עיצוב לאינסטגרם - איך לתכנן פיד מושלם

עיצוב לאינסטגרם – איך לתכנן פיד מושלם

את העיצוב הראשון שלי לאינסטגרם העליתי בפברואר 2018.
גיליתי אז את הרשת הנפלאה הזו, נדלקתי, למדתי קצת איך זה עובד, והתחלתי לעצב ולעצב ולעצב.
עם הזמן הבנתי שלהיות אושיית אינסטגרם זה לא כ"כ פשוט אבל המשכתי ללמוד על הנראות של הפרופילים ולעקוב אחרי אלו שמוצאים חן בעיני ומעניינים אותי.

יש הרבה משפיעני רשת שיסבירו לכם איך להגדיל את מספר העוקבים והמעורבות. אני אתייחס לוויזואליות של פרופיל האינסטגרם.
לוויזואליות מקום של כבוד מבין הסיבות שאנשים מבלים יותר ויותר זמן ברשת החברתית הזו.
האינסטגרם הצליחה להוציא מהמון אנשים את הצד היצירתי שבהם. ולכן יש לי פינה חמה בלב למדיה הזו.

העבודה/בילוי/שיווק באינסטגרם זו דרך נהדרת לביטוי יצירתי מרחיב את הלב.
כשאני גוללת אחורה בפיד שלי, כאמור כמעט 3 שנים אחורה, אני יכולה לראות את הדרך שעברתי עם העסק,  עם העיצובים, עם הרעיונות וזה ממש מרגש אותי.

הנה הפיד שלי בתקופות השונות:

ההתחלה: פברואר 2018

נובמבר-דצמבר 2018

תחילת 2019

הדרכות יוטיוב: שנת 2020

לא כל עסק חייב להיות באינסטגרם

לא כל עסק צריך לשווק את שירותיו, או מוצריו, באינסטגרם.
אבל…
אם החלטתם להיות שם, עם העסק שלכם…
תשקיעו.
עיצוב לאינסטגרם זה משהו שאתם צריכים ללמוד, להבין וליצור בשמחה כדי שיהיה לכם פרופיל איכותי.

בהמשך לפוסט שבו כתבתי על נראות עמוד הפייסבוק ועל כמה חשוב לשמר ייחודיות ועקביות, גם באינסטגרם זה ככה ואפילו יותר, כי אינסטגרם היא רשת ויזואלית קודם לכל.
אם לפרופיל שלכם אין נראות ייחודית אז תשתמשו בו לכיף האישי שלכם ולא לעסק.

פרופיל האינסטגרם יכול לשמש אתכם גם כדי להראות את הדמות שמאחורי העסק או מאחורי הקלעים. בכל מקרה, כדאי לבחור את האסטרטגיה שהכי מתאימה לכם.

תבחרו לשווק את העסק שלכם באינסטגרם רק אם אתם מוכנים ורוצים להשקיע בפרופיל איכותי כי אינסטגרם זה אחלה מקום שיווקי, כייפי וכר נרחב ליצירתיות ויופי.
כשתלמדו קצת על עיצוב לאינסטגרם תראו שזה לא מסובך, אפילו די פשוט, רק צריך לעשות קצת חשיבה ותכנון מראש.

דוגמאות לפידים מעוצבים עם נראות אחידה ומזוהה >>>

עיצוב לאינסטגרם

טל גלזר – דיאטנית קלינית
שילוב של תמונות אוכל מעוררות תאבון וטקסט עם מידע

עיצוב לאינסטגרם

מאיה נבון – הדרכת הורים
שמירה על צבעוניות אחידה עם סוגים שונים של פוסטים

עיצוב לאינסטגרם - כללי אצבע

תזכרו שהפרופיל משווק את העסק שלכם אז הוא צריך להיות משויך ויזואלית למותג.
זה אומר:

  1. להשתמש בצבעי המותג
  2. להשתמש בפונט/ים של המותג
  3. לעצב בסגנון הויזואלי של המותג
  4. לתכנן את נראות הפיד כולו (סרטון הדרכה בסוף הפוסט)
  5. לעצב ולכתוב על תכנים של העסק

אם עדיין אין לכם סקלת צבעים, פונטים או סגנון תבחרו ותצרו את אלו במיוחד לפרופיל באינסטגרם ותעצבו איתם בעקביות.

אנחנו רוצים ליצור לפרופיל נראות אחידה שחוזרת על עצמה.
אלמנטים שחוזרים על עצמם בעיצוב יוצרים את השפה הויזואלית של הפרופיל.

אתם יכולים לבחור למקד את הפרופיל שלכם בנושא ספציפי, מבחינת התוכן.
למשל, אם בפייסבוק אתם כותבים פוסטים ארוכים שיש בהם הרבה השראה, באינסטגרם תתנו טיפים קצרים ופיסות מידע מעניינות.

למה כדאי להשקיע בעיצוב לאינסטגרם

משתי סיבות עיקריות:

א. עסק שיש לו פרופיל מושקע, מעוצב, מתוכנן עם נראות ייחודית ועקבית משדר מקצועיות בתחומו, אפילו אם הוא לא עסק ויזואלי. גם מאמנים, בשלנים, יועצים, מטפלים ועורכי דין יוצרים לעצמם פרופילים מעוצבים, ייחודיים ומעניינים.

ב. יש מצב שאחרי שתצרו לעסק שלכם פרופיל עם אופי, אתם תהיו גאים. גם בעסק וגם בעצמכם. יש מצב שאפילו ממש תיהנו להתמסר לכמה שעות עיצוב ויצירה בשבוע…

דוגמאות לפידים מעוצבים עם נראות אחידה ומזוהה >>>

עיצוב לאינסטגרם - פרופיל 1

ד״ר שלי רווה – ליווי זוגי ועיסקי להצלחה
תשבץ של פוסטים עם תמונות ועם טקסט

עיצוב לאינסטגרם - פרופיל 2

מיכל שמואל – מילים. דרך. אור
תשבץ של תמונות אווירה, תמונות של מיכל, מילים ושירים

החלטתם שאתם באינסטגרם? תמשיכו איתי

איך מתחילים?
(אפשר להתחיל גם אם כבר יש לכם פרופיל עסקי פעיל שיש בו אי אלו תמונות ופוסטים שהעליתם בעבר)

מתחילים בחשיבה וממשיכים בחיפוש.
(אני, בשלב החשיבה, יוצאת מחדר העבודה, מכינה לי כוס קפה ומתיישבת על הספה בסלון עם בלוק דפים. יותר נוח לי ככה כי אני יכולה לעצום את העיניים מידי פעם, לחשוב או לראות מה עולה בדמיון)

ואז שואלים את השאלות הבאות:

  • במה הפרופיל יעסוק?
  • איזה סוג של תוכן אני רוצה להעלות בו?
  • טיפים? מידע? השראה? הצגת מוצרים? מכירה? 

עקביות היא שם המשחק לא רק בנראות אלא גם בתוכן.

רשמו כמה רעיונות וצאו לחיפוש ברחבי האינסטגרם.
לכו לשורת החיפוש וחפשו כל מיני מילים ומושגים שקשורים באופן ישיר או עקיף לתחום שלכם.
תוכלו לקבל רעיונות לסוגים של תכנים.

בזמן השיטוט האינסטגרמי תשימו לב גם לעיצוב.
האם השתמשו בתמונה? בטקסט? בשילוב של שניהם?
אם תגיעו לפרופילים שמצאו חן בעיניכם במיוחד שימרו אותם שתוכלו לחזור בהמשך.

השלב הבא בעיצוב לאינסטגרם - תכנון הגריד

זה שלב מאד חשוב ויש לו 3 סיבות טובות:

  1. התכנון יגרום ליצירת פיד שנראה מעוצב ויפה ומשדר מקצועיות וייחודיות
  2.  התכנון יעזור לכם לתכנן את התכנים – מה אתם הולכים לכתוב בפוסטים
  3. התכנון יעזור לכם לדעת מה אתם הולכים לעצב

את תכנון הגריד אפשר לעשות בפאוור פוינט (כמו שאני מראה בסרטון ההדרכה בסוף הפוסט), בקנבה, בכל תוכנה אחרת שנוחה לכם ואפילו על דף נייר בו אתם משרטטים את הרבועים ביד.

הכנתי לכם את הקובץ בפאוור פוינט ואתם מוזמנים להקליק על הכפתור, להוריד אותו למחשב ולתכנן את הפיד שלכם מעכשיו והלאה.

עיצוב לאינסטגרם

רעיונות למבנה של פיד ואיך מתכננים בטבלת פאוור פוינט

בהדרכה הזאת אני מראה שני דברים:

בחלק הראשון אני מראה כל מיני רעיונות לבניית הפיד:
צבעוניות של תמונות, חיתוך תמונות בצורות, תשבצים שונים של צבעוניות ושילובים בין תמונות וטקסט.
השמיים הם הגבול מבחינת האפשרויות והאמת… אין מבנה אחד שהוא נכון ואחר לא נכון – העיקר שיהיה מבנה אחיד שחוזר על עצמו.

בחלק השני אני מראה איך לתכנן את הפיד בקובץ פאוור פוינט.

אז היכנסו וצפו >>>

איפה מעצבים את הפוסטים

אין ספק שאחרי שתכננתם את התכנים ואת המבנה יהיה לכם הרבה יותר קל לעצב.
אתם יכולים לקחת לכם כמה שעות ולהכין את העיצובים למספר שבועות קדימה, ואתם יכולים לעצב בכל פעם פוסט אחד. איך שנוח ונעים לכם, כי הכי חשוב זה לשמור את חווית העיצוב כייפית, מהנה ולא מעמיסה…

אז איפה מעצבים?
אני, כמובן, ממליצה על קנבה שהיא תוכנה מעולה לעיצוב לאינסטגרם אבל יש עוד תוכנות ואפליקציות.
פה תוכלו לראות עוד תוכנות עיצוב וכאן תראו פוסט שכתבתי על אפליקציות מומלצות לעיצוב בנייד לחובבי העיצוב בטלפון.

לסיכום

אני באמת חושבת שהעיצוב לאינסטגרם טוב שיעשה בכיף ובהנאה ולא כי מישהו אמר לכם שצריך.
אני מאמינה שכשמביאים לידי ביטוי את היצירתיות בשיווק העסק השיווק נהיה חוויה הרבה יותר כייפית ונעימה ואפילו מצמיחה ומוסיפה בטחון.

אם אתם רוצים ללמוד עוד ולהתקדם בנושא יש לי להציע לכם:

אהבתם את הפוסט? שתפו את חבריכם:

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות >>

עוד פוסטים שמלמדים איך לעצב

הרשמו לעדכונים על פוסטים והדרכות חדשות

פוסטים אחרונים

דילוג לתוכן