוד יראה מקצועי ומובן כיוון שעמוד לא מעוצב נכון, גם אם הטקסט מעולה, יבריח חלק מהלקוחות הפוטנציאליים שמושפעים מאיך שהעמוד נראה.

יש גישות שונות לתוכן של עמוד נחיתה וניסוחים שונים.
יש כאלו שמשתמשים במילים מפוצצות ומבטיחים הבטחות לפי נוסחאות שיווקיות (קופי-פייסט) שיתכן וגורמות לאנשים למלא את טפסי ההרשמה, אבל לא בטוח שממקום אמיתי של סקרנות ועניין.
אני לא מתחברת לדרך הזו..
אני אוהבת עמודי נחיתה בגובה העיניים. כאלו שמסבירים בדיוק ובבהירות מה העמוד מציע, ומספרים מה הלקוח יקבל אם ירשם אבל לא מבטיחים שום דבר שלא יכולים לעמוד בו (הצלחה פנומנלית, מיליון נרשמים, כך וכך הכנסות כספיות וכו')

פשוט ישיר ולעניין

לכן הטקסט שבעמוד הנחיתה צריך להיות פשוט, ישיר ולעניין.
לא להעמיס משפטים והסברים ארוכים אלא לתמצת לנקודות ברורות.

עמודי נחיתה נוצרים למטרות ספציפיות, למוצר או לשירות אחד ויש סוגים שונים של עמודים למטרות השונות. יש כאלו עם מעט מאד טקסט, תמונה וטופס הרשמה ויש כאלו עם הרבה יותר טקסט שנותן יותר מידע. כל עמוד בנוי ומעוצב בהתאם למטרה שלו.

בכל מקרה ובכל סוג של עמוד נחיתה חשוב להקפיד על עמוד מעוצב שנראה טוב, ברור ומסודר.

נראות העמוד משאירה רושם ויזואלי קריטי על העסק שלכם ועמוד נחיתה שלא נראה טוב יכול לפספס נרשמים ולו רק בגלל מראהו החובבני.

בפוסט הזה אני לא נכנסת לענייני הטקסטים של עמוד הנחיתה אלא מתייחסת לעיצוב שלו.
כתבתי כבר קודם למה בעלי עסקים צריכים לדעת לעצב ועמוד נחיתה הוא חלק מהארסנל הדברים שבעלי עסקים יכולים ליצור בעצמם.
הוא מצטרף לנוכחות דיגיטלית מרשימה ועקבית שתיווצר אם כל המוצגים שלכם ברשת יראו ממותגים, מעוצבים ומרשימים.

דוגמאות לעמודי נחיתה שעיצבתי
להגדלה לחצו על התמונה

אז מה הם חמשת הכללים העיצוביים שאם תקפידו עליהם יהפכו את עמוד הנחיתה שלכם לעמוד מרשים ומקצועי:

1. היררכיה – ליצירת בהירות

צרו היררכיה בטקסטים של העמוד: כותרות, כותרות משנה וטקסטים או בולטים.
החליטו מה אתם רוצים שיקפוץ לעין ברגע הראשון כשמישהו נכנס לעמוד הנחיתה והדגישו אותו בצורת גודל הטקסט, הצבע או בליווי אלמנט גרפי מסוים.
את המידע השני, שימו קטן יותר, פחות בולט וכך את האלמנט השלישי.
בצורה כזו אתם מובילים את הצופה לעבור את הדרך ההגיונית שאתם רוצים שהוא יעבור.
חוסר היררכיה מביא לחוסר הכנה באשר למסרים הכתובים ולא מושך את העין לקריאה.

2. פונטים – מעודכנים ואחידים

השתמשו בפונטים עדכניים ולא מיושנים (כמו אריאל, תהומה, מרים וחבריהם). פונטים ישנים משדרים עסק ישן.
הישתמשו בעמוד בפונט אחד או שניים, לכל היותר, ושימרו על אחידות בגדלים.
כלומר, כל הכותרות באותו הפונט ואותו הגודל, כל כותרות המשנה, הטקסטים והבולטים כנ"ל, כדי שיהיה מסודר בעין.
אנחנו רוצים להקל על הקריאה (שנהייתה כבר קצת קשה לחלקנו) ושהקורא לא יצטרך להתאמץ לקרוא.
טקסטים בגדלים שונים ופונטים רבים נותנים תחושה של בלגן.
לעומת זאת טקסטים מסודרים, אחידים, בגדלים שנעים לקרוא, בפונט נוח לקריאה ובצבע קונטרסטי לרקע מזמינים את הצופה לקרוא בנוחות ללא מאמץ.

3. יישורים וריווחים – לימין שור

למעט כותרות גדולות או משפטים של עד 3 שורות – ישרו את הטקסטים לימין.
טקסטים מיושרים לימין נוחים ומזמינים יותר לקריאה.
תשימו לב שיש רווחים בין שורה לשורה ובין קטע לקטע ויש אוויר לנשום. חוסר רווחים וצפיפיות יתר נותנים הרגשה מעיקה ומקשה על הקריאה.

4. צבעוניות – כדי לתת תחושה הומוגנית

גם בצבעים אל תשתוללו ושמרו על אחידות של 2-3 צבעים.
אם העסק שלכם ממותג, השתמשו בצבעי המיתוג של העסק.
הקפידו שהגוונים שבחרתם יהיו בדיוק אותם הגוונים ולא על-יד….
בפוסט שבו אני מדברת על פלטת צבעי הקיץ אני מסבירה איך לדגום צבע מתמונה ובצורה כזאת לבחור את הגוונים שיתתפו בעיצוב.

5. תמונות – להמחשת המסר ושיפור האווירה

שימוש בתמונות טובות שממחישות את המוצר/שירות, תמונות שמוסיפות לאווירה, סרטוני וידאו או אייקונים שתופסים את העין תמיד מומלץ.
הקפידו שהתמונה תהיה איכותית (לא מפוקסלת ולא מטושטשת) וכמובן שתהיה חוקית לשימוש.
אל תגזימו עם הרבה מידי תמונות כדי שלכל תמונה שכן השתמשתם תהיה נוכחות משמעותית.

לדוגמא, עמוד נחיתה שבניתי לשרית טל – הרבה יותר מפלוס. מצד ימין תראו את העמוד כפי שהיה ומצד שמאל את השינוי לאחר העיצוב שלו. תראו שהשינויים פשוטים בסך הכל, אבל משמעותיים.
(אם תלחצו על התמונה תוכלו לראות אותה בגדול)

איפה בונים עמודי נחיתה

עמוד נחיתה הוא עמוד אינטרנטי וחייב להיות מאוחסן איפה שהוא או בנוי על פלטפורמה כלשהי.
רוב האפשרויות דורשות תשלום עבור השימוש אבל יש גם בחינם.
אני מזכירה פה את אלו שאני מכירה, אך יש עוד הרבה אפשרויות, רק תכתבו 'בניית דפי נחיתה' בגוגל או 'Landing Pages' ויעלו לכם הרבה אפשרויות נוספות.

תוכנות דיוור

בתוכנות דיוור כמו 'רב מסר', 'שלח מסר', 'סמוב',  one two sale, מייל-צ'ימפ ואקטיב טרייל אפשר לבנות רשימת תפוצה, לדוור ולבנות עמודי נחיתה.
אם אתם בונים רשימת תפוצה ואוספים לידים (כתובות מייל של מתעניינים) כדאי לכם לעשות מנוי לאחת מהתוכנות האלו בהן גם תוכלו, כאמור, לבנות את עמודי הנחיתה שלכם.
בכל התוכנות האלו יש תבניות מעוצבות עליהן תוכלו לעבוד אך זכרו תמיד את חמשת הכללים הבסיסים.

עמוד באתר

אפשר לבנות דף נחיתה כעמוד באתר שלכם.
בד"כ בדפי הנחיתה, כיוון שהם מתרכזים בנושא אחד ולא רוצים פיתויים אחרים, הכותרת של האתר והפוטר מוסתרים.
אפשר לבנות דפים כאלו גם באתרים. אני מכירה את המערכת של וורדפרס ו-וויקס שם ניתן להגדיר עמוד שיהיה עמוד נחיתה.
היתרון של בניית עמוד נחיתה באתר שלכם הוא חוסר התלות בחברת דיוור.

Wix

וויקס היא פלטפורמה לבניית אתרים ואפשר לבנות בה גם דפי נחיתה, כחלק מאתר או בנפרד.
בוויקס יש אפשרות חינמית ומי שרוצה לבנות דף נחיתה ורוצה לחסוך עלויות יכול לבנות שם עמוד נחיתה מצוין – בחינם.

לסיכום

עמוד נחיתה הוא אלמנט שכל בעל עסק יכול לבנות ולעצב בעצמו.
זכרו תמיד שהדף צריך להיראות מעוצב וטוב והתוכן פשוט, ישיר ומובן.
שיהיה לכם בהצלחה ביצירת העמוד שלכם ואם יש שאלות אשמח לענות כן בתגובות או במייל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט