כל מה שצריך לדעת על תמונות

כל מה שצריך לדעת על תמונות

כשחיפשתי קצת, ברחבי האינטרנט, עובדות מוצקות (עם אחוזים…) לגבי תמונות העובדה הזו קפצה לי לעיניים שוב ושוב.
האמת? זה ממש לא הפליא אותי, הרי אני חווה זאת בעצמי באופן יומיומי כשאני משוטטת באתרים, בבלוגים, בפייסבוק ואפילו באינסטגרם שזו רשת שמושתתת על תמונות וויז'ואל.

תמונות. מה הסיפור ?

אני מניחה שרובנו כבר יודעים: תמונה מושכת תשומת לב, יוצרת עניין וסקרנות ומעוררת את הרגש הרבה יותר מהר (וללא מאמץ) מאשר טקסט כתוב.
שימוש בתמונות בשיווק העסק הוא נושא גדול וחשוב ושואלים אותי לא מעט שאלות על נושא זה.

איפה מחפשים ואיפה מוצאים, באילו תמונות אפשר להשתמש, מהי תמונה טובה, איך מעבדים תמונה, איך משנים לה את הגודל ובאיזה גודל היא, בכלל, צריכה להיות באתר או בבלוג.
היות ואני אוהבת שהדברים ברורים ומסודרים אז ניסיתי בפוסט הזה לרכז הרבה מידע בכל הקשור לתמונות.

אספתי את השאלות ששואלים אותי, הוספתי כמה שחשבתי שכדאי לדעת ואם עדיין יש לכם שאלות ואין תשובות – כתבו לי פה למטה בתגובות ואני אשמח לענות.

איפה משתמשים בתמונות

בשיווק של עסק משתמשים כל הזמן בתמונות:
באתר, בבלוג, בעמודי נחיתה, במצגות, בקבצי PDF, בפייסבוק, באינסטגרם, ברשתות החברתיות הנוספות שאנחנו פעילים בהם (לינקדאין, יוטיוב, טוויטר, פינטרסט…)

בעוד וברשתות החברתיות המידות והגדלים של הפרסומים ברורים ומפורסמים בהרבה מקומות, הקדשתי תשומת לב מיוחד בפוסט הזה להתאמת גדול התמונות לאתר או לבלוג (סרטון הדרכה להתאמת תמונות בהמשך…)

מהי תמונה טובה

כשמשתמשים בתמונות לשיווק העסק חשוב מאד מאד שהתמונות תהיינה טובות.
תמונות לא טובות יכולות ליצור נזק לתדמית העסקית.
תארו לכם קונדיטוריה שתעלה תמונות לא טובות של העוגות שלהם – מה תחשבו אז על האיכות של המוצרים שלהם?
תארו לכם עסקים בתחום של אופנה ואקססורי'ס משתמשים בתמונות לא איכותיות ולא ברורות…
אבל לא רק עסקים עם מוצר ויזואלי, כל עסק שיש לו נכסים דיגיטליים ומודפסים ישאיר רושם הרבה יותר טוב ומקצועי אם ישתמש בתמונות טובות, מיוחדות ואיכותיות.

לתמונה טובה יש כמה פרמטרים שצריך לשים לב:

  1. איכות – איכות זה אומר שהתמונה צולמה באיכות גבוהה (רזולוציה) והיא נראית חדה ולא מטושטשת או מפוקסלת.
  2. קומפוזיציה – קומפוזיציה היא האופן בו האלמנטים ממוקמים בתמונה ומה תופס את העין של הצופה במבט ראשון.
  3. קונטרסטיות וצבעוניות – הצבעים, הגוונים, הקונטרסטיות ביניהם משפיעים כל איכות התמונה.
  4. פורפורציה – אם אין סיבה ממש טובה לעיוות התמונה, שומרים עליה בפורפורציות שלה ולא מותחים בכח…
אני לא מומחית בצילום תמונות והטיפים שכתבתי פה הם בסיסיים וכלליים.
רוצים ללמוד עוד על צילום תמונות? קראו את הפוסט בו אירחתי את תמר סצמסקי – מדברת צילום. היא מקצוענית !!!
 
כדי להמחיש את המושגים שכתבתי למעלה צילמתי את המרק הכתום שהכנתי השבוע וכמה חפצים שמונחים על השולחן בסלון כדי שיהיו הדוגמנים:

תמונת מרק באיכות טובה

קומפוזיציה:
תמונה עם חפצים מפוזרים.
העין לא יודעת איפה להתמקד

קונטרסטיות וצבעוניות:
תמונת מרק כהה מידי

איכות:
תמונת מרק מפוקסלת

קומפוזיציה: 
תמונה עם חפצים מרוכזים. 
יותר קל לעין להתמקד

פורפורציה:
תמונת מרק מעוותת

מטרת התמונה

תמונה בתוך עיצוב או בתוך פוסט או מאמר

תפקידה ליצור עניין, לפתוח את הסקרנות לתת השראה או לרגש.
תמונות של אנשים, ילדים ובעלי חיים תמיד נוגעות ברגש.

תמונות של ילדים נוגעות ברגש

חיוך תמיד עושה טוב על הנשמה

הרגש מגיב גם לבעלי חיים

תמונות רקע

תפקיד תמונת הרקע הוא לתת אווירה.
רקע שונה יתן אווירה שונה.
תמונות רקע צריכות להיות פחות קונטרסטיות כדי לא להתחרות עם העיצוב שיש עליהן.
תמונות מתאימות לרקע הן תמונות נוף, תמונות אבסטרקטיות, דוגמאות וטקסטורות.
במידה והתמונה חזקה מידי ניתן לתת לה שקיפות ו'להנמיך' אותה ברווית הצבע.

תמונת שמתאימה להיות רקע

טקסטורה כרקע לעיצוב

רקע אבסטרקטי ליצירת אווירה

איפה מוצאים תמונות

תמונות יכולות להגיע מכמה מקורות והחשוב ביותר הוא שהן תהיינה חוקיות לשימוש וגם לשימוש מסחרי.
הסבר על שימוש בתמונות וזכויות יוצרים תוכלו בפוסט בו אירחתי את עו"ד גבי קרמר שעוסק באופן מיוחד בתחום זה.

מקור לתמונות:

  1. צילומים שאתם צילמתם – במצלמה או בסמארטפון. התמונות שלכם ואתם יכולים לעשות איתן מה שאתם רוצים. 
  2. צילומים שצלם מקצועי צילם עבורכם (תמונות תדמית, תמונות מוצרים, תמונות אווירה וכו') – אלו גם תמונות שלכם ואתם יכולים להשתמש בהן כמה שתרצו. 
  3. תמונות ממאגרי תמונות חינמיים ובתשלום – מן הסתם התמונות החינמיות תהיינה יותר בשימוש גם אצל בעלי עסקים אחרים ולכן, כדאי לפעמים לרכוש תמונות. כמה אתרים טובים לתמונות (חינמיים ובתשלום) ריכזתי כאן.

איך מתאימים את הגודל של התמונה

נושא מאד מאד חשוב, בעיקר למי שמעלה תמונות לאתר או לבלוג שלו.
תמונה קטנה מידי תיראה לא טוב ותמונה גדולה מידי תכביד מאד על האתר.
התמונה צריכה להיות במידה המדויקת (בפיקסלים) וברזולוציה של 72 dpi.

איך אפשר למדוד את האזור בו התמונה צריכה להיכנס אפשר לראות בסרטון הזה בו אני מראה איך מודדים בעזרת תוסף הסרגל של כרום.
אחרי שיודעים את המידה הדרושה אפשר להתאים את התמונה לגודל הנכון באתר העיצוב פיקסלר בצורה הבאה:

איפה מעבדים תמונה

כל תמונה היא בסיס לשינויים…
לא חייבים, אבל תמונה יכולה להיות בסיס שממנו יוצרים משהו אחר, חדש ושונה שיוצר אווירה אחרת בפוסט שבבלוג או באתר.
למה כדאי לעבד תמונה לפעמים ו-3 דוגמאות של סוגים לעיבודי תמונה הראיתי בפוסט הזה.

יש אתרי עיצוב אונליין רבים ואפליקציות בסמארט-פון בהם אפשר לעבד את התמונה וליצור ממנה משהו אחר.
בעמוד הזה ריכזתי את אתרי העיצוב אונליין שאני מכירה ואוהבת. שימו לב לפיקמאנקי ופיקסלר – שם אפשר ליצור עיבודי תמונות ממש ממש מיוחדים.
בפוסט הזה הראיתי 5 אפליקציות לעיצוב בסמארט-פון בהן אפשר גם לקחת תמונה ולעשות לה עיבוד חדש ומהמם.

לסיכום:

מקווה שנתתי תשובות טובות לשאלות בכל הקשור לתמונות.
אם יש לכם שאלות נוספות, אשמח שתכתבו אותן בתגובות כדי שאוכל לתת גם להן מענה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט